VforV Geplaatst: 24 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 (bewerkt) Ik heb net weer Half-Life¹ gespeeld. Ik ben denk ik al aan het einde van de 3e episode en aan het begin van de 4e (meer info: klik). Maar van al die schepsels vind ik die Headcrabs nog het ergst. Damn Die walktrough van Planet Half-Life is echt nauwkeurig beschreven! En die Headcrabs zijn inderdaad het ergst. Ik ben meerdere keren geschrokken toen zo'n ding plots voor mijn neus kwam springen. En dat geluidje die ze maken als ze springen... De Headcrabs in Half-Life 2 zijn wel erg gegroeid t.o.v. die uit Half-Life 1. En in Half-Life 2 is het nogal vervelend dat die Headcrabs op zombies ook nog leven nadat je de zombie gedood hebt. Edit: De hoofdrolspeler in Half-Life: Opposing Force is corporal Adrian Shephard, een 22-jarige marinier. Bewerkt: 24 augustus 2006 door VforV Reageren
Ferre Geplaatst: 25 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 augustus 2006 Ik ging vandaag weer Half-Life spelen, ik ben nu volgens mij bij episode 4.11 (zie walktrough). Ik ging spelen en ik dacht dat ik de G-Man zag, ik wou hem achterna gaan maar hij was weg. Later keek ik bij die walktrough en achteraf moest ik proberen om hem neer te schieten. Maargoed, ik knal zo'n soldaatje neer en ga omhoog met de lift, wordt een beetje beschoten door die rare guns op een standaard en dan staan er heel veel van die soldaatjes. Jeetje, ik heb het heel wat keren geprobeerd, maar ik ging telkens neer. Ik ben gewoon een n00b in close combat gevechten waar ik in m'n eentje ben tegen meerdere . Reageren
VforV Geplaatst: 25 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2006 (bewerkt) Ja, de G-Man is vreemd. In het begin als je nog in die trein bent zie je hem staan in een andere trein. Soms praat hij ook tegen een wetenschappers. En als je voor het eerst die 'honden' met blauwe strepen op hun zij ontmoet staat de G-Man ook op een soort balkon. Ik draaide me om, keek weer en hij was nergens te bespeuren . Hij is wel freaky, met zijn grijze smoel. Leuk weetje: In de intro van Half-Life 1 passeer je in die trein langs zo'n veiligheidsagent die staat te wachten aan een deur. Dat is de hoofdrolspeler (Barney) in Half-Life: Blue Shift. In het begin sta jij daar dan bij die deur te wachten . Edit: Vandaag ben ik naar Media Markt geweest en ik stond op het punt om Half-Life² te kopen. Hij kostte €42.99. Best duur als ze zeggen dat het daar de laagste prijzen zijn. Ik heb hem op aanraden van mijn moeder nog niet gekocht om hem morgen of volgende week dan te kopen bij Game Mania. Daar staat hij namelijk voor €39.99. Ja, het klinkt misschien stom, 3 euro verschil, maar als je dat bij elke aankoop doet en je telt dat samen dan kan je evengoed van het geld dat je teveel betaalde een nieuwe (budget) game kopen. In Media Markt zag ik ook Half-Life²: Episode One (geen HL² cd nodig!) staan voor €18 ofzo. Maar ik wil eerst HL² uitspelen voor ik aan de episodes begin. Ik heb het graag in de correcte volgorde . Edit²: Het was ook de Game Of The Year Edition. Ik denk zelfs dat je de gewone niet meer kan vinden. Overigens vind ik het niet eerlijk dat Half-Life² voor de Xbox maar 29.99 meer kost . Bewerkt: 26 augustus 2006 door VforV Reageren
Ferre Geplaatst: 26 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 Ik heb HL² GOTY Edition voor €34,99 gekocht. Om geen reclame te maken moet je me maar een PB sturen voor welke winkel. En in die editie heb je heel wat games in één. Reageren
