Jump to content

The Green Light District


Apple-Mac

Recommended Posts

Is het niet mogelijk om alles wat jullie totnogtoe gemaakt hebben te bundelen tot de uiteindelijke mod en dat dan te releasen, ook al is het eigenlijk nog niet "af"? Dus dat je alles wat jullie nu hebben enkel nog verpakt als mod, en zo released?

Ik vind dat geen goed idee, je krijgt dan 2 eilanden die nog helemaal niet af zijn, ook zijn er nog (bijna) geen missies denk ik. Maar goed, dit is mijn mening, Apple-Mac en zijn crew moet dit beslissen.

Ik vind het net als vele anderen ook erg jammer, ik wist nog dat ik me had aangemeld om mee te werken. Toen ik uiteindelijk een week 'proeftijd' kreeg heb ik een aantal dingen van de mod gezien. Het zag er erg goed uit, de voertuigen, eilanden enz. Aan de screens te zien ziet het er bijzonder goed uit, daarom heb ik ook op optie 2 gestemd. Dit mag niet verloren gaan, er zijn een aantal goede modders op dit forum die deze mod over kunnen nemen!

Ik hoop trouwens dat Mafia Stories niet hetzelfde lot zal ondergaan, aangezien dat nu de enige echte grote mod op het forum hier is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 794
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Apple-Mac

    198

  • Nickonly

    87

  • [NL]BoBo[FRL]

    44

  • Donwell

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik vind het echt heel spijtig. Spijtig genoeg gebeurt dit bij bijna elke TC... Misschien moet je gewoon wat BETA's releasen, zodat je het werk beetje bij beetje vooruit ziet gaan, want dat geeft moed... Ik heb dan ook gestemd op 'verderdoen'. Misschien is het een idee om met 2/3/... teams te werken. Het ene team mod X tijd, en de andere mod daarna x tijd. Het is maar een idee...

Link to comment
Delen op andere websites

Veel mods, zeker de groots opgezette mods, komen uiteindelijk op het punt dat duidelijk wordt dat het beoogde eindresultaat nooit gehaald gaat worden. Om te voorkomen dat al het werk verloren gaat zoals met zo veel mods gebeurt is het belangrijk om nu te besluiten wat je wilt. Mijns inziens zijn er maar een paar opties:

  • Je brengt de complete mod zoals hij nu is, in onvoltooide staat, uit zodat ieder die geïnteresseerd is ermee aan de slag kan. Dit is een vrij rigoureuze beslissing en ik kan begrijpen dat je niet graag hebt dat anderen kunnen doen en laten wat ze willen met GLD. Het is tenslotte jullie creatie. Wel is het een garantie dat alles van de afgelopen pak-'m-beet twee jaar werk terecht komt bij het publiek.
  • Als je dat liever niet doet, kun je de mod doorgeven aan iemand die bereid is ermee verder te gaan. Wellicht is het aantrekken van extra medewerkers in je huidige team niet voldoende en heeft de mod een compleet nieuw team nodig. Je accepteert daarmee dat het nieuwe team de mod wellicht in een andere richting dan je in eerste instantie voor ogen had kan sturen, maar dat is verder afhankelijk van de afspraken die je maakt. Het kan even slikken zijn om je werk aan de genade van een ander over te laten, maar dat is niet ongebruikelijk en is een effectieve methode om je mod alsnog tot een goed einde te brengen. Iemand vinden die de scepter overneemt (en vooral over kan nemen!) is echter niet altijd even gemakkelijk.
  • Ook kun je ervoor kiezen om je mod heel grof bij te snoeien. Door alles dat gereed is bij elkaar te brengen, alles dat bijna af is te voltooien en alle projecten die geen enkele kans meer hebben geheel te schrappen kun je je mod, zij het in veel kleinere vorm, alsnog uitbrengen. Veel mods lopen stuk doordat het plan vanaf het begin veel te groots was. Het is nooit te laat om deze fout te corrigeren, maar dit is wel afhankelijk van de status waarin je mod verkeert en vooral de inzet van de teamleden die nog over zijn.

