Jump to content

Het grote Half-Life topic!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

In het SL forum heb ik gemerkt dat er hier ook mensen zijn die Half-Life spelen. Praat er maar op los!

Mijn Half-Life collectie:

• Half-Life² Game Of The Year Edition

- Half-Life²

- Half-Life²: Lost Coast

- Half-Life²: Deathmatch

- Half-Life¹: Source

- Half-Life¹ Deathmatch: Source

- Counter-Strike: Source

• Half-Life¹ Anthology

- Half-Life¹

- Half-Life¹: Blue Shift

- Half-Life¹: Opposing Force

- Half-Life¹: Team Fortress Classic

• Other (via Steam)

- Codename Gordon

- Garry’s Mod 9 (HL² mod)

Voor degene die meer willen weten over Half-Life:

Deze startpost werd gemaakt door: Cygnum en mijn toekomstige nickname Ming

13ei.jpg

Het jaar 1998.....

Een heel belangrijk jaar want toen kwam het eerste deel uit van de succes volle serie Half-Life. Het was de eerste First Person Shooter die liet zien dat er een diepgaand verhaal mogelijk was in een shooter. Half-Life was ook de eerste game die het gehele verhaal vertelt door de ogen van Gordon Freeman zonder maar één onderbreking van een cutscenes. Half-Life is lang niet alleen een first person shooter, het heeft veel meer leuke gameplay elementen zoals de vele add-ons die zijn verschenen, een wel bekende is de ''Opposing Force''. In deze add-on stap je in de schoenen van een soldaat en ook een bekende add-ons; ''Blue Shift'', waar je in de schoenen stapt van een Black Mesa bewaker van Barney. Dit gaf de game een hele andere look omdat je het verhaal van 2 hele andere kanten kon bekijken.

Ook het maken van mods was mogelijk met deze game, een hele bekende is wel ''Counter-Strike'', een shooter die nog dagelijks door vele mensen wordt gespeeld op het Internet. Half-Life won wel meer dan 50 ''Game of the Year'' awards, ook staat de game bekend als één van de beste PC games ooit gemaakt.

halflifeingame4zc.jpg

Verhaal

Half-Life nam plaats op een afgelegen militaire laboratorium in New Mexico die de naam ''Black Mesa Research Facility'' draagt. Tijdens een experiment is er iets heel goed mis gegaan waardoor een protaal onstondt naar een alien wereld genaamd Xen. Vreemde wezens van Xen overspoelde Black Mesa en ze vermoorde iedereen die hen in de weg stond.

Gordon Feeman dat is de persoon waar jij mee gaat spelen, zijn missie is om één van de wetenschappers die betrokken was bij het ongeluk uit de Black Mesa te leiden.

Aan het einde van de eerste Half-Life gebeurde er plotseling iets heel vreemds; Gordon werd uit Xen gehaald door een mysterieuze man die bekend staat als de G-Man die je een aanbod deed...

29fx1.jpg

Een game met veel....

Het duurde een hele tijd voordat we het tweede deel mochten spelen.

In de helft van het jaar 2003 heeft Valve de opvolger van Half-Life bekend gemaakt die gepland stondt voor eind september. Toen dan eindelijk de eerste screenshots werden getoond stond iedereen met open mond er naar te kijken. De vraag die iedereen dwars zat; ''was dit wel mogelijk op een PC?'''. Het was ondertussen bijna september en het was bijna zover..nee dus. De game werd verplaatst naar oktober en helaas werd ook die datum niet gehaald.

De reden hiervan was dat er delen van de source code van het spel intern waren uitgelekt door een Duitse hacker genaamd Alex G., die vervolgens werdt opgepakt door de FBI. Valve moest door dit voorval opnieuw alles programmeren zodat niemand het spel Half-Life 2 illegaal kon spelen als het echt uit kwam.

