Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey!

Ok.. Als ik zo wat op het forum aan het rondkijken ben, zie ik dat veel mensen mooie renders van hun modellen kunnen maken.. Ze hebben hun model dan mooi grijs, met een witte achtergrond of zo, of zelfs met wolken, en nog veel meer.. Maar als ik een model render, zie ik het altijd gwn blauw, of rood of groen of zo ( licht eraan welke kleur het was in 3ds) en de achtergrond is gwn zwart.. dat maakt het renderen altijd wat lelijk vind ik. Drm had ik deze vraag ---> Weet iemand een mooie tut waar uitgelegd wordt hoe je zo mooie renders kunt maken? of kan ieman het me uitleggen?

Alvast bedankt! ;)

Geplaatst:

Zo mooie renders doe je door the textures en de 'environment' (omgeving) in te stellen. Tevens kan je ook een render plugin kopen. Maar om en simpele (clay) maar mooie render te hebben, kan je [deze] tutorial van [Twenty Eyes] volgen. Om een meer geavanceerde render te maken, kan dat, door simpel naar mij PB'en. Dan zal ik je alles van top, tot teen uitleggen. Tevens kan je ook gewoon op [Google] zoeken naar andere Render tutorials. Onderandere met de volgende sleutel woