joshoon Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 ik probeer al een paar weekjes uit te zoeken hoe ik zelf een eiland kan maken in GTA San andreas het moet niet te ingewikkelt zijn is er mischien een programmatje voor zo wel welke dan en waar kan ik die downloaden >>> Door Matiscus: Je had beter de zoekfunctie kunnen gebruiken dan had je nog meer resultaten gevonden. En bij deze is het topic gemoved naar modding help. <<< Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Ik weet niet precies welke programma's maar ze zijn te downloaden op gtagames.nl Marco. Reageren
SummerBase Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 (bewerkt) Je had dit beter kunnen plaatsen in het: 'GTA Modding Help' gedeelte, want daar zijn mensen die je er mischien beter mee kunnen helpen, maar ik kan je uiteraard ook wel een handje op weg helpen. Mod(ificeren) doe je met een programma dat gemaakt is om bepaalde gebieden te creëeren. Je laad dus Textures plaatjes op de Moddels. Zo krijg je een soort 3D wereld waarin je kunt lopen, maar er zijn verschillende dingen die je moet doen. Je moet zoals al eerder gezegt de Eilanden Moddelen. Deze zet je dan met een script erin. Vraag me niet hoe ik dat moet doen, want ik ben er compleet niet in thuis ik weet alleen wat je moet doen, maar niet hoe je het uit moet voeren, maar voor vragen van het plaatsen van je mod kun je beter in de eerder genoemde GTA Modding Help sectie wezen. De laatste tijd word hier veel met Sketchup gewerkt, maar hier kun je volgens mij helaas geen eilanden maken en vaak zijn dit soort dingen ook niet echt Solide te maken. Dit betekent dat je erop kunt lopen zeg maar. Daarom raad in je ook 3DSmax aan, hierin kun je veel dingen modificeren. Zoals het maken van huizen met licht erop of complete eilanden, natuurlijk snap je er nog niks van hoe het moet, maar daarvoor hebben de mensen in de Modding Sectie veel Tutorials voor gemaakt. Klik 'hier' dan ook voor de Master Tutorial List voor het modden. Daar zul je vast veel wijzer uit worden, maar ik kan je zeggen het is een heel karwei om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar vraag het allemaal maar daar, over het proces zelf. Want ik denk niet dat veel mensen in dit gedeelte hier erg veel van weten. Ik wens je In ieder geval veel succes bij het maken van je eigen eiland en mocht er nog wat wezen wat niet helemaal wil werken zeg het maar even dan verwijs ik wel wat mensen uit de modding Sectie- hier naar toe. Bewerkt: 19 juli 2006 door SummerBase Reageren
Ice Banana Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Skethup is er zo1 geloof ik,Anders download je een premade van Gtagames.nl Reageren
joshoon Geplaatst: 19 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 (bewerkt) Je had dit beter kunnen plaatsen in het: 'GTA Modding Help' gedeelte, want daar zijn mensen die je er mischien beter mee kunnen helpen, maar ik kan je uiteraard ook wel een handje op weg helpen. Mod(ificeren) doe je met een programma dat gemaakt is om bepaalde gebieden te creëeren. Je laad dus Textures plaatjes op de Moddels. Zo krijg je een soort 3D wereld. Ik zal even een lijstje voor je opzoeken met programma's waarmee je kan modden. Een momment, ik zal dan ook nog even uitleggen hoe je kan beginnen en dergelijke en als je wilt zal ik ook een lijstje met tutorials zoeken. oke bedankt maar ICE BANANA met sketchup kun je alleen huizen plaatsen maar je krijgt dan ook een sketch bestand ofzow hoe plaatst je die dan in GTA (maar ik wacht eerst wel even op SummeBase) en summerbase kun je dan ook even kijken waar ik die aangepaste mapjes moet plaatsen of staat er wel een uitleg in de programma's de readme ofzow alleen ik ben niet super in elgels Bewerkt: 19 juli 2006 door joshoon Reageren
Wazuup Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Ik zal je het een en ander uitleggen. In tegenstelling tot wat Summerbase zei, kan je wel in sketchup een eiland maken, maar het blijft bij een simpel eiland. Dat is eigenlijk het hele verhaal van sketchup, alles kan maar het blijf simpel en meestal ongedetailleerd. Het voordeel hiervan is dat sketchup zeer gebruikers vriendelijk is en dat je het snel onder de knie hebt. Maar het grootste nadeel van sketchup is dat het niet is bedoeld voor games, maar meer voor architectuur. Als je met sketchup models maakt, krijg je sneller bugs ingame. Die bugs zijn wel op te lossen, maar het is natuurlijk prettiger als alles gelijk bugloos is. 3dsmax is het beste programma voor 3d modding. Dit programma word ook gebruikt door de makers van Grand Theft Auto zelf (Rockstar dus). Het is een ingewikkeld programma met vele functies en mogelijkheden waarvoor je zal moeten leren om er goed mee om te kunnen gaan. Je kan hiermee wel veel mooiere models mee maken. 