Valve maakte het feestje compleet door de release datum weer te verplaatsen naar het jaar 2004, uiteindelijk was Half-Life 2 wereldwijd speelbaar op 16 november 2004 om 9:00.

halflife2ingame3wf.jpg

Ontwikkelaar Valve is er van uit gegaan dat je het aanbod van G-man uit de eerste Half-Life accepteerd en zo begin je aan Half-Life 2 met allemaal flahbacks en vooruitblikken. En dan plots sta je in een trein die net is aangekomen in City 17.

Op het moment dat je de trein uit ben gestapt zie je gelijk de pracht van de nieuwe Source Engine van Valve (Y) . De graphics zijn scherp en het ziet er allemaal sfeervol uit. Het grote pluspunt aan de game is dat hij ook gewoon vrij goed draait op wat oudere systemen.

Als je je eerste stappen zet in de wereld van City 17 kom je er al snel achter dat het is over genomen door de Combine, dit is een soort über mensen ras dat je in alle soorten en maten zult aantreffen. Zoals ieder ander volk heeft ook de Combine een leider, deze is alleen bekende van Gordon. Het is namelijk de oude administrator van Black Messa...Dr Breen is zijn naam. Zonder het te weten kom je ook oude bekende tegen waaronder; Barney en een nieuwe Alyx Vance. Na een mislukt teleportatie experiment moet je op de voet naar Eli's lab die buiten City 17 ligt en de naam ''Black Mesa East'' draagt waar hij met het verzet tegen de Combine strijdt. Eli was een onderzoeker van Black Mesa en is ook de vader van Alyx.

Door de prachtige gezichts animaties ziet hun ''vader en dochter'' relatie er schitterend uit.

Aangezien de game niet een heel nieuw verhaal heeft maar verder gaat waar Half-Life stopte kan ik niet anders zeggen dan dat Valve een top game heeft afgeleverd.

halflife2ingame25sj.jpg

Half-Life 1 had al een geweldige gameplay en die is in deel 2 niet gewijzigd, de puzzels zijn een beetje veranderd nu ze gebaseerd zijn op physics.

Een heel goed voorbeeld daarvan is: Je moet je in de game bakstenen op één kant van een houten plank leggen zodat die kant zakt en vervolgens heb je er een soort helling van gemaakt waardoor je hoger kan komen en verder kan. Dit is een van de vele puzzels die je zult tegenkomen in Half-Life 2. Ook is er de ''Gravity gun''. Dit is een uniek wapen aangezien je er objecten mee naar je toe kan trekken om ze daarna af te schieten op je tegenstander(s). De gravity gun bied nog veel meer mogelijkheden; je kunt hem gebruiken als schild en je kan bijvoorbeeld ook health en ammo naar je toe trekken als het te ver ligt.

Aan voertuigen geen gebrek in dit deel, je kan nu door middel van voertuigen jezelf sneller verplaatsen en dit is helemaal niet saai want er staat genoeg gespuis langs de weg om jou het leven zuur te maken.

Half-Life 2 kreeg overal zeer positieve reviews en ontving meer dan 35 ''Game of the Year'' awards en net zoals zijn voorganger heeft Half-Life 2 de status ''één van de beste games ooit'' ontvangen.

Officiële site: http://half-life2.com/overview.html

Trailer: http://storefront.steampowered.com/video/HL2_Trailer01.wmv

Verhaal van Half-Life in detail: http://members.shaw.ca/halflifestory/

37ey.jpg

Zowel Half-Life en Half-Life 2 hadden een open einde, antwoorden werden er bijna niet gegeven in het vrij cryptische verhaal van Half-Life 2 en nieuwe vragen ontstonden. Dit is nou eenmaal de manier van ontwikkelaar Valve om jouw het verhaal te vertellen. Gelukkig hebben de mensen bij Valve er bij stilgestaan. Om jouw en mij toch sneller andwoordt te kunnen geven op onze vragen en niet weer vijf jaar te hoeven wachten. Ze hebben het verhaal na Half-Life 2 in drie delen verdeeld waar je in elk deel ongeveer 4 tot 6 uur mee bezig bent om hem uit te spelen. Je betaald geen volle prijs voor de episodes maar een lage prijs van €15 euro. Je kan hem in de winkel halen maar bestelen via Stem kan ook.

Om het kort te houden... de 4 tot 6 uurtjes voelen aan alsof je in een snelle actie/thriller film zit en Half-Life 2: Episode One is werkelijk een prachtige game van begin tot eind. Met recht één van de allerbeste singleplayer game ooit, dit is kwaliteit die je zelden treft.

episodeoneingame0mu.jpg

Half-Life 2: Episode One begint direct waar Half-Life 2 eindigde en na een warm omhelzing van Alyx ben je samen met haar op weg om uit City 17 te komen maar je pad zit vol met valstrikken en andere hindernissen.

Velen fans van de Half-Life serie zijn het met elkaar eens dat deze Episode al veel beter is dan het meesterlijke Half-Life 2.

De presentatie is nog beter dan in het vorige deel en de charters zijn nog levens echter. De actie in de game is lekker vlot en de wel bekende Half-Life actie maakt het alleen maar beter.

Alyx is in dit deel een zeer belangrijk persoon, teamwork staat dan ook boven aan. Vaak dekt ze je rug en dat is erg fijn en handig als je levend uit de gevechten wilt komen.

AI is erg belangrijk, vooral van je teamaten. Die van Alyx is perfect om het zo te mogen noemen. Ze loopt heel soms weg maar dat is zelden, ook leuke details zijn dat als je bijvoorbeeld met je zaklamp op haar schijnt dat ze dan haar handen voor haar ogen houdt..Of als je tegen haar aan gaat staan duwen zegt ze ‘’ I’m glad we do this together met een glimlach waaruit je kan opmaken dat ze erg blij is dat je bij haar bent. Er zijn er nog veel meer van zulke gevallen waar de wereld van Half-Llfe erg levend maakt.

episodeoneingmame28az.jpg

Grafisch is 'ie nog mooier geworden dankzij HDR en een verdubbeling van het aantal pixel shaders. Helemaal vet is dat 'ie nog soepeler draait waar Valve naar streefde om de Source Engine zo schaalbaar mogelijk te maken. Nog steeds geeft Valve andwoordt op onze vragen. Door deze episode uit te geven hebben we eigenlijk pas het topje van de ijsberg geproeft. Uit bovenstaande tekst kan je waarschijnlijk wel opmaken dat echt geen weg gegooit geld is om deze episode aan te schaffen. Nadat je Episode One uitspeelt krijg je een trailer te zien van Episode Two waaruit blijkt dat de eerder genoemde punten waar Half-Life zo uitblinkt worden versterkt wat het wachten ondraaglijker maakt...

Officiële site: http://ep1.half-life2.com

Trailer: http://storefront.steampowered.com/video/H...1_Trailer01.wmv

40lg.jpg

Gabe Newell, oprichter en management directeur van Valve heeft gemeldt dat Half-Life 2: Episode Two en Half-Life 2: Episode Three samen Half-Life 3 vormen. Als je de trailer hebt bekeken dan kan je wel zien dat de graphics in episode 2 nog mooier zijn als die in episode 1. Ook wordt het natuurlijk helemaal anders omdat we uit City 17 zijn.

Zo zul je onder andere in een bos en maken we meteen kennis met een nieuwe vijand... mini-striders die veel sneller zijn dan de kolossale striders waar we in de vorige delen mee kennis maakten.

levend maakt.

episodetwoingame6mo.jpg

Ook krijgen we te zien dat de we het heel zwaar gaan krijgen maar wat in veel bekende fantasy boeken staat geschreven... er is altijd hoop op overwinning dus verlies dat nooit. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken en dat zullen we te weten komen aan het eind van dit jaar. Waar Half-Life 2: Episode Two het grootste gedeelte om gaat draaien weten we uit de tekst van Eli:

Were done running... this is our chance to take back our world. We are not going to lose it for the second time...

Trailer: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2804

Interessant interview: http://www.eurogamer.net/article.php?artic...5345&page=1

Er zitten natuurlijk een aantal fouten in maar niet alles kan perfect, ik ben er 2 uur mee bezig geweest!

