Talietje Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 (bewerkt) Ik had ooit eens in een toppic een vraag gesteld maar er heeft nooit iemand geantwoord , maar nu heb ik wel even het antwoord dringend voor iets nodig. lees het voorlaatste bericht eens in het toppic a.u.b. klikie! Bewerkt: 7 juli 2006 door tallex Reageren
Follow Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Ik las de vraag en meld het hier even voor de niet klikkers die op de link in je post klikken hoe geef je eigenlijk zo een venstertje door voor een programma te instaleren via link? Maar wat bedoel je precies, ik snap het niet helemaal. Reageren
Talietje Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 ik wil graag een bestand op een site zetten, zodat je het bestand daar op die site kan downloaden. Reageren
Follow Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Hiervoor heb je site's. Megaupload Dat is 1 waar je het makkelijk kan uploaden. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Om ervoor te zorgen dat mensen vanaf jouw site een bestand kunnen downloaden, moet je een FTP-server hebben, dacht ik. Verder weet ik er niks van, maar misschien kom je op Google verder als je daarop zoekt. Reageren
Talietje Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 eigenlijk is het dat niet wat ik bedoel. het moet een link zijn waar je direct zo een venster ziet. (afbeelding) Reageren
Samurai Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Om ervoor te zorgen dat mensen vanaf jouw site een bestand kunnen downloaden, moet je een FTP-server hebben, dacht ik. Verder weet ik er niks van, maar misschien kom je op Google verder als je daarop zoekt. Of gewone hosting is ook goed natuurlijk. Een FTP-server is handig als je een heel download systeem wilt starten Reageren
Argon Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 (bewerkt) Om ervoor te zorgen dat mensen vanaf jouw site een bestand kunnen downloaden, moet je een FTP-server hebben, dacht ik. Verder weet ik er niks van, maar misschien kom je op Google verder als je daarop zoekt. Dat moet niet, je moet alleen toegang tot die FTP server hebben (maar dat bedoelde je denk ik he Gunslinger ) maar het kan ook anders, als je host een paneel heeft waar je zelf bestanden kan uploaden dan kan je het ook zo uploaden naar je site. Dan kan het bestand gedownload worden vanaf je site. Je moet het bestand in een map uploaden met de naam "htdocs", "public_html", "www" of iets dat erop lijkt want dit kan verschillen van host tot host. Dan kan je het bestand bereiken via je browser alsvolgt: http://www.domein.ext/bestand.zip Als je het alsvolgt hebt geupload (ik neem even aan dat je direct admin als control panel hebt en op een linux server): /home/jenaam/domains/domein.ext/public_html/bestand.zip Edit: ik was veels te laat maar bedoel je dit: <html> <head> <title>Download</title> </head> <body> <a href="http://www.domein.ext/bestand.zip" target="_new">Download bestand.zip</a> </body> </html> Bewerkt: 7 juli 2006 door Argon Reageren
Gunslinger Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Ja, zoiets als Argon hier boven zegt bedoelde ik ja... Toegang tot een FTP-server moet je hebben, niet de FTP-server zelf... Weet ik veel... Ben ook maar moderator hier. Reageren
Schno009 Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 heel simpel, gewoon een link naar het bestand maken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.