Jump to content

[PS] Strip effect

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Je zegt wel sleep het originele plaatje naar boven.

Maar bij mij staat er bij het originele plaatje een slot?

Kan iemand mij uitleggen hoe je die weg moet halen :Y

je moet dubbel klikken op die orginele die op slot zit

en dan op OK

Ik had het al door, maar toch bedankt voor de uitleg. :Y

Bewerkt: door Mathijs MdG
  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -Matthijs-

10

• gta fan man

9

• joshoon

8

• Donwell

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Deze tutorial is geweldig leuk en simpel te doen:

normalgoodlife001at2.jpg

normalgtasatheintroduction013copyfu0.jpg

plaatje3kj6.jpg

plaatje2zj5.jpg

Niet allemaal perfect maar je moet ook maar wat weten om op te schrijven!

DST

Geplaatst:

Hey, ik vroeg me af of er een manier is om dit te doen voor mensen die GEEN photoshop hebben.

Bij mij staat het niet op de pc en het kost 700 euro om het te downloaden.

Ik zou dit echt graag wille hebbe, ik hou van strips make en ik snak zo hard naar iets waarmee je een strip effect krijgt.

Dus als iemand iets weet, zeg het me dan please.

Hey, ik vroeg me af of er een manier is om dit te doen voor mensen die GEEN photoshop hebben.

Bij mij staat het niet op de pc en het kost 700 euro om het te downloaden.

Ik zou dit echt graag wille hebbe, ik hou van strips make en ik snak zo hard naar iets waarmee je een strip effect krijgt.

Dus als iemand iets weet, zeg het me dan please.

Dan moet je een eenmalige trial downloaden van 30 dagen. Dit kan gewoon op de site van Adobe. Je moet naar downloads> trial downloads gaan. (Klik!) Daarna zul je onder het kopje Print publushing; Adobe Photoshop CS 2 zien staan. Om hem te downloaden dien je je wel eerst te registreren.

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst:

Mooie, duidelijke tutorial, -Matthijs-!! Alleen slaag ik er maar niet om mijn originele plaatje naar boven te schuiven :{.

Dit is het resultaat:

strip1sp5.jpg

Bij deze staat de ballon wat te ver.

hlstriptd4.jpg

Geplaatst:

Het is toch zo saai hier dus laat ik je eens bondig uit gaan leggen hoe je dat kan doen. Ga op zoek naar het paneel: 'Layers', als je geen paneel genaamd: 'Layers' hebt moet je de volgende stap uit voeren: 'Window > Layers'. Dan zul je als je die al niet had een scherm zien genaamd: 'Layers' in het Nederlands betekend dat ook wel Lagen. Bijna iedere actie die je in Photoshop maakt kan je in Layers oftewel lagen op slaan, dit maakt het bewerken gemakkelijk en dat verbeterd het gebruik's gemak. Dus we gaan een oplossing zoeken, elke tekstbalon noemen we ook wel Custom Shapes. Als je een nieuw tekstbalon maakt zul je een nieuwe shape layer zien.

Nou weet je hoe die dingen heten, maar je weet nog niet hoe het in elkaar steekt. Druk op de cursis0.gif als je dat gedaan hebt kun je objecten oftewel de layers waarin zich diverse ontwerpen bevinden verplaatsen. Klik dus als je deze optie hebt aangeklikt op de layer die je wilt verplaatsen in dit geval is dat de Custom Shape Layer. Met de tekst balon, maar let op de Tekst zit als het goed is niet vast aan de tekst balon dus die moet je er precies weer op dezelfde manier heen plaatsen. Ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord heb ik heb ook nog even een screen gemaakt om het iets duidelijker te maken. En let niet wat erop staat, want dat is natuurlijk ook gewoon voor de grap gedaan. Ik wens je nogmaals veels Succes Ian (VforV), en mocht je nog ergens problemen mee hebben zeg het maar Jongen! :)

wackopnz6.th.png

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik weet niet of het goed is maar ik zet iederekeer het middelste oogje uit en dan krijg je dit

uh hoe krijg je je plaatje in je tekstvak

greetz

post-53018-1158089393_thumb.jpg

Mooi gemaakt, hewitje. (Welkom op het forum, By The Way) Ik zet ook altijd het middelste oogje uit, wil net zo goed ;) Dat plaatje in het tekstvak, wat bedoel je daar precies mee??

En dit is je eerste post, ik neem ook aan dat je nog niks van de forumregels weet. Wat me dus opviel is dat er 2 tot 3 weken tussen de post van jouw en die van Big Boss zat. Dit heet topic-bumpen, en is tegen de regels. Natuurlijk weet jij dit allemaal nog niet ;) (sorry als ik weer mod-achtig overkom, maar dit voorkomt andere problemen)

Nu heb je niet alleen een strip-effect geleerd, maar ook meteen een forum regel :puh:;)

GTARIPPER HIERONDER: Daar heb je een punt. Nou ja, dan hebben andere er weer iets aan :puh:

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:
Mooi gemaakt, hewitje. (Welkom op het forum, By The Way) Ik zet ook altijd het middelste oogje uit, wil net zo goed ;) Dat plaatje in het tekstvak, wat bedoel je daar precies mee??

En dit is je eerste post, ik neem ook aan dat je nog niks van de forumregels weet. Wat me dus opviel is dat er 2 tot 3 weken tussen de post van jouw en die van Big Boss zat. Dit heet topic-bumpen, en is tegen de regels. Natuurlijk weet jij dit allemaal nog niet ;) (sorry als ik weer mod-achtig overkom, maar dit voorkomt andere problemen)

Nu heb je niet alleen een strip-effect geleerd, maar ook meteen een forum regel :puh:;)

Nee dit geeft niet wat hij nu doet, hij Bumpt hem voor iets nuttigs. Dat is dus TOTAAL niet erg.

• 2 weken later...

mij is het ook gelukt (was het al) kijk naar mijn strip.

men het forum begint een beetje saai te worden :ch: ik wil dat iemand er op rejageerd wand anders kan ik strip 2 er niet opzetten wand dan is het dubbelposten :slotje: en ik kan dan wel de edit knop gebruiken maar dan leest niemand hem :D

Bewerkt: door gta fan man
Geplaatst:

Grappige strip

ga vooral door :) Ik ben ook bezig maar ik weet geen verhaal dus

nu kun je je deel 2 ook weer poste

veel succes

Geplaatst:
Sorry heb niet zoveel verstand van.

Hoe pak je het originele plaatje? :?

Bij je layers window staan nu de 3 layers. Als het goed is is de onderste layer 'het orginele plaatje'. Die moet je 'pakken' (gewoon je muisknop erop ingedrukt houden), en dan naar boven slepen. ;)

Groeten BaasBart :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...