Bewerkt: door Ferre
  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ferre

16

• VforV

16

• Velaro

4

• Black Force

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik speel ook graag Half-Life. Vorig jaar was ik er aan verslaafd. Ik had de Franse versie en heb die uitgespeeld :puh:. Later kocht ik de originele Half-Life¹ + uitbreidingen. D Engelse versie heb ik wel nog niet uitgespeeld. Ik heb even genoeg van die headcrabs en plotse ontploffingen waar je hard van moet schrikken. HL Opposing Force wou ik ook uitspelen maar op een bepaald moment raakte ik vast. HL Blue Shift ben ik mee gestopt omdat mijn zaklamp niet werkt en omdat het constant donker is (dus heb je zaklamp nodig). Misschien helpt het om het eens opnieuw te installeren.

Mijn collectie op het moment:

• Half-Life Generation

- Half-Life¹

- Half-Life: Opposing Force

- Half-Life: Blue Shift

- Half-Life: Counter-Strike

• Other (via Steam)

- Codename Gordon

------------------

Bij HL¹ is dé explosie nu geweest alleen waar moet ik dan heen?? Die dokter wilt maar niet meekomen, dus wat nu?

Dé explosie? Bedoel je in het begin? Je moet helemaal terugkeren naar de hoofdingang (waar je Black Mesa binnen bent gegaan). Daar zie je onderaan in de muur achter dat bureau een ventilatieluik, sla dat kapot en kruip erdoor. Je zult verrast worden door enkele Headcrabs en wat luide explosies van die apparatuur die daar staat. Je moet verder in die kamer terug in een hoger gelegen ventilatieluik kruipen en vervolgens door de ventilatiekoker. En vanaf dan begint het avontuur :puh:.

Hmm, ik moet er toch maar eens aan denken om Half-Life² eens te kopen.

------------------

Welke uitgang? Boven of beneden? Beneden is die ruimte wara de explosie is en je kan verder alleen maar naar de lift. Boven kan ik ook weinig want ik kan niet door die deur (Access denied ofzo).

De plek waar je Black Mesa binnenging, hélemaal in het begin. Je moet dan door het ventilatorgat kruipen (omcirkeld op screen).

Screenshot:

hlferrevd3.th.jpg

------------------

Weet iemand hoe het komt dat 'Codename Gordon' niet bij mijn Xfire lijstje komt te staan als ik het speel?

Bewerkt: door VforV

Ik heb 'Half Life² collectors edition'. Ik had het eigenlijk gekocht om Counter Strike Source omdat ik dat een geweldig spel vind. Toen ik alter besmet werd met Half Life² Deatmatch door Ferre speel ik regelmatig tegen Ferre of tegen andere online mensen. Het is altijd dik ouwehoeren en het is wel leuk, ook zat er bij mijn Collectors Edition een T-Shirt van Halfe Life². Een leuk shirt, verder. Dus als iemand het tegen me wil doen, roep me maar! :sigaar:

Weet iemand hoe het komt dat 'Codename Gordon' niet bij mijn Xfire lijstje komt te staan als ik het speel?
Niet alle games die je speelt worden gezien door Xfire. Als ik soms een oud spel met een vriend speel genaamd Little Fighter dan wordt het ook niet gezien. Op deze pagina van Xifre.com staan alle game's die Xfire 'leest', als je game er tussen staat, dan leest Xfire hem wel en worden die uurtjes ook gerekend. Edit: Ik zie net dat de game er wel bijstaat, ik had het ook met Counter Strike Source die ik ging testen voordat ik half life² aanschafde, ik weet het niet. Stuur anders Xfire Support even een mailtje! ;) Bewerkt: door Ruurd31
Niet alle games die je speelt worden gezien door Xfire. Als ik soms een oud spel met een vriend speel genaamd Little Fighter dan wordt het ook niet gezien. Op deze pagina van Xifre.com staan alle game's die Xfire 'leest', als je game er tussen staat, dan leest Xfire hem wel en worden die uurtjes ook gerekend. Edit: Ik zie net dat de game er wel bijstaat, ik had het ook met Counter Strike Source die ik ging testen voordat ik half life² aanschafde, ik weet het niet. Stuur anders Xfire Support even een mailtje! ;)
'Codename Gordon' staat wel in hun lijst :{. Need For Speed Underground en GTA1 'telt hij ook niet mee'. Als ik bij 'Starten' kijk staan ze er niet tussen :?.