3dsMax is dus eigenlijk het tegenovergestelde van sketchup. Jammergenoeg hangt aan 3dsmax ook een stevig prijskaartje, namelijk zo'n 3500 euro. Dat is natuurlijk onbetaalbaar voor de hobbyist modder, en daarom is er ook nog Gmax. Dat is een programma van het zelfde bedrijf als 3dsmax, alleen zitten er wat minder functies in. Gmax is helemaal gratis en is hier te downloaden. Oke, dat was een stuk over de programma's die er zijn. Nu vroeg jij hoe je vanuit sketchup een model ingame kan krijgen. Bijvoorbeeld een huisje. Je maakt je huisje in sketchup, en vervolgens ga je naar file, export. Hier sla je je model op als 3ds bestand. Nu download en installeer je Gmax. Je opent niet het 3ds bestand via file, import. Vanaf daar moet je deze tutorial gaan volgen. Het is een videotutorial, dus je kan alles duidelijk zien. Ik hoop wat dingen duidelijker gemaakt te hebben, Mvg, Wazuup Reageren
joshoon Geplaatst: 19 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Ik zal je het een en ander uitleggen. In tegenstelling tot wat Summerbase zei, kan je wel in sketchup eeneiland maken, maar het blijft bij een simpel eiland. Dat is eigenlijk het hele verhaal van sketchup, alles kan maar het blijf simpel en meestal ongedetailleerd. Het voordeel hiervan is dat sketchup zeer gebruikers vriendelijk is en dat je het snel onder de knie hebt. Maar het grootste nadeel van sketchup is dat het niet is bedoeld voor games, maar meer voor architectuur. Als je met sketchup models maakt, krijg je sneller bugs ingame. Die bugs zijn wel op te lossen, maar het is natuurlijk prettiger als alles gelijk bugloos is. 3dsmax is het beste programma voor 3d modding. Dit programma word ook gebruikt door de makers van Grand Theft Auto zelf (Rockstar dus). Het is een ingewikkeld programma met vele functies en mogelijkheden waarvoor je zal moeten leren om er goed mee om te kunnen gaan. Je kan hiermee wel veel mooiere models mee maken. 3dsMax is dus eigenlijk het tegenovergestelde van sketchup. Jammergenoeg hangt aan 3dsmax ook een stevig prijskaartje, namelijk zo'n 3500 euro. Dat is natuurlijk onbetaalbaar voor de hobbyist modder, en daarom is er ook nog Gmax. Dat is een programma van het zelfde bedrijf als 3dsmax, alleen zitten er wat minder functies in. Gmax is helemaal gratis en is hier te downloaden. Oke, dat was een stuk over de programma's die er zijn. Nu vroeg jij hoe je vanuit sketchup een model ingame kan krijgen. Bijvoorbeeld een huisje. Je maakt je huisje in sketchup, en vervolgens ga je naar file, export. Hier sla je je model op als 3ds bestand. Nu download en installeer je Gmax. Je opent niet het 3ds bestand via file, import. Vanaf daar moet je deze tutorial gaan volgen. Het is een videotutorial, dus je kan alles duidelijk zien. Ik hoop wat dingen duidelijker gemaakt te hebben, Mvg, Wazuup ik hag gmax gedownload en geunzipt of terwijl geinstleert maar dan was hij klaar met instaleren en toen gaf hij een venster aan dat de instalatie pakket ofzow niet bestond hoe kom dan of kan ik hem op een andere url ofzow oenloaden :S Reageren
odilio Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Kan iemAnd Me Ff Een PaAr pEds sTurEn Ik prObEer Die Peds vAn Sa NaAr Vc doEn SnaPpIe *Email verwijderd* >>> Door Matiscus: Het is niet toegestaan email adressen te posten in een post. Je kan dat altijd doen via Email of PB. Gebruik ook mooi nederlands en niet ZoiEtS. Dat is namelijk niet prettig om te lezen. <<< Reageren
Schno009 Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 wat type je toch raar trouwens, waarmee wil je het doen? 3DS? heb je ervaring met bones skinnen? want je moet de dff structuur veranderen en je moet de bones veranderen en dan weer aan het model skinnen Reageren
joshoon Geplaatst: 19 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Kan iemAnd Me Ff Een PaAr pEds sTurEn Ik prObEer Die Peds vAn Sa NaAr Vc doEn SnaPpIe *Email verwijderd door Matiscus* je email kun je ook wel normaal zeggen hoor Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 (bewerkt) Je mag ook geen email adressen posten Bewerkt: 19 juli 2006 door SSX-Breaker Reageren
killerfragger Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 probeer nog eens gmax teinstalleren meschien ligt het de downlaod en is het niet compleet en geeft hij daarom aan BW:mail aderssen kan je better via pm doen (lijkt me vieliger anders kunnen ze je mial spammen Reageren
joshoon Geplaatst: 19 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 probeer nog eens gmax teinstalleren meschien ligt het de downlaod en is het niet compleet en geeft hij daarom aan ik weet niet ik heb al vaak geprobeert maar hij geeft steeds het zelfde aan :S Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.