Jump to content

auto's opdrijven


cekeu

Recommended Posts

Dit hoort eigenlijk thuis in het moddingfora, maar ik kan het wel even kort uitleggen.

In de hoofdmap van GTA Vice City zit een submap met de naam data, hierin zit het bestand handling.cfg. Daar kom je alle auto's tegen, hier staat alles van elk voertuig qua mogelijkheden, dit is gewicht, gewichtverdeling, snelheid, optrekking, aandrijving, soorten lampen alles. Hier even een voorbeeldje.

ADMIRAL 1650.0 2.0 4.9 1.5 0.0 0.0 -0.05 75 0.85 0.80 0.51 5 165.0 22.0 F P 8.5 0.52 0 30.0 1.2 0.15 0.2 0.56 35000 0.27 -0.19 0.5 0.55 8002 0 1

Er zijn er vier waar je wat aan hebt te veranderen, deze zijn allemaal vetgedrukt.

1e: 1650.0, dit is het gewicht, als je het meer maakt, ligt de auto beter op de weg en kan je makkelijker anderen van de weg aframmen.

2e: 165.0, dit is de topsnelheid van de auto, maak het niet meer dan 1000, daarna gaat de auto niet harder, en is onbestuurbaar.

3e: 22.0, dit is de optrekkingssnelheid, maak het niet hoger dan 50, anders gaat de auto slippen en komt hij helemaal niet meer vooruit.

4e: F, dit is de aandrijving, gebruik alleen F, P of 4, F: voorwiel, R: achterwiel en 4 is vierwielaandrijving, dit heeft invloed op de grip van de auto. Dit is een beetje het begin, alle andere cijfers betekenen ook wat, maar dat is erg onbelangrijk en erg rottig om te veranderen, voor jou telt immers het tweede het beste zoals je zei.

Dit moet genoeg zijn om je te helpen.

Bewerkt: door Baffie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was nog vergeten te zeggen dat je het Alleen-lezen moet verwijderen, dit doe je door het bestand met de rechtermuisknop aan te klikken, eigenschappen en dan alleen-lezen wegvinken, dan gaat het wel. En het is een .cfg bestand, je moet het met kladblok openen.

Link to comment
Delen op andere websites

OK bedankt :D

Het is wel een rar file. moet je het dan openen met WINRAR ofzo?

EDIT: ik heb het maar ik kan getallen niet verwijderen

Voordat je iets kan wijzigen moet je de map van Vice City toegankelijk maken voor veranderingen. Klik met de rechtermuisknop op de map van Vice City, kies voor eigenschappen. Dan vink je het "Alleen Lezen" af (vinkje weghalen), en klik op ok. Daarna kan je dingen wijzigen in de map van Vice City.

Maar let wel op, wijzigingen in de handling van auto's zijn voor eigen risico, als er iets fout gaat of er ontstaat schade aan het spel of iets dergelijks is het je eigen schuld. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...