VforV Geplaatst: 26 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 @ Ferre: Ik heb eens op de site gekeken en ik zag hem ook niet staan. Enkel Half-Life 1: Anthology. Maar goed, vandaag ben ik dus op Half-Life² zoektocht geweest in de stad. Eerst ben ik bij Game Mania geweest maar daar zag ik enkel Half-Life²: Episode One staan. Ik verliet dus de winkel en ging vervolgens naar de Free Record Shop. Daar hadden ze enkel Half Life 1: Anthology en Half-Life²: Episode One. Daarna ben ik nog naar zo'n huur / verkoop winkel geweest waar ze zelfs niets van Half-Life of CS hadden. Toen ging ik terug naar Game Mania en vroeg of ze hem niet hadden (achter de toonbank ofzo). Helaas, uitverkocht. Dinsdag komen de nieuwe exemplaren binnen. Dan heb ik maar een gratis demo van 'Rise And Fall: Civilisations At War' gekregen van die verkoper. Net nu ik Half-Life² wil kopen is hij opeens nergens meer te vinden (toch niet in de winkels waar ik geweest ben). Reageren
Ferre Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 27 augustus 2006 Zullen we een keer met z'n allen Half-Life spelen? Tegen elkaar bijvoorbeeld. Ik denk dat we het beste Half-Life 2: Deathmatch kunnen doen, want die hebben de meeste wel. Ik heb even gekeken bij Xfire en de volgende personen hebben het spel: Ice Cold Killa, ShortY-, Ruurd (zuipschuit) en ik (Ferre). Hopelijk heeft VforV binnekort ook Half-Life 2 en kunnen we wat regelen. Wie heeft nog meer Half-Life 2: Deathmatch? Laat het weten en doe mee! Reageren
Ice Cold Killa Geplaatst: 27 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2006 (bewerkt) Lijkt me leuk, we kunnen ook een potje G-Mod spelen! Over G-Man: Deze bedoel je: Bewerkt: 27 augustus 2006 door Ice Cold Killa Reageren
VforV Geplaatst: 27 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2006 (bewerkt) Lijkt me leuk, we kunnen ook een potje G-Mod spelen!Over G-Man: Deze bedoel je: [Plaatje] [Plaatje] [Plaatje] Inderdaad. Deze bedoel ik. In de winkel waar ik geweest ben gisteren zei de verkoper dat de nieuwe Half-Life² exemplaren dinsdag binnen zullen zijn...Ik heb hier ook nog wat screenshots van Gordon Freeman en Barney Calhoun. Barney Calhoun bij de deur, gezien door de ogen van Gordon Freeman in Half-Life. De deur, gezien door de ogen van Barney. Gordon Freeman in de trein, gezien door de ogen van Barney. Bewerkt: 27 augustus 2006 door VforV Reageren
Ferre Geplaatst: 1 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2006 Hoe kom ik langs deze grote vriend? Want ik weet niet precies waar ik ben volgens die walktrough (ben wel bij Blast Pit) . Reageren
VforV Geplaatst: 1 september 2006 Rapport Geplaatst: 1 september 2006 (bewerkt) Hoe kom ik langs deze grote vriend? Want ik weet niet precies waar ik ben volgens die walktrough (ben wel bij Blast Pit) . Ligt het aan mij of is je plaatje werkelijk niet zichtbaar? En als ik erop klik duurt het ook verschrikkelijk lang tot ImageShack link volledig is om te zeggen dat hij de server niet kan vinden. En je hebt het over een 'grote' vriend. Ik heb een vermoeden dat het gaat over die drie groene monsters die overal zitten te pikken en op alles wat beweegt? Edit: Nu doet je plaatje en de link ernaar het wel. En het waren inderdaad die groene monsters, zoals ik al dacht. Persoonlijk vind ik dit één van de moeilijkste obstakels in Half-Life, omdat je meer nodig hebt dan kogels of raketten om deze kereltjes de eeuwige jachtvelden in te jagen. Je moet er namelijk langs zien te komen om vervolgens naar die kamer te gaan (zie je screen) en daar een rode knop 'Fire' indrukt, zodat ze verbrand en vernietigd worden. Als ze uit de weg geruimd zijn is de weg waar je moet passeren namelijk vrij (je moet in dat gat springen en hopen dat je in het water valt in plaats van op vaste grond want dan sla je te pletter). Om langs de monsters te kunnen moet je ze afleiden. Normaalgezien heb je reeds handgranaten (die zouden net voor die kamer met de monsters moeten