Jump to content

Pc Maak letterlijk een hoop rot herrie


~Mario~

Recommended Posts

als je een nieuwe pc wil kopen heb ik een heel leuk ding voor je, vista readyu en alles wat je maar nodig hebt, tenminste als je gewoon gamed met je pc en al dat soort dingen, niet als je zeer zware games speelt. dan moet je je videokaart wel upgraden :puh:.. maar dat systeem kost 899 eurie en heeft erg goede specs, de kast mag er ook wel wezen. het is een hp en ik ga hem ook kopen.

kijk hier maar eens:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF...0-77622067.html

ik vind dat je waar voor je geld krijgt ;)

de prijs/prestatie verhouding is in mijn ogen zeer goed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Mario~

    17

  • Joriz

    5

  • .::FLIPKIP::.

    5

  • joshoon

    5

Ja maar mijn pc is nu sowieso ook al heel lanzgaam,

en daarom zoek ik een nieuwe, alleen ik kan niets vinden.

Koksnelheid 1.68 GHZ 256Mb en een Amd sempron 2400+

Zo snel is hij dus niet.

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

dus je zoekt een nieuwe pc? ok... wat wil je er maximaal aan uitgeven? waar gerbuik je hem voor? wil je er lang mee omgaan zonder te upgraden? wat wil je nog meer? vertel het maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Er lang mee om kunnen gaan wil ik sowieso,

Even alles op een rijtje wat er moet gebeuren.

- Minstens een pc met 512 mb geheugen.

- een redelijk goede kloknsnelheid.

- Een pc om snel en makkelijk mee te werken.

- Een pc om te kunnen gamen: Rollercoastertycoon 3, need for speed most wanted en The sims 2 enz..

moeten goed kunnen reageeren, dus een pc voor zware games.

- Het liefst een videokaart met minstens 128MB, en eventueel een Ati radeon videokaart.

- Verder een niet al te dure pc, 600 euro vindt ik goed, als het niet goedkoper kan, dan

kan je altijd nog verder kijken voor een wat duurdere.

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

@Mario sinds wanneer zijn Rollercoaster en The Sims zwaren spellen? :sst:

Pak btw nooit HP, er zit veel HP stuff in die niet compatible is met veel hardware van andere fabrikanten.

Dat zijn ook niet super zware spellen klopt

maar Roller Coaster Tycoon 3 heeft wel goeie geheugen nodig

anders stottert hij

gelukki heb ik dat zelf niet maar een kameraad van me heeft dat heel erg

altijd bij Roller Coaster Tycoon 3

o en nog een tip

Ik heb zelf een Packard Bell PC

en ik kan me complimenten erovergeven

hij is best goed

alle games die @mario net zei kunnen er allemaal op

en Voral Brothers In Arms Earned in Blood/Road to hill 30

hebben een goeie videokaart nodig

en die kan op de packard bell PC

hij is nu veel in de winkels maar het zal wel boven je budget komen

neem ik aan

ik heb samen met monitor €1000 aan uit gegeven

maar je moet maar even kijken

want het is een aardig goeie PC

en als je het 1 keer iets duurs neemt hoef je niet steeds het weer nieuw te kopen

nog veel succes

Link to comment
Delen op andere websites

@mania: hp heeft erg goede pc's hoor... en die hp stuff is echt wel complitabel met andere hardware, misschien wel iets minder dan die van hp zalf maar wel gewoon zo goed als een andere pc dat kan.. packard bell enzo daar in tegen is helemaal niet te upgraden of zo.

deze pc kost 700 en is goed genoeg. hij heeft 1 gig werkgeheugen en een erg goede videokaart:

http://www.alternate.nl/html/shop/productD...18tecData

Bewerkt: door .::FLIPKIP::.
Link to comment
Delen op andere websites

@mania: hp heeft erg goede pc's hoor... en die hp stuff is echt wel complitabel met andere hardware, misschien wel iets minder dan die van hp zalf maar wel gewoon zo goed als een andere pc dat kan.. packard bell enzo daar in tegen is helemaal niet te upgraden of zo.

deze pc kost 700 en is goed genoeg. hij heeft 1 gig werkgeheugen en een erg goede videokaart:

http://www.alternate.nl/html/shop/productD...18tecData

mijn Packard Bell kan wel upgraden hoor 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou goed even terug naar de pc kast die ik nu heb:

Ik heb nu alle schroefjes vastgedraait, maakt hij nog die herrie, en ik de stof opgeruimd,

Nu zij ik al op het begin van dit topic, als ik met me hand op de voorkant van me kast

duw, stopt hij ermee, het moet dus gewoon daadwerkelijk ergens daar zitten

Het plaatje weer:

hpdx5150mtiar4.jpg

Waar dat rode pijltje naartoe wijst daar ligt het denk ik aan, Wat is het eigenlijk eeen accu ofzo?