Even over 'Codename Gordon', ik vind het wel grappig. En het is eigenlijk ook goed gemaakt. Echt grappig hoe die mensen praten enzo en hoe je de dingen uit Half-Life² herkent ^_^. Jammer dat je niet kan saven en dat als je die enemies doodschiet, naar het volgende scherm gaat en terugkeert, dat ze terug leven :bonk:.

Edit¹: GTA1 staat niet in de lijst, NFSU wel.

Edit²: Probleem opgelost, ik moest even de lokatie van de .exe duidelijk maken aan Xfire.

@Ferre: Barney?

Bewerkt: door VforV

Ruurd, heb je een plaatje van dat T-shirt? En/of is hij ergens te koop? En mag ik hem desnoods van je overkopen? :D Codename Gordon wordt wel getrackt, zie maar m'n Xfire profiel. Alleen als ik een game heb gespeeld staat dat niet gelijk bij m'n profiel op de site. Na eventjes wachten staat het erbij. M'n broer is verder gekomen met Half-Life. Die security gast en die doktor zijn dood. Er lopen nu Headcrabs rond (Ice Cold Killa's oude naam) en die arme dokters zijn zombies. Lekker gezellig :cab:

En als ik een namechange zal aanvragen, en het moet een wezen/personage uit Half-Life zijn, wie kozen jullie dan? :D

Bewerkt: door Ferre
Geplaatst:

Ik heb zojuist de Half-Life² demo van Steam gedownload en gespeeld en ik sta versteld. Ik had het spel al eens gezien maar wist niet meer dat het ZO mooi was. Als je dat vergelijkt met Half-Life¹ :cab:. Maar ik snap eigenlijk niet wat ik moet doen in die demo. Eerst komt die akelige gast in beeld en dan stopt de trein in City 17. Daarna loop ik door, tot ik uiteindelijk buiten ben in wat er volgens mij uitziet als 'City 17', op het einde loop ik in een gang en dan stopt het ineens :?. Dan komt dat schermpje met de 'chapters' in beeld.

En HL² demo staat niet in het Xfire lijstje :cry::puh:.

Lol, het doel van Xfire is toch niet om je uurtjes op te krikken om te showen hoeveel uurtjes je speelt? Achja, geintje! :Y Naja, hieronder vind je een foto van dat T-shirt. Verder moet je Half Life 2 echt kopen, ik ben bij de gewone game nog niet zover, maar online is wel vet. Bij de gewone game ben ik bij het schiet gedeelte met de treinen enzo, das echt wel vet!

Edit: Ik kan geen bijlage toevoegen! :cry: Naja, dan maar geupload via Imageshack..

pict0001cp1.th.jpg

Bewerkt: door Ruurd31
Geplaatst:

@ferre:

Eventueel heb ik een hele lange beginpost voor je die de gehele geschiedenis verteld over Halfife 1 , 2 en de episodes.

PM me even als je het goed vind! :cya:

Geplaatst:
Lol, het doel van Xfire is toch niet om je uurtjes op te krikken om te showen hoeveel uurtjes je speelt?

Nee, maar ik vind het leuk dat men kan zien wat ik allemaal al gespeeld heb. Als iemand ziet 'ah, Codename Gordon, heeft die dat spelletje ook al gespeeld.' Het is gewoon leuk om te zien. En, waarvoor dient Xfire anders. Bij sommige spellen kan ik niet eens ingame chatten (AoE2 en III, NFSU...)

Oké, terug naar Half-Life!! Ik denk dat ik Half-Life² wel zal kopen :clown:.

Geplaatst:

@ Cygnum: PB verzonden.

