Jump to content

vraagie

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had ooit eens in een toppic een vraag gesteld maar er heeft nooit iemand geantwoord , maar nu heb ik wel even het antwoord dringend voor iets nodig. lees het voorlaatste bericht eens in het toppic a.u.b.

klikie!

Bewerkt: door tallex
Geplaatst:

Ik las de vraag en meld het hier even voor de niet klikkers die op de link in je post klikken

hoe geef je eigenlijk zo een venstertje door voor een programma te instaleren via link?

Maar wat bedoel je precies, ik snap het niet helemaal. :{

Geplaatst:

ik wil graag een bestand op een site zetten, zodat je het bestand daar op die site kan downloaden.

Geplaatst:

Om ervoor te zorgen dat mensen vanaf jouw site een bestand kunnen downloaden, moet je een FTP-server hebben, dacht ik.

Verder weet ik er niks van, maar misschien kom je op Google verder als je daarop zoekt.

Geplaatst:

eigenlijk is het dat niet wat ik bedoel.

het moet een link zijn waar je direct zo een venster ziet.

(afbeelding)

125fo.png

Geplaatst:
Om ervoor te zorgen dat mensen vanaf jouw site een bestand kunnen downloaden, moet je een FTP-server hebben, dacht ik.

Verder weet ik er niks van, maar misschien kom je op Google verder als je daarop zoekt.

Of gewone hosting is ook goed natuurlijk. :)

Een FTP-server is handig als je een heel download systeem wilt starten ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Dat moet niet, je moet alleen toegang tot die FTP server hebben (maar dat bedoelde je denk ik he Gunslinger ;)) maar het kan ook anders, als je host een paneel heeft waar je zelf bestanden kan uploaden dan kan je het ook zo uploaden naar je site.

Dan kan het bestand gedownload worden vanaf je site. Je moet het bestand in een map uploaden met de naam "htdocs", "public_html", "www" of iets dat erop lijkt want dit kan verschillen van host tot host.

Dan kan je het bestand bereiken via je browser alsvolgt:

http://www.domein.ext/bestand.zip

Als je het alsvolgt hebt geupload (ik neem even aan dat je direct admin als control panel hebt en op een linux server):

/home/jenaam/domains/domein.ext/public_html/bestand.zip

Edit: ik was veels te laat maar bedoel je dit:

<html>

<head>
<title>Download</title>
</head>

<body>
<a href="http://www.domein.ext/bestand.zip" target="_new">Download bestand.zip</a>
</body>

</html>

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:

Ja, zoiets als Argon hier boven zegt bedoelde ik ja... Toegang tot een FTP-server moet je hebben, niet de FTP-server zelf... :clown: Weet ik veel... Ben ook maar moderator hier. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...