Jump to content

Bestaan Geesten wel/niet


Zillah

Recommended Posts

Ik bedoel spiritueel,of je geest in je lichaam gevangen zit of hij buiten je lichaam treedt,al wat ik zou willen weten is:

Wat zie je als je dood bent?

Kan een geest/ziel je lichaam dan wakker maken om bloed rond te pompen en weer te kunnen zien? Zolang het hart stilstaat zal die geest geen gebruik kunnen maken, hoe meot die geest dan op zijn beurt zien? Ik geloof niet dat hij krachten heeft waardoor hij licht en donker 'waar' kan nemen dus het 'zien' Want als je het zo bekijkt alle levende wezens kunnen licht en donker waarnemen dus zien 'een geest' daarin tegen heeft dat neem ik aan niet.....

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 155
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin B

    12

  • gammie_

    8

  • Bossinkje

    8

  • philip14

    6

ik heb ook een ervaring gehad

ik zal het eens vertellen

er was hier een graancircel veel mensen een helicopter volgende dag op in onze stadskrant

maar ik was die avond na de circel daar naartoe gegaan met een vriend we waren daar en we zagen iets roods in de bosjes voor het bos knipperen heel afgelegen ver van de stad wij langzaam er naartoe ineens rende het heel snel weg ik schat 60 km\pu geen idee wat het was maar op de terugweg hadden we het gevoel alsof we werden gevolgd.

en in engeland (was ik niet bij dan) denk ik niet dat er wat personen werden betaald voor graancircels te maken want een paar boeren van een heel groot veld waren rond 2 uur nog buiten geweest niks gezien 4 uur later om 6 uur 's ochtens werden er 362 graancircels geteld van elk een minimaale doorsnee van 6 meter

Bewerkt: door gtamaster1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel spiritueel,of je geest in je lichaam gevangen zit of hij buiten je lichaam treedt,al wat ik zou willen weten is:

Wat zie je als je dood bent?

Kan een geest/ziel je lichaam dan wakker maken om bloed rond te pompen en weer te kunnen zien? Zolang het hart stilstaat zal die geest geen gebruik kunnen maken, hoe meot die geest dan op zijn beurt zien? Ik geloof niet dat hij krachten heeft waardoor hij licht en donker 'waar' kan nemen dus het 'zien' Want als je het zo bekijkt alle levende wezens kunnen licht en donker waarnemen dus zien 'een geest' daarin tegen heeft dat neem ik aan niet.....

Je ziel moet iets apart zijn dat in je lichaam zit,waarin je gelooft,wat dokters niet zien. een ziel is een persoon op zichzelf, je zou dus eigelijk 2 mensen zijn in 1,als je doodgaat,zie je idd niets meer,gewoon zwart,dan,wat gebeurt er dan?,de ziel verlaa het lichaam en gaat op zoek naar een (nog) geboren persoon/dier,en wist het geheugen van je vorig leven.het leven is wel heel,tjah ingewikkeld.

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm, ik denk wel dat geesten bestaan, want heb er zelf ook ervaring mee gehad.

Ik ben niet echt van plan om de documentaire te gaan kijken :puh:

ik heb hem gekeken . hij is niet eng ofzo.

maar het was wel creepy toen een meisje op een stoel zat en de stoel naar achteren ging.

(ik dacht eerst dat het meisje het zelf dee maar ze kwam niet met haar voeten op de grond.)

en dat een tafel met stoel en al verschoof.

als je tog een bang type bent moet je tot en met 30 minuten kijken.

daarna word het creepy.

Link to comment
Delen op andere websites

Dood:

Ja de dood wat is het? wat gebeurt er? niemand weet het want we kunnen het niet na vertellen (Duh :engel: )

Waar mijn vraag is dan eigenlijk altijd:

Wat gebeurt er als je slaapt en niet droomt? Je weet zelf niet dat je er ligt en je bent "Nergens" voor je zelf. (Het is nogal moeilijk uit te leggen dus ik hoop dat jullie het snappen :);) )

Het is een rare vergelijking maar waar ben je dan (Voor je zelf). En waar ben je (voor je zelf) als je dood bent?

Ik heb hier wat informatie over slapen en dromen:

Als we slapen beweegt ons lichaam nauwelijks; onze ogen zijn dicht. Het lijkt net alsof mensen die slapen even – voor acht uur – ‘uit staan’ en daarna bij het opstaan weer verder gaan leven. Toch gebeuren er tijdens de slaap bijzondere dingen, die op het eerste gezicht niet te observeren zijn. Het betreft namelijk de activiteit van onze hersenen.

Onze hersenen geven namelijk een heel klein beetje elektrische lading af, die we kunnen meten: met elektrodes op je hoofd. Dan blijkt dat onze hersenactiviteit ‘golvend’ is. Daarom wordt hersenactiviteit ook wel uitgedrukt in hersengolven (en bij het lezen van deze tekst heb je al pakweg zestien hersengolven per seconde)

Dromen

Iedereen droomt ongeveer 4 of 5 keer per nacht. Dat zou je nooit denken want de meeste dromen onthoudt je niet. Soms onthoud je een droom wel, dan denk je dat hij heel lang duurt maar eigenlijk duurt het maar zo`n 5 minuten. De meeste mensen dromen om dingen uit hun leven nog een keer mee te maken of om dingen te verwerken maar dat is voor iedereen anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier wat informatie over slapen en dromen:[/b]

Als we slapen beweegt ons lichaam nauwelijks; onze ogen zijn dicht. Het lijkt net alsof mensen die slapen even – voor acht uur – ‘uit staan’

ja .. ongeveer .. behalve dan dat we behoorlijk wat bewegen en er zelfs een periode is waar we flink knipperen met de oogjes

je kan kiezen voor een versnelde video

http://www.sterndesign.co.uk/experiments/sleep/

of de tekst op wikipedia

Slaap is de periode van inactiviteit, waarbij het lichaam tot rust komt. De wil om te slapen komt door moeheid, die vermoedelijk tot stand komt door stijging van de lichaamstemperatuur.