@ Ruurd31: Sexy!

@ VforV: Stap de trein uit, en zoek een ingang waar je inkan, die combine gasten helpen je een weg te zoeken, gewoon een doorgang vinden. Dan zie je 2 openingen, je kan door de eerste, maar de 2e gaat dan dicht. Dan moet je rechtsaf en dan de 2e kamer links ga je in. Dan doet die combine gast z'n helm af, en dan is het Barney. Dan wordt er op de deur geklopt, en ga je een deur in. Ga dan het trappetje op, en zet met "E" een doos voor het raam en spring erdoor (misschien nog met Ctrl inhouden). Dan komt er een trap en staat er loading. Dan kom je ergens bij een ingang, maar er staat zo'n combine gast voor.ga even voor hem staan, en laat je 1 keer raken door z'n wapen, dan gaat hij achter je aan, loop dan terug en ga dan door de opening en zet hem op 'n lopen. Je moet aan het einde links en dan zie je een dubbele deur. Ga daar doorheen, en sluit de deur. Dan ben je op een pleintje, als je met je rug naar het gebouw (waar je uitkwam) staat, ga dan rechts en dan zie je in een steegje een ladder. Klim omhoog en ga naar rechts, nu ben je via dat over een hek heen gegaan. Ga dan bij het speeltuintje links het gebouw in, later word je achtervolgd maar die mensen dara helpen je opweg en je moet naar het dak toe dan word je achtervolgd en loop op het dak totdat je een open raam ziet klim erin, nu zie je allemaal combine gasten en je scherm wordt wit, dan wordt je wakker en dan zie je Alyx. Die moet je volgen en dan ga je naar een ruimte met die Barney en zo'n dokter en daar krijg je later je geweldige pak!! Dan gaat Alyx met een teleport ding (ofzo) en de stekker ging eruit en die moet je er weer indoen. Later ga je zelf er ook in maar het mislukt, je eindigt buiten het gebouw. Je krijg nu je breekijzer, en je moet over het spoor. Je wordt beschoten, maar je moet creatief zijn en dozen verplaatsen en door de treinen heen. In het midden is een trein waar een ladder inzit, maar daar bereik je niks mee aan de andere kant waar je begon is een trein naast een hek en via die trein spring je over het hek.

Nou ik denk dat je nu wel een uurtje verder bent :cab:

Geplaatst:
[hoop tekst]

Was dat level 1? Ik heb momenteel enkel HL² Demo, van Steam gedownload. Ik kan dat eerste hoofdstuk en het zesde hoofdstuk (We don't want to go to Ravenshall") spelen.

Geplaatst:

[hoop tekst]

Was dat level 1? Ik heb momenteel enkel HL² Demo, van Steam gedownload. Ik kan dat eerste hoofdstuk en het zesde hoofdstuk (We don't want to go to Ravenshall") spelen.

Weet ik niet, volg het maar totdat je niet meer verder kan.

LoL :D:

brick_headcrab.jpg

Geplaatst:

Mooie beginpost :tu:. En Ferre, jou naam is toch ok zoals hij nu is? :{ Die soldaat uit "Opposing Force heet trouwens 'Shephard' met zijn familienaam. De voornaam zal ik nog even opzoeken. En bij 'Blue Shift' is de zin met Barney niet helemaal goed geformuleerd ;).

Geplaatst:
Mooie beginpost :tu:. En Ferre, jou naam is toch ok zoals hij nu is? :{ Die soldaat uit "Opposing Force heet trouwens 'Shephard' met zijn familienaam. De voornaam zal ik nog even opzoeken. En bij 'Blue Shift' is de zin met Barney niet helemaal goed geformuleerd ;).

Oke, Ja, Ming kan ook niet alles goed hebben maar ik zal het later wel wijzigen (als het mag :engel: ).

Ik heb net weer Half-Life¹ gespeeld. Ik ben denk ik al aan het einde van de 3e episode en aan het begin van de 4e (meer info: klik). Maar van al die schepsels vind ik die Headcrabs nog het ergst. Damn :cab:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...