Het kan ok die grote witte bak zijn die je linksboven ziet hangen, teminste daar kwam het geluid

vandaan, wat kan het zijn?

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

Kleine Inleiding en Batterij

Ik had zonet al een heel boekwerk met tekst gemaakt en voor de honderste keer slaat me computer vast, omdat die nieuwe: 'Windows Live Messenger' om de haverklap vastloopt, omdat diverse personen van die groepsgesprekken houden. Ik zal wel weer opnieuwe beginnen, omdat jou vragen natuurlijk niet onbeantwoord mogen blijven. Het is toch een vrije- dag dus ik kan er nog wel even een schepje bovenop doen. Ik geef je een complete uitleg hoe je een computer veel geluidslozer kan maken. Ook zal ik natuurlijk jou vragen beantwoorden, want die zijn natuurlijk het belangerijkst in dit topic.

Je hebt het in je vorige tekst over een Accu, in een normale computer zit geen Accu. Deze zitten alleen in een Pda of een laptop of enige andere Handheld. Ik denk dat je het over de Moederbord- Batterij hebt, dit is een kleine batterij die zich op het Moederbord bevind op een daarvoor bestemde Batterij- houder. Zonder deze Batterij kan het OS (Operating System / Besturings Systeem) niet werken. Ik heb nog niet echt veel met deze Batterij mee gemaakt, maar volgens mij is het een pure beveiliging voor het Moederbord. Ook weet ik dat als hij Leeg is dat het OS ook niet wil werken. Ik heb even voor je gekeken of ik een foto kon vinden van deze Batterij en je kan 'hier' de foto van de Batterij vinden. Natuurlijk heb je zonder de houder op het Moederbord natuurlijk ook niks aan de Batterij dus even voor de liefhebbers, zie 'hier' een Batterij- houder op het moederbord met een Batterij in haar klemmen. Kijk ook 'hier' voor een compleet overzicht van de Batterijen die men gebruikt in de Computer- wereld.

Hardeschijf

Op de afbeelding die je hebt toegevoegt aan de eerder geposte post in dit topic kan ik zien dat de pijl- naar de HD (Hard Disk) oftewel de Hardeschijf wijst. Een hardeschijf zorgt voor de opslag van diverse soorten bestanden. Zonder dit Hardware onderdeel zou hij niet werken en resulteert op een niet-werkend systeem. Ik kan zo één, twee en drie niet echt een idéé verzinnen waarom jij denkt dat de Hardeschijf de broedplaats van het probleem is. Echter denk ik zelf dat het een ander onderdeel is, maar daar kom ik later in deze post op terug. Ik ben eens gaan zoeken en ik denk dat jij het verband zoekt met het geluids en/of de trillingen van de hardeschijf. De hardeschijf maakt namelijk gebruik van een ronde schijf daar word met een metalen pen op gekrast zodat de data erin gezet kan worden als het waren. Dat geluid hoort standaard wel en dat is ook niet heel hard, ik denk dus ook dat je denkt dat het te maken heeft met de trillingen van de harde-schijf. Het kan heel mischien voorkomen dat dit het probleem is, controleer dus of de Hardeschijf goed in de kast zit. Ik kan op de afbeelding zien dat jou kast beschikt over het nieuwe concept: 'Click and Go'. Dit betekent dat je de Hardware er zo in kunt klikken zonder dat er tussenkomt van Schroeven en bouten nodig is. Daarmee komt het nog wel eens voor dat het niet goed gemonteerd is en dat het daarom ook gaat rammelen. Verder zou ik echt niet kunnen verzinnen, waarom je denkt dat het beweging trillen van de hardeschijf het motief is van je probleem. Jij weet het uiteraard wel dus als je zo vriendelijk wilt zijn: 'Vertel waarom je denkt dat het de Hardeschijf is die de problemen veroorzaakt'.