De slaap bestaat uit verschillende delen, waarvan de remslaap (Rapid Eye Movement-slaap) de bekendste is. De hersenen zijn zeer actief in deze slaap, wat op een elektro-encefalogram is waar te nemen.

De remslaap is een fase in de slaap. In het woord is 'rem' een afkorting voor 'Rapid Eye Movement' (Snelle oogbeweging). Deze fase in de slaap heeft een aantal karakteristieke kenmerken:

* er zijn horizontale en verticale ogenbewegingen;

* de spieren zijn volledig ontspannen;

* mensen dromen (bijna) alleen maar in deze fase (dit werd ontdekt door Eugene Aserinsky en Nathaniel Kleitman in 1953);

* Er is tijdens de rem-fase een grote hersenactiviteit, te vergelijken met wanneer men wakker is. Vanwege het samengaan van een verhoogde hersenactiviteit en een maximale spierontspanning, spreekt men soms ook van 'paradoxale slaap'.

Tijdens de remslaap stuurt de hersenstam informatie naar bepaalde delen van de hersenen die normaal gezien door de zintuigen worden geprikkeld. Dit zou de aanwezigheid van dromen kunnen verklaren.

Mensen hebben gemiddeld vier of vijf rem-periodes per nacht, van elk ongeveer 20 minuten. Meestal zijn de rem-periodes kort in het begin en langer naarmate de nacht vordert. Om die reden herinnert men zich meestal eerder dromen die men 's ochtends gehad heeft. Wetenschappers gaan ervan uit dat de remslaap (al dan niet in combinatie met het dromen) noodzakelijk is om de ervaringen van de dag te verwerken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...
Geesten:

Jullie vroegen over mijn ervaringen? Nou dit is best een "Pijnlijk" onderwerp aangezien niet vele er in geloven. Als jullie het toch graag willen horen dan wil ik er wel een klein stukje (kort dus) over vertellen.

Vertel is ^_^ . Ik denk dat meerdere het willen weten!

Link to comment
Delen op andere websites

Geesten:

Jullie vroegen over mijn ervaringen? Nou dit is best een "Pijnlijk" onderwerp aangezien niet vele er in geloven. Als jullie het toch graag willen horen dan wil ik er wel een klein stukje (kort dus) over vertellen.

Vertel is ^_^ . Ik denk dat meerdere het willen weten!

Je hebt een topic gebumpt van exact 1 jaar en 1 maand oud, maar je kan het hem nu nog vragen, nu hij online is ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet. Aan de ene kant denk ik van: Ja, Bullshit.. Maar aan de andere kant van ja, je moet zo ook niet oproepen. Conclusie: Je moet ze nooit aan oproepen, en/of andere grappen want er is wel ander leven in de wereld. :7

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Er is ergens op het internet ook zo'n filmpje dat gaat over een paar spanjaarden dacht ik.

3 spanjaarden zitten in een auto, ze rijden over een lange donkere weg. Opeens zien ze een meisje staan. Ze pikten haar op. Ze vroegen haar naam, maar die weet ik niet meer. Maar elke keer als ze in de lens keek, of de camera naar haar gezicht gericht, ging het beeld in een waas. Ze rijden verder. Opeens zegt het meisje: Its there, there i had my accident. Opeens krijgt de auto een ongeluk op precies de zelfde plaats. 2 zijn er dood. 1 was zwaargewond. Van het meisje was geen spoor.

--------------------------

Ik heb over dit filmpje een paar nachtmerries aan over gehad. Het waren geen prettige dromen. Maar ik vindt dit echt wel creepy, of het fake is, kan ik niet zeggen. Al geloof ik niet in geesten.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is ergens op het internet ook zo'n filmpje dat gaat over een paar spanjaarden dacht ik.

3 spanjaarden zitten in een auto, ze rijden over een lange donkere weg. Opeens zien ze een meisje staan. Ze pikten haar op. Ze vroegen haar naam, maar die weet ik niet meer. Maar elke keer als ze in de lens keek, of de camera naar haar gezicht gericht, ging het beeld in een waas. Ze rijden verder. Opeens zegt het meisje: Its there, there i had my accident. Opeens krijgt de auto een ongeluk op precies de zelfde plaats. 2 zijn er dood. 1 was zwaargewond. Van het meisje was geen spoor.

--------------------------

Ik heb over dit filmpje een paar nachtmerries aan over gehad. Het waren geen prettige dromen. Maar ik vindt dit echt wel creepy, of het fake is, kan ik niet zeggen. Al geloof ik niet in geesten.

Ja, die was wel heftig, dat gebeurde in Portugal.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...