Jump to content

Boris over Grand Theft Auto: Vice City Stories


LucasV

Recommended Posts

In tegenstelling tot de lofzang over Saint's Row vorige maand, schrijft Boris van de Power Unlimited deze maand in een preview over Grand Theft Auto: Vice City Stories dat hij het spel middelmatig vindt, 'en dat het spel niets opzienbarends meldt'. Bovendien zegt hij in een kadertje dat je amper het verschil van Vice City ziet in de Portable-versie vergeleken met Vice City op de consoles en computer. En dat tertwijl ik juist had gehoord dat de speelruimte tweemaal zo groot is...

Lees het zelf in Power Unlimited #154. Het is een preview van één pagina.

Link to comment
Delen op andere websites

En dat tertwijl ik juist had gehoord dat de speelruimte tweemaal zo groot is...
De speelwereld is helemaal niet tweemaal groter. Dan zou Vice City dubbel zo groot zijn dan het originele in GTA VC :bonk:. Ik denk dat ze bedoelen dat je veel meer kunt doen in Vice City: golfen, Empire Building, zwemmen etc.
Link to comment
Delen op andere websites

En dat tertwijl ik juist had gehoord dat de speelruimte tweemaal zo groot is...

De speelwereld is helemaal niet tweemaal groter. Dan zou Vice City dubbel zo groot zijn dan het originele in GTA VC :bonk:. Ik denk dat ze bedoelen dat je veel meer kunt doen in Vice City: golfen, Empire Building, zwemmen etc.

Tweemaal zo'n grote speelruimte als Liberty City, dat had ik gelezen in een engelstalige preview. Maar ik geloof dat het inderdaad om mogelijkheden ging.

Bewerkt: door LucasV
Link to comment
Delen op andere websites

bullcrap dus want ik heb hem ook nog niet

Als je een abonement hebt krijg je hem al in het weekend voordat hij in de winkels ligt, dus zo gek is het niet. Ik heb de PU ook, ook dat stuk gelezen, en als hij dat toch vind? Dus? Maakt lekker uit. Het gaat er toch om hoe JIJ het spel vind?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar toch, Vice City kreeg hoge cijfers voor de PS2 een paar jaar terug, Ik zie geen reden waarom een bijna hetzelfde spel voor de PSP een lager cijfer zou krijgen, waar je ook nog is veel meer mee kan doen. Enkel om de tijd en de Next-Gen Console? We spreken hier wel over een handheld!

Link to comment
Delen op andere websites

Maar toch, Vice City kreeg hoge cijfers voor de PS2 een paar jaar terug, Ik zie geen reden waarom een bijna hetzelfde spel voor de PSP een lager cijfer zou krijgen, waar je ook nog is veel meer mee kan doen. Enkel om de tijd en de Next-Gen Console? We spreken hier wel over een handheld!

Omdat het een paar jaar geleden al is gedaan. Vice City was een groot succes een paar jaar geleden, maar als je nu een spel uitbrengt dat op de meeste punten hetzelfde, is is de nieuwigheid er af. Toevallig is die nieuwigheid juist waar goede gamesjournalisten games onder andere op beoordelen, dus dan wordt VCS niet erg goed ontvangen.

Waarschijnlijk is een van de argumenten die Boris gebruikt ook dat het allemaal een beetje aanvoelt als uitmelkerij: Eerst een remake van GTA3 en nu van VC.

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Uitmelkerij is het totaal niet; Rockstar Games maakt alleen gebruik van een fantastische basis, de tropische en de in eighties-sfeer gehulde Vice City. Daarbij is er qua uiterlijk veel veranderd, om maar even een voorbeeld te noemen zijn er gebouwen bijgekomen, en gebouwen weggelaten die in GTA Vice City niet te bespeuren waren. Bovendien gaat GTA Vice City Stories gebruik maken van een heleboel nieuwe features: De 'Empire Building' (wat het meest vernieuwend is, deze feature gaat als eerste in GTA Vice City Stories geintroduceerd worden), de Jetski, nieuwe helikopters (denk aan de traumahelikopter, en de helikopter die ze gebuiken onder andere voor het filmen), ongetwijfeld een aantal nieuwe auto's, een aantal nieuwe mini-games zoals golven, en een aantal nieuwe wapens, om zo maar eens een paar voorbeelden te noemen. Bovendien zijn de graphics er zeer erg op vooruit gegaan, Rockstar Games heeft bij voorbeeld in deze Grand Theft Auto variant vooral aandacht besteed aan het water, en dat is te zien in de trailers. En ga bij 'water' niet alleen denken aan het water zelf; ook bij voorbeeld de vaartuigen. Ook aan de voetgangers is aandacht besteed, voertuigen, qua graphics is Vice City Stories toch erg vernieuwend.

