Big-Bear Posted July 31, 2006 Report Posted July 31, 2006 Hey, In deze korte Tutorial laat ik jullie kennis maken met Hinge from edge, een hele simpele functies, met een zeer handig effect. Ik wil van een Box, een Cilinder gaan maken d.m.v Hinge From Edge. Oké laten we beginnen: 1. Maak een Box aan, eventueel met je eigen parameters, de parameters die ik heb gebruikt staan hieronder: Length: 80,0 Width: 20,0 Height: 10,0 Lenght Segs: 1 Width Segs: 1 Height Segs: 1 Nadat je de Box heb gemaakt, ga je naar Modify --> Editble Poly je kies dan de Poly's (rode vierkantje onder Selection) dan ga je naar Hinge From Edge: Als het goed is, word er een nieuw scherm geopend, het plaatje hieronder geeft je verder uitleg wat je moet doen (je moet ook dezelfde Polygon als in het plaatje selecteren!!): Als het goed is krijg je nu het volgende: Oke, je hebt nu 1 deel af, nu is het verder heel simpel, je Clone je het 1e deel, je gaat naar Mirror en je Mirror hem over de XY-As: Oke, nu moet we hem alleen nog op zijn plaats zetten d.m.v van Move, Move 1 van de 2 delen over de Y-As naar de juiste plek, zodat het een cilinder word: Nu ben je klaar, maak er een simpele Clay Render van als je wilt, en als het goed is heb je als uitkomst dit: Je kan het voor vele dingen gebruiken, ook voor gebouwen: De Halve Cilinder die je daar ziet is ook gemaakt d.m.v "Hinge From Edge". Ik hoop dat je van deze tutorial weer wat hebt geleerd, en veel Suc6 Quote
burpicane Posted August 12, 2006 Report Posted August 12, 2006 (edited) leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwens edit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl Edited August 12, 2006 by burpicane Quote
Big-Bear Posted August 13, 2006 Author Report Posted August 13, 2006 leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwensedit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl Hoe ik het nu gebruikt is het heel overnodig ja, maar ik gebruik hem zelf best vaak, ik vind het namelijk heel handig, je kan er zo veel Detail mee creeren Quote
Jorge_F Posted August 13, 2006 Report Posted August 13, 2006 Het leuke eraan is dat je hiervoor niet helemaal een Cilinder hoeft te slopen met Boolean of dergelijke en dat hij dan gelijk de goede grote is. Erg toffe tutorial Big Bear . Quote
Blastov Posted August 14, 2006 Report Posted August 14, 2006 Erg nette tutorial Big-Bear. Zeker een handige functie. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.