liggen). Als je een granaat naar de monsters werpt ontploft ze, waardoor ze eventjes stil zijn om meteen daarna terug beginnen te 'pikken'. Je moet dus vliegensvlug zijn. Je moet dacht ik een verdiep naar beneden langs de ladder om daar door een deurgat weg te springen. Het deurgat is echter wel bedekt met planken (die je kan kapotslaan) waardoor je vluchtacties wat vertraging lopen en de kans groot is dat je hun snavel in je ruggengraat gespiest krijgt. Na heel wat pogingen is het me uiteindelijk gelukt om er langs te raken. Dus: gebruik granaten of je shotgun om ze wat af te leiden en dan, sprinten maar . --- Overigens heb ik Half-Life² nog steeds niet kunnen bemachtigen (aan een goede prijs). Ik had het vandaag kunnen kopen maar ik vind €49.99 iets te duur, voor een game die dacht ik ondertussen al twee jaar gereleased is. Zelfs de Xbox versie die een jaar later uitkwam dan de PC versie is al goedkoper (€29.99)... Bewerkt: 1 september 2006 door VforV Reageren
Slimm Geplaatst: 1 september 2006 Rapport Geplaatst: 1 september 2006 Half Life Generation heb ik, dus HL1, oppossing force, Blue shift en CS 1.6.. Alleen voor CS gekocht, maar ik heb hem wel Half Life 2 + CS Source heb ik ook, waarvan ik Half Life 2 heb uitgespeeld, en wat een spel zeg Super! Het is net of je in een film zit, het schieten en de kleine puzzels alles zit goed in elkaar en is echt super. Het laatste level is echt een knaller! Reageren
DaBeast Geplaatst: 1 september 2006 Rapport Geplaatst: 1 september 2006 (bewerkt) Leuk topic .Ik heb alle Half Life's (Half Life1 (inclusief Opposing force,Blueshift, Day of Defeat, Team Fortress Classic, Deathmatch Clasic en Counter Strike), Half Life source, Half Life² (Inclusief Day Of Defeat Source, Counter Strike Source,Half Life² Deathmatch, Half Life Lost coust, Half Life E1, Half Life² Beta en Half Life² E2 Beta) En de Sin Episodes.Ik heb ze allemaal zonder cheaten uitgespeelt (buiten de online games dan, die kan je niet uitspelen ).Ik ben een echte Half Life fan, en weet er dus ook redelijk veel van, en vind het verhaal gewoon top. Ik heb ze tevens ook allemaal legaal (die beta's heb ik van een medewerker, niet legaal ). @Ferre: Je moet nades gooien, naar de kant dat jij dus niet naar toe moet. En zo wijnig mogelijk lawaai proberen te maken, hij gaat op geluid af. Mijn record om Half Life 1 uit te spelen is 3 uur (zonder shortcuts), het wereldrecord staat op ~1:45 uur (met shortcuts). Half Life² Heb ik op een uur of 5 uitgespeelt (zonder shortcuts) Het wereldrecord staat ongeveer rond de 3:12 uur. Edit:@Ferre hieronder, sorry, een foutje . Vriendelijke groeten, DaBeast Bewerkt: 2 september 2006 door DaBeast Reageren
Ferre Geplaatst: 2 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2006 Hoe kom ik langs deze grote vriend? Want ik weet niet precies waar ik ben volgens die walktrough (ben wel bij Blast Pit) . Ligt het aan mij of is je plaatje werkelijk niet zichtbaar? En als ik erop klik duurt het ook verschrikkelijk lang tot ImageShack link volledig is om te zeggen dat hij de server niet kan vinden. En je hebt het over een 'grote' vriend. Ik heb een vermoeden dat het gaat over die drie groene monsters die overal zitten te pikken en op alles wat beweegt? Edit: Nu doet je plaatje en de link ernaar het wel. En het waren inderdaad die groene monsters, zoals ik al dacht. Persoonlijk vind ik dit één van de moeilijkste obstakels in Half-Life, omdat je meer nodig hebt dan kogels of raketten om deze kereltjes de eeuwige jachtvelden in te jagen. Je moet er namelijk langs zien te komen om vervolgens naar die kamer te gaan (zie je screen) en daar een rode knop 'Fire' indrukt, zodat ze verbrand en vernietigd worden. Als ze uit de weg geruimd