Jump to content

Waar vind ik de metro?


Frangster

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik speel (zoals vele van jullie denk ik) al vanaf het prille begin GTA. Mijn eerste kennismaking met GTA was met GTA1 op de Playstation. Hier zag ik altijd een metrorails liggen, alleen zag ik hier nooit een metro op rijden.

Pas toen een vriend van mij de pc versie had zag ik dat er ook daadwerkelijk een metro in het spel zat.

Zelf heb ik uren lopen zoeken maar nooit een metro gevonden. Weet iemand na al die jaren voor mij een reden waarom er geen metro in de Playstation versie zat?

Nog een vraagje. Ik ben sinds vandaag weer begonnen met de Pc versie om (voordat Vice City Stories uitkomt) wat oude herinneringen op te halen. Is er een manier om zelf in de metro te rijden zonder dat ik om de 2 stations steeds op de andere metro knal?

Frank.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nieuw op dit forum en ik speel (zoals vele van jullie denk ik) al vanaf het prille begin GTA. Mijn eerste kennismaking met GTA was met GTA1 op de Playstation. Hier zag ik altijd een metrorails liggen, alleen zag ik hier nooit een metro op rijden.

Pas toen een vriend van mij de pc versie had zag ik dat er ook daadwerkelijk een metro in het spel zat.

Zelf heb ik uren lopen zoeken maar nooit een metro gevonden. Weet iemand na al die jaren voor mij een reden waarom er geen metro in de Playstation versie zat?

Nog een vraagje. Ik ben sinds vandaag weer begonnen met de Pc versie om (voordat Vice City Stories uitkomt) wat oude herinneringen op te halen. Is er een manier om zelf in de metro te rijden zonder dat ik om de 2 stations steeds op de andere metro knal?

Hey Frangster, welkom op het forum :). Normaalgezien is de metro ook aanwezig in de PlayStation versie. Hij is er in de PC versie, die eerst uitkwam. De PS versie kwam later uit dus het zou raar zijn dat ze die metro daar weglaten.

Je kan inderdaad ook zelf de metro besturen. Dit doe je door de linker Ctrl-toets in te drukken, nadat je ingestapt bent. Om te vermijden dat je tegen een andere metro botst zul je gewoon voorzichtiger moeten zijn. Van zodra je tegen een vooropliggende metro botst, ontploft die namelijk. Met de debug mode kan je uitzoomen waardoor je ver vooruit kan zien en dus op tijd kunt remmen. De debug mode is niet echt een cheat maar meer een tool die DMA Design (nu Rockstar North) gebruikte tijdens de ontwikkeling van het spel. Bij de link staat meer uitleg over de Debug mode. Om de Debug mode te activeren typ je de code porkcharsui in, in het vakje waar je normaal je naam invult bij een character. Nadat je op enter geduwd hebt kan je je eigen naam invullen als je dat wilt.

Links:

Link to comment
Delen op andere websites

@VforV en Frangster, er zit geen metro/trein in de ps1 versie van GTA1. Hetzelfde geld voor de ps1 versie van GTA II, hier zit ook geen metro/trein in. (Het rails is daar vervangen voor 'een soort van' industrieterein). De reden hiervoor zou ik eerlijk gezegt zelf ook niet weten, misschien kon de ps1 dat nét niet aan ofzo. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Om te vermijden dat je tegen een andere metro botst zul je gewoon voorzichtiger moeten zijn. Van zodra je tegen een vooropliggende metro botst, ontploft die namelijk. Met de debug mode kan je uitzoomen waardoor je ver vooruit kan zien en dus op tijd kunt remmen.

Bedankt voor de antwoorden! Het probleem wat ik met de metro heb, is dat de andere metro op de rails gewoon stil gaat staan na verloop van tijd. Zodra ik de metro bestuur kan ik 2 stations doorrijden en dan knal ik vervolgens altijd tegen de andere aan, omdat deze gewoon stil staat en ook niet meer weg gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

@VforV en Frangster, er zit geen metro/trein in de ps1 versie van GTA1. Hetzelfde geld voor de ps1 versie van GTA II, hier zit ook geen metro/trein in. (Het rails is daar vervangen voor 'een soort van' industrieterein). De reden hiervoor zou ik eerlijk gezegt zelf ook niet weten, misschien kon de ps1 dat nét niet aan ofzo. :N
Wat vreemd dat ze die dan hebben weggelaten, want in GTA1 en GTA2 zie je ze vaak voorbijrijden. Maar misschien is het zoals je zegt, dat de PS1 dit niet aankan, al heb ik daar sterke twijfels over.
Bedankt voor de antwoorden! Het probleem wat ik met de metro heb, is dat de andere metro op de rails gewoon stil gaat staan na verloop van tijd. Zodra ik de metro bestuur kan ik 2 stations doorrijden en dan knal ik vervolgens altijd tegen de andere aan, omdat deze gewoon stil staat en ook niet meer weg gaat.
Normaalgezien rijdt de vooropliggende metro door, nadat hij gestopt is aan een station. Tenminste, zo zou het moeten zijn. En anders kan je nog proberen om terug achteruit te rijden :puh:.
Link to comment
Delen op andere websites

Normaalgezien rijdt de vooropliggende metro door, nadat hij gestopt is aan een station. Tenminste, zo zou het moeten zijn. En anders kan je nog proberen om terug achteruit te rijden

Ik ga vanavond die andere metro wel eens in de gaten houden want nu ik dit zo lees, krijg ik de indruk dat mijn gewoon te snel in mijn metro over het traject verplaats :puh:.

Bedankt voor de antwoorden!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...