Jump to content

Het grote Half-Life topic!

Recommended Posts

Geplaatst:

Meh, de keuze ligt aan jouw hoor Black. Team Fortress heeft zowieso minder grapdingens omdat het net een Disney/Pixar film is. Qua ander games die deel uit maken van de orangje doos zou Portal zeker geen slechte kwaliteit kunnen en mogen bevatten. Zekers niet als je op een HDTV speelt. Denk nog es na... Maar ik ga 'm zekers halen voor de 360 ^_^

• Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ferre

16

• VforV

16

• Velaro

4

• Black Force

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Jah ik kijk nog wel, ik hebt toch eerst maar Call of Duty 4 gekocht, gaat ook wel weer een tijdje mee.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:

Een beetje een late reactie maar ik wil er toch nog even wat over kwijt.

De PS3 versie van The Orange Box heeft soms inderdaad een paar problemen met de framerate maar de graphics en de gehele ervaring worden hierdoor niet zo belemerd dat het gelijk een slechte game is geworden. Het is jammer dat de PS3 versie er soms last van heeft, maar het is zeker geen miskoop.

Het is trouwens ook waar dat de Xbox360 versie beter is, dus mocht je beide consoles hebben is het "slimmer" om voor de Xbox360 versie te kiezen. Maar nogmaals, de PS3 versie is zeker niet slecht, ook deze is een topper.

Geplaatst:

Zijn die framerate-problemen echt zo erg of niet? Want ik wil hem misschien kopen maar niet als de hele game een slideshow is, zoals sommige sites beweren. Of is het alleen soms? De andere games spreken me ook aan die erbij zitten. (Team Fortress, Portal) Zou hem graag hebben, Half-Life 2 werkte toen niet op mijn PC. Maar als er te veel framerate-problemen zijn lijkt het me niet erg leuk om te spelen. :)

Geplaatst:

@Velaro: Ik heb gelezen dat sommige nog nooit een framedrop hebben gehad, andere zeggen dan weer dat ze constant framedrops hebben, al denk ik dat de laatsten eerder fanboys zijn van xbox of wii...

Geplaatst:
@Velaro: Ik heb gelezen dat sommige nog nooit een framedrop hebben gehad, andere zeggen dan weer dat ze constant framedrops hebben, al denk ik dat de laatsten eerder fanboys zijn van xbox of wii...

denk je dat,ik geloof wel wat men zegt,heel veel sites schrijven het enzo,want ik heb ook pS3 en koop het niet want ik hoorde dat het zo slecht is,ik ga dan maar voor uncharted:drakes fortune of super mario galaxy voor wii :)

Geplaatst:

Ik zal het snel merken hé, heb de game sinds vandaag in mijn bezit. Morgen begin ik er aan. Trouwens dat van 'onspeelbaar' en 'een diashow' zijn ook overdreven. Verschillende reviews zeggen dat je er haast geen last van hebben. Ik zal het jullie weten te zeggen! :)

Geplaatst:

Mijn eerste indruk is positief. :)

Half-Life 2

De graphics zijn nog steeds zeer mooi, je ziet dus dat Half-Life 2 in 2004 heel wat voorliep op de andere ontwikkelaars. Je zou niet zeggen dat de game al 3 jaar oud is. Er is alleen één iets minder mooi als je er dicht op gaat kijken of inzoomen: het gras . Maarja wie gaat er nou zo dicht op gaan kijken als ik. :puh:

Het speelt zeer vlot en loopt soepel. Je krijgt de controls snel onder de knie en als je iets lastig vind kan je het altijd veranderen, zoals ik gedaan heb met de schietknop. Je schiet normaalgezien met L2 en R2, maar ik heb L1 en R1 gekozen. Die triggers schieten echt voor geen meter, zo lomp en je handen merken het ook. Soms moet je even zoeken na het schieten en moet je door ventilatorschachten kruipen of onder een riolering. Ook kan je zeer veel dingen vastpakken (natuurlijk niet heel zware dingen) en wegwerpen of wegleggen. Zo zijn er een paar zoekmomenten, maar niet te lang zodat het niet irriterend word.

Dan het punt waar alle gamesites over klagen: framedrops. Het spel werd bestempeld als 'onspeelbaar' en 'een diashow'. Nou wat onspeelbaar, wat diashow? Nog niks gezien van framedrops. Oké, ik zit nog niet ver, maar kan al zien dat die sites flink overdrijven. (Tot nu toe) heb ik nog geen enkele last ervan gehad. Later zal ik jullie meer vertellen als ik verder gevordert ben.