Voeding

Je vraagt jezelf af wat die grote witte bak linksboven in de kast is nou dat ga ik je vertellen. Dat noemen wij ook wel een: 'Voeding'. Eigenlijk kun je zeggen de Stroomfabriek- voor de computer. Zonder dit onderdeel zal de computer compleet niet werken, want waar geen stroom is; kan geen op stroomgebaseerd onderdeel werken. En een computer is niks anders dan een stroomgebaseerd onderdeel. Het zou goed kunnen wezen dat dit het probleem is, voel ook eens of hij een hele grote herrie maakt. Of mischien kun je ook eens kijken of hij flink trilt. Dat kan namelijk de kern van het probleem wezen, want bij trilling kunnen losse onderdelen zoals de voorkant gaan klappen tegen de houders van de voorkant waardoor een kast herrie veroorzaakt en dat is natuurlijk niet te bedoeling. Je kan dit hardware onderdeel niet weg- laten om het geluid te verminderen, want zoals ik al eerder zei zonder dit onderdeel werkt een computer niet. Je moet dus als je zeker weet dat het aan de voeding ligt een nieuwe kopen en als je het niet zeker weet moet je verder gaan zoeken naar een oplossing. We hebben nu de Voeding en de Hardeschijf gehad en het lijkt me sterk dat het probleem ligt bij de Hardeschijf, maar de Voeding komt al aardig in mijn richtingsgevoel naar boven. Ik zal in het volgende stuk vertellen over mijn persoonlijk ervaring met een trillende kast, en een week geleden kreeg ik een tijdschrift binnen met tips om je computer een geluidsvermindering te laten ondergaan door middel van speciale hardware producten.

Mijn Ervaring en Mening

Met mijn oude computer waar ik een paar jaar mee begon had ik ook een aantal problemen die overkomen met jou'n problemen. De kast maakte een lawaai en het liep niet helemaal lekker, toen ging ik het stof uit de kast zuigen, de prestaties gingen er wel van omhoog, omdat de kast en tevens het systeem een veel betere airflow hadden. Maar het geluidsprobleem was nog niet verholpen, dus ik ging kijken naar de stand van de onderdelen ik schroefde alle onderdelen stevig en zorgvuldig vast. Het trillen verloopte na een tijd vanzelf en het werd minder, maar het geluid was nog steeds aanwezig. Ik ging dus naar een computer zaak zij wisten eventueel wel wat er kon wezen met mijn kast. Hij was onstabiel en niet stevig, tevens was het van slecht materiaal gemaakt (Plastic) en dat rammelde. Ik had toen nog geen geld om een compleet nieuwe kast te kopen dus ze hadden wel een ander plan. Stukken schuin tussen de onderdelen plakken waar het trillen aanwezig is. Je zegt dat als je de hand op de voorkant duwt dat het geluid over is. Het geluids probleem zit hem dus in de voorkant van de kast en uiteraard het plastic gedeelte. Je kan het eventueel vastplakken en dat daardoor de trillingen verholpen zijn. Verder had ik na het plaatsen van dat schuim geen problemen meer en kon ik gaan genieten van de verbeterde prestaties van mijn systeem. Zonder problemen uiteraard, maar als je het echt goed gedaan wilt hebben dan raad ik je aan om naar een Computer zaak te gaan, want daar hebben ze meestal wel een goed advies alhoewel sommige verkopers ook vaak de slag mis slaan. Ga dus gewoon naar een lokale zaak en niet naar een groot concern (Expert/Dynabite...). Als er verder nog vragen zijn dan kun je ze altijd zonder problemen stellen, want hier zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen bij de uitkomst van je probleem natuurlijk. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Even een kleine bump nog over dit topic, maar ik blijf er toch last van houden, ik had

naar de pc winkel gebeld en hun zeiden dat ik hem op een stevige plek neer moest zetten

niet dat hij maar op een half bureautje staat. ik heb dat sinds pas dan toch nog maar even gedaan.

Maar nu doet hij het dus gewoon nog, ik weet wel dat er toen een nieuwe videokaart is ingezet

zit die misschien niet goed? Niet dat ik dat geloof hoor, want die zit super goed strak verbonden.

En waarom nou eigenlijk tijdens het opstarten dat geluid? waarom als me pc al 8 uur aanstaat en dan

doet hij het niet meer? Dat vraag ik me toch ergens af? kan hij misschien iets niet goed laden ofzo

tijdens het opstarten van de pc?

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

tjah...

ik denk zelf ook dat er iets los zit

maar dat lijkt me sterk als hij na 8 uurtjes ophoudt

ik zou toch even de kast openen en even aan alles voelen of het goed zit

verder weet ik het ook even niet

en mischien kan je dr achter komen waar het geluid weg komt

veel succes

greetzzz :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...