Om een mod na twee jaar geheel te cancelen zodat niemand er meer wat van terug ziet is naar mijn bescheiden mening nooit een optie. Als je zo weinig om GLD geeft kun je het werk net zo goed openbaar maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Lantyz,

Als het aan mij ligt, wil ik de mod niet begraven noch releasen (Wat we op dit moment hebben is ook erg buggy).

Dezelfde tijd die aan het herstellen van bugs wordt besteed (En geloof me.. dat gaat lang duren met ons tempo) zie ik liever gaan aan het voortzetten door een geheel ander team.

Ik ben overgins benieuwd wat de overige leden (Vooral Nickonly en Mythbuster) ervan vinden. Ik heb ze nog niet gesproken.

Puma,

Die optie heb er met opzet niet bijgezet. GLD is het niet waard om in de huidige staat gereleased te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nieuwe mogelijkheid aan de peiling toegevoegd. 'Mod doneren'. Hiermee bedoel ik dus dat alles wat er nu is wordt overgenomen door een andere mod.

Hierdoor vervalt de naam 'GLD', zodat het materiaal wat we nu hebben toch nog gereleased wordt (Al pakt het dan wel heel anders uit dan gepland)

Alles wat we momenteel hebben wordt dus onderdeel van de andere mod.

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

Jammer, ik mocht altijd graag dit forum lezen met alle mods. Echt heel jammer ik heb gekozen voor: De mod voortzetten (mogelijkheid is: Overlaten nemen door een ander team) want dan is er toch nog mogelijkheid voor MOD's en kan je misschien zelf ook blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine correctie: Ik heb niet alle voertuigen gereleased, hoogstens een stuk of 3 of 4 van de ongeveer 30 voertuigen(auto's+vliegtuigen..)

Het is jammer dat we stoppen, maar eigenlijk zat er een jaar geleden al geen schot meer in. We waren al heel lang nog maar met 3 man bezig, de rest dacht gewoon 'zoek het maar uit' en liet nooit meer iets van zich horen. Toen ook Nickonly(een van de hardst werkende leden van een jaar geleden) steeds minder tijd(en zin) in GLD stak, en steeds minder moeite ging doen, begonnen eerst vooral Apple-mac en uiteindelijk ook ik minder aan de mod te werken.

Ik begon vooral minder inzet te tonen omdat ik vaak totaal geen reacties op mijn models kreeg. Vaak als ik in ons privé forum postte, kreeg ik een reactie als 'heel mooi gemaakt Mythbuster :tu: ', maar meer tijd nam men niet. Daarna kwam ik op het idee om volgende screenshots maar in het 'Show jou models' topic te plaatsen. Enkele aardige modders van dit forum commentten altijd uitgebreid. Sommigen hadden echter altijd een smoesje dat ze 'net weg moeten', zeiden dat het topic bedoeld was om te showen, niet om te reageren, en/of ze vonden zichzelf gewoon het belangrijkst en hoopten op reacties zonder zelf met één enkel woord te reageren op andermans models, alleen op de wereld noemen ze dat.

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar persoonlijk werd ik daardoor erg gedemotiveerd. Ik heb een hekel aan mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn :N : ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke, GLD is inderdaad gestikt nu :{

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een stuk of 3 of 4 auto's alvast te releasen, half in de hoop om weer wat meer reacties op GLD te krijgen, en half omdat ik niet wilde dat ik meer dan twee jaar voor niets auto's(en vliegtuigen) had zitten maken. De reacties op de mod bleven uit, mijn auto's kregen wel goede reacties maar er verscheen geen enkele post meer in dit forum. Dat wil zeggen, dus ook niet van mensen die, na gelezen te hebben dat de auto's oorspronkelijk voor GLD waren, nu nieuwsgierig werden wat GLD nu eigenlijk was. Dit was voor mij een reden om niet veel meer te doen voor GLD. De motivatie was eruit.

Gevolg daarvan was, dat Nickonly en Apple-Mac nog minder gingen doen.

Toen was het, voor mij, Schluss. Genoeg geweest.

Genoeg geweest.