Dit spel is dus leuk voor alle FPS-liefhebbers. :Y

Portal

Dit is een uniek spel. Je komt terecht in allerlei 'testchambers' en moet naar de uitgang zien te geraken met gebruik van portalen. In het begin kan je alleen blauwe portalen maken. Er kan maar één portaal van dezelfde kleur op hetzelfde moment, op dezelfde kamer/level bestaan. Er is één rood portaal, en als je een blauw portaal maakt voor je neus en je loopt hierdoor, kom je uit op de plaats van het rode portaal. En als je hierna weer door het rode portaal loopt kom je uit op de plaats van het blauwe portaal. Zo moet je doorheen allemaal kamers zien te geraken. Een leuke afwisseling voor al het FPS-geweld in deze box in de vorm van een puzzelspel. :tu:

Team Fortress 2

Ik zal jullie mijn ervaring met dit spel vertellen, maar dat is nog niet zoveel, want heb er tot nu toe weinig op gespeeld omdat ik geconcentreerd was op Half-Life 2 en Portal. Het eerste wat opvalt zijn de cartoony graphics, die ik persoonlijk heel goed vind passen bij het spel. Je kan in het begin een klasse kiezen zoals medic, soldier enzovoort. Je hebt enkele speciale klasses zoals de pyro met zijn vlammenwerpel (pyromaan) en de spy die zich kan vermommen als iemand van het vijandelijk team, en zich onzichtbaar kan maken. Een leuk spel in het halfuur dat ik erop heb gespeeld. Ik was spy en stook ze altijd met een mes neer in de rug. :puh:

Hele leuke box dus!! _O_

Dit was mijn eerste ervaring.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hey jongens, en meisjes nattuurllijk :D

Ik zou van plan gaan om straks om The Orange Box te gaan.

Maar ik heb een vraag over de game Team Fortress 2 die erin zit. Kan je TF2 offline spelen ook? Ik heb namelijk geen Netwerk Adapter of Xbox Live of hoe je dat ook noemt. is het dus mogelijk om TF 2 offline te spelen?

Graag zou ik deze vraag zo snel mogelijk opgelost hebben, ik sta op het punt om te vertrekken :D

Geplaatst:

Naar mijn weten is Team Fortress 2 alleen online te spelen. Ik heb nergens nog gezien dat er ook een offline singleplayer inzat, dus het kan alleen in online maps gespeeld worden. Maar blijven dan nog vier games over in die box, vier volwaardige games die je wel gewoon offline kunt spelen, en dat voor de prijs van één game. ;)

Geplaatst:
De box is geil, heb 'm vandaag net na school gehaald :)

Portal word echt m'n favoriet spelletje :7

Agree, Portal is geniaal. Maar ik ga denk ik ook Half Life spelen, omdat daar de portal gun ook in zit :D

Nog veel plezier hè :)

Greetz :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)
De box is geil, heb 'm vandaag net na school gehaald :)

Portal word echt m'n favoriet spelletje :7

Agree, Portal is geniaal. Maar ik ga denk ik ook Half Life spelen, omdat daar de portal gun ook in zit :D

Nog veel plezier hè :)

Greetz :sigaar:

Ik spreek je niet graag tegen, maar het zogezegde 'Portalkanon' is totaal iets anders dan de Gravity Gun uit de Half Life serie. In Portal maak je met dit kanon portals om de levels uit te spelen. De Gravity Gun uit Half Life is echter een zéér handig wapen, waarmee je voorwerpen naar je toe kunt trekken, en vervolgens weer van je weg kan schieten. Vijanden uitschakelen met gasflessen of slijpschijven is leuker, en origineler, dan het gebruik van wapens. Het enige nadeel van dit wapen is, dat je er geen vijanden mee kunt optillen, en zonder gebruik van voorwerpen niet kunt uitschakelen. Hier komt op het einde van het spel echter verandering in, de blauwe en krachtigere variant van de Gravity Gun, ookwel de Dark Energy Gravity Gun genoemd kan veel zwaardere objecten optillen en kan dus zoals ik al zei levende wezens oppakken en wegschieten. De rest laat ik je zelf ontdekken. Veel plezier met The Orange Box. Half Life 2: Episode 2 is een echte aanrader!

lolyo6.th.png shinypo2.th.png

De Gravity Gun en zijn variant de Dark Energy Gravity Gun

Bewerkt: door Svenie
  • 5 maanden later...
Geplaatst:

Ik krijg deze morgen binnen, kan niet wachten. Post zekers in de gaten houden voor deze titel, Half Life 2 lijk me erg vet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...