En bovendien is er een compleet nieuw fantastische verhaallijn. En één van de (in mijn ogen) belangrijkste aspecten: De nieuwe soundtrack. Die fantastische jaren '80 muziek, en dat allemaal geplaatst in een kooi van geblaat van DJ's. De fantastische soundtracks die Rockstar Games altijd creëert, die zijn al een reden om het spel te kopen, vind ik. En één van de mooiste zat toch wel in GTA Vice City; je hebt al op de officiële GTA Vice City Stories website een voorproefje kunnen beluisteren van de soundtrack, en ik moet zeggen, als dit kleine stukje wat we gehoord hebben een voorproefje is van de rest van de soundtrack, dan kunnen we écht iets fantastisch mee gaan maken. Zo zou ik nog uren door kunnen gaan over bepaalde aspecten die GTA Vice City Stories géén uitmelkerij maakt, maar dat doe ik niet.

Maar dan het allerbelangrijkste: De stad Vice City zélf. Denken jullie nou toch eens na: Die fantastische tropische stad, gehuld in de fantastische jaren '80 sfeer. Ik vind dat Rockstar Games deze fantastische stad weer prijs wil geven in een nieuwe Grand Theft Auto al een fantastisch cadeau op zich. En dat is nou iets wat de échte Grand Theft Auto-fans kunnen zien; ene meneer 'Boris' van de Power Unlimited redactie moet waarschijnlijk in een week tijd zoveel nieuwe spellen uitproberen, hij moet elke week goed op de hoogte blijven van de game-markt. Nou zeg ik eerlijk, dit zeg ik nog beschaafd. Want als ik écht eerlijk moet zijn: Als je écht elke keer uit moet gaan van mensen die spellen beschrijven, mensen zoals 'Boris', dan waren we elke keer zo 'genaaid' geweest hè, om het maar even onbeschoft te zeggen. Ieder heeft zijn eigen visie op een ding, en daar kan je niks aan veranderen. Voor hetzelfde geld zou iemand anders van de Power Unlimited redactie GTA Vice City Stories helemaal de lucht in geprezen hebben. Het is maar hoe je het bekijkt, en als je van iemand uit moet gaan die de Engelse previews verkeerd gaat lezen, en aan de hand daarvan een fantastische nieuwe Grand Theft Auto variant de grond in gaat stampen, dan zouden de mensen dit blad niet eens mogen kopen.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop gewoon - net als The Golden Fighter dat doet - dat het spel wordt beoordeelt als een handheldgame en niet als een consolegame.

Ik ben ook - net als Piet-Herr - lichtelijk teleurgesteld dat ze geen nieuwe stad hebben opgezet, maar ik denk wel dat Grand Theft Auto: Vice City Stories gewoon weer een erg leuk spel wordt. Daar gaat het om, en dat is al mooi genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar toch, Vice City kreeg hoge cijfers voor de PS2 een paar jaar terug, Ik zie geen reden waarom een bijna hetzelfde spel voor de PSP een lager cijfer zou krijgen, waar je ook nog is veel meer mee kan doen. Enkel om de tijd en de Next-Gen Console? We spreken hier wel over een handheld!

Omdat het een paar jaar geleden al is gedaan. Vice City was een groot succes een paar jaar geleden, maar als je nu een spel uitbrengt dat op de meeste punten hetzelfde, is is de nieuwigheid er af. Toevallig is die nieuwigheid juist waar goede gamesjournalisten games onder andere op beoordelen, dus dan wordt VCS niet erg goed ontvangen.

Waarschijnlijk is een van de argumenten die Boris gebruikt ook dat het allemaal een beetje aanvoelt als uitmelkerij: Eerst een remake van GTA3 en nu van VC.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat we 2 jaar geleden enkel een GameBoy Advance hadden met GTA Advance. Dat we in 2 jaar tijd 2 toppers die op GTA3 en Vice City lijken mogen spelen op een handheld vind ik fantastisch. Het is een handheld, geen console. Boris praat erover alsof Vice City Stories op de PS2 uitkomt. Dan ben ik het volledig met hem eens (alhoewel LCS voor de PS2 voor slechts 30,- over de toonbank ging). Maar dat is het niet, dit is een soortgelijk of zelfs een beter spel als Vice City op een handheld, het spel dat je dus in de trein of in het vliegtuig met meerdere mensen kunt spelen.

En ik snap niet waarom de nieuwigheid eraf is. De enige overeenkomst met Vice City is dat de map (ongeveer) hetzelfde is. Als je het zo formuleert is bij elke GTA de nieuwigheid eraf want het is steeds hetzelfde. Een beetje schieten, beetje auto rijden, missies uitvoeren etc. Dit is allemaal nieuw, een tijdperk voor GTA op de handheld dat vorig jaar begon.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...