In my opinion is de motivatie eruit gegaan doordat niemand, maar dan ook niemand, hier ooit meer reageerde, niet in het privé forum, en ook vooral niet in het openbare subforum. Als wij GLD leden ooit iets postten in het GLD forum, hetzij een wanhopige vraag om medewerkers, hetzij screenshots, hetzij iets anders, we kregen bijna altijd pas na een week ofzo een reactie, en op een vraag naar medewerkers helemaal niet! Iedereen in dit topic vind het jammer dat GLD stopt. Het klinkt misschien vreemd, maar eerlijk gezegd is dat indirect te wijten aan de mensen die geen zin hadden om tijd in GLD te stoppen/om mee te werken/om te reageren op zowel oude als nieuwe topics.

Helaas, het zij zo. Ik vind dat GLD zeker gereleased moet worden zoals het nu is, en daarbij eventueel aan een andere mod of aan andere personen moet worden overgedragen, zonder de verplichting dat zij heel GLD moeten gebruiken.

Het is jammer dat het zo moet eindigen voor deze fantastische mod :(, maar als de leiders liever(en ik geef ze/ons half om half groot gelijk) hun tijd besteden aan hun sociale leven dan zit er niets anders op. Zo gaat dat. Het sociale leven, maar ook school, is nu eenmaal véél belangrijker.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar persoonlijk werd ik daardoor erg gedemotiveerd. Ik heb een hekel aan mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn :N : ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke, GLD is inderdaad gestikt nu :{

Ik weet hoe het voelt. Je bent erg veel ergens mee bezig geweest maar niemand kijkt ernaar om, je krijgt geen erkenning, niemand is geïnteresseerd.. Je krijgt het idee dat je veel werk in niets hebt gestoken. Anderen krijgen veel meer mensen die interesse tonen, en jouw mod zakt helemaal weg... Maar wat zie je liever gebeuren? Dat een halve buggy mod gereleased word, of dat hij doorgezet word en er uiteindelijk toch nog iets moois word uitgebracht?

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas, het zij zo. Ik vind dat GLD zeker gereleased moet worden zoals het nu is, en daarbij eventueel aan een andere mod of aan andere personen moet worden overgedragen, zonder de verplichting dat zij heel GLD moeten gebruiken.

- Wat bedoel je precies met 'gereleased worden zoals het nu is?' Jij weet net zo goed als ik dat het eiland daar te buggy voor is. Als we de mod releasen zoals het nu is, krijgt men een kale GLD, met 1 eiland, geen voertuigen, veel bugs en geen missies.

Oftewel: Ik wil mensen geen half afgemaakt product aanbieden.

- Ja, ik stem daar ook voor in dat ze, zonder dat ze verplicht zijn heel GLD te gebruiken, de mod kunnen voortzetten, en aan de stemmen te zien, wilt de meerderheid van het publiek dat ook.

Ik denk dat we met z'n drieën snel een beslissing moeten, voordat GLD nog verder gaat wegrotten. Ik ben overings benieuwd wat Nick's idee is.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begon vooral minder inzet te tonen omdat ik vaak totaal geen reacties op mijn models kreeg. Vaak als ik in ons privé forum postte, kreeg ik een reactie als 'heel mooi gemaakt Mythbuster :tu: ', maar meer tijd nam men niet.

Sorry Tom. :cry:

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Duidelijk verhaal

Wat je in je post beschrijft is denk ik een probleem wat veel groter is. Wanneer iemand ergens aan gewerkt heeft wil hij te horen krijgen dat hij het niet voor niks doet, dat het gezien wordt en dat het gewaardeerd wordt dat hij of zij dat doet. Wanneer je ergens tijd in steekt en uiteindelijk geen tot nauwelijks feedback krijgt kan dit inderdaad moeilijk zijn en ten koste gaan van de motivatie, met alle gevolgen van dien.

Je merkt het ook buiten dit soort modding projecten om, kijk naar OWN en kijk dan bijvoorbeeld naar Game On of een andere rubriek. Precies hetzelfde verhaal waar je al maker echt moedeloos van kan worden. Feit is dat het er bij schijnt te horen, de community van dit forum is blijkbaar te klein voor dit soort grote projecten constant te voeden, constant te motiveren, etc.

Tuurlijk moet ik dan ook mezelf in de spiegel bekijken en zien dat jou bericht er nu al een week staat en dat het me nu pas opvalt. Wat dat betreft pas ik denk ik bij 90% van de "actieve" leden, hoewel actief misschien zelfs een misplaats woord is in mijn geval.

Maargoed om toch nog tot een punt te komen in dit verhaal: Het is zonde om te zien dat weer een project gesneuveld is door het veel voorkomende probleem en ik hoop dat jullie uiteindelijk een goede oplossing van jullie uren, dagen of zelfs weken werk die jullie er de afgelopen jaren in gestoken hebben. Respect!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zonde dat deze mod stop is gezet, maar dat zat er ook al jaren aan te komen. Het had een te groot doel voor ogen (wat ik zelf destijds nog probeerde in te krimpen, maar waarbij ik niemand heb kunnen overtuigen :puh:). Ik blijf het jammer vinden, maar ik draag nog steeds warme herinneringen met mij mee die behoren tot dit team en de leden die altijd goede hoop hadden.

Als ik jullie was zou ik de modificatie openbaar stellen zodat eventueel andere mensen het af kunnen maken. Een soort van open modificatie, waarin iedereen dingen kan veranderen en wijzigen.

Tevens ga ik mee met Ikkes, dit forum is te klein voor grote projecten als OWN en deze mods. Waar nieuwe leden komen zijn er ook weer een hoop gegaan. Helaas...

Link to comment
Delen op andere websites

KUTGW!

En daarmee bedoel ik Kut Gewoon! :N

Nou maar hopen dat er een nieuw team komt dat deze mod wil doorzetten met dezelfde kwaliteit als hij tot nu toe had..

Het is echt zonde als deze mod verloren zou gaan..

Maarja, meerdere jaren aan 1 project werken hou je ook gewoon niet vol tenzij je betaald word...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik denk dat ik hier ook nog wel eens mijn zegje kan doen... Ik heb namelijk zelf ook nog het team van GLD versterkt, ik heb namelijk de eerste keer paths gemaakt voor de mod, ookal sta ik niet vermeld op de lijst van de Ex medewerkers, wat ik opzich wel spijtig vind.

Maar los van dat, vind ik dat de mod wel verder moet gaan. Waarom? Simpele reden...

Zoals Lantyz al gezegd heeft, het eindpunt van een mod wordt nooit niet bereikt. Waarom? Omdat de groep inderdaad steeds uit elkaar valt. Ik weet nog zeer goed in de tijd van GTI, dit was een project van de beste modders hier op het forum. Na enige inspanning, voldeed ik aan de eisen voor de mod te joinen, na enkele weken was mijn model eidelijk klaar, maar toen kreeg ik te horen dat de mod al overgedragen was naar Myraid Island als ik mij niet meer vergis. Een ander groots project van andere personen die hier niet aanwezig zijn op het forum.

Wat ik ook spijtig vind, ik heb ook mijn moed in het modden verloren, omdat ik nooit iets had waar ik verder mee kon. Ik zag het altijd wel zitten, auto converteren, en zelf aanpassen, en daarna uitbrengen. Ook mijn droom was net als iedere andere modder een grote mod uitbrengen die op jouw naam/team geschreven stond. Ik zelf heb nooit de moed gehad om een grote mod te starten... Maar jullie zijn al zover en dan laten jullie het gehele project schieten? Sorry maar dit is waardeloos... Elk begin is zeer moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat het moeilijk blijft. Dus de simpele oplossing is wat jullie kunnen doen, is gewoon een team in elkaar steken, wie is de leider van de mod? Apple-mac als ik mij niet vergis? Als jij zelf nog zin hebt om te modden, en je mod uit te brengen, doe dat dat, maak een topic aan waarin jij zelf je zegje doet wat er moet veranderen. En steek een nieuw team in elkaar. Dat lukt heus wel. Ik heb ook al veel spijt gehad dat ik er steeds met gestopt ben. En dat vind ik zeer jammer. Maar ik heb totaal de moed niet meer om opnieuw te beginnen. Ik hoop dat jullie het wel hebben en nog tot een mooie succesvolle mod uitkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...