zijn is de weg waar je moet passeren namelijk vrij (je moet in dat gat springen en hopen dat je in het water valt in plaats van op vaste grond want dan sla je te pletter). Om langs de monsters te kunnen moet je ze afleiden. Normaalgezien heb je reeds handgranaten (die zouden net voor die kamer met de monsters moeten liggen). Als je een granaat naar de monsters werpt ontploft ze, waardoor ze eventjes stil zijn om meteen daarna terug beginnen te 'pikken'. Je moet dus vliegensvlug zijn. Je moet dacht ik een verdiep naar beneden langs de ladder om daar door een deurgat weg te springen. Het deurgat is echter wel bedekt met planken (die je kan kapotslaan) waardoor je vluchtacties wat vertraging lopen en de kans groot is dat je hun snavel in je ruggengraat gespiest krijgt. Na heel wat pogingen is het me uiteindelijk gelukt om er langs te raken. Dus: gebruik granaten of je shotgun om ze wat af te leiden en dan, sprinten maar . Maar ik moet dus via die ruimte met die 3 enge beschimmelde teennagels naar de kamer waar ik op die screen in sta, en dan doet die knop het wel? @Froop: Je moet nades gooien, naar de kant dat jij dus niet naar toe moet. En zo wijnig mogelijk lawaai proberen te maken, hij gaat op geluid af. Vriendelijke groeten, DaBeast Dit is Froop, ik ben Ferre. Alleen normaal ren je al in Half-Life, en met Shift kun je normaal lopen, alleen bij HL2 is dat net andersom. Bedankt voor de tips (Y) Reageren
VforV Geplaatst: 2 september 2006 Rapport Geplaatst: 2 september 2006 Maar ik moet dus via die ruimte met die 3 enge beschimmelde teennagels naar de kamer waar ik op die screen in sta, en dan doet die knop het wel?Je moet dacht ik eerst nog ergens anders naartoe (anders zou het te gemakkelijk zijn). Je moet namelijk de stroom gaan aan- of uitzetten. Want eerst werkt de knop 'Test Fire' niet omdat 'Oxy' en 'Fuel' ('Power' waarschijnlijk ook) moeten branden (aanliggen) om de 'Test Fire' knop te kunnen indrukken. Het is al een hele tijd geleden dat ik Half-Life 1 nog eens heb uitgespeeld dus ik weet het niet precies, maar bij 'Oxi' en 'Fuel' moet het lichtje zeker branden. Misschien kan je dit filmpje even bekijken. Het gaat wel allemaal zeer vlug (het is een speedrun) maar zo zie je naar welke kamers je zoal moet gaan. Reageren
Ferre Geplaatst: 2 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2006 Maar ik moet dus via die ruimte met die 3 enge beschimmelde teennagels naar de kamer waar ik op die screen in sta, en dan doet die knop het wel?Je moet dacht ik eerst nog ergens anders naartoe (anders zou het te gemakkelijk zijn). Je moet namelijk de stroom gaan aan- of uitzetten. Want eerst werkt de knop 'Test Fire' niet omdat 'Oxy' en 'Fuel' ('Power' waarschijnlijk ook) moeten branden (aanliggen) om de 'Test Fire' knop te kunnen indrukken. Het is al een hele tijd geleden dat ik Half-Life 1 nog eens heb uitgespeeld dus ik weet het niet precies, maar bij 'Oxi' en 'Fuel' moet het lichtje zeker branden. Misschien kan je dit filmpje even bekijken. Het gaat wel allemaal zeer vlug (het is een speedrun) maar zo zie je naar welke kamers je zoal moet gaan. Ik heb het fimpje even bekeken en hij snijd heel veel stukken af en komt niet eens langs dat beest (hij neemt dus een kortere weg). Verder zie je soms dat hij bij sommige stukjes stopt en dat ie 'in een nieuw beeld' weer verder gaat, dus het is niet in 1 keer gefilmd. En vergeleken dat filmpje lijkt het alsof ik een hele omweg heb gemaakt want die G-Man zie je niet eens (bij die soldaten) en ook die soldaten die je beschieten niet. Volgens mij zijn er in dat filmpje wel delen weggelaten want volgens die walktrough ging ik ook goed. Wel handig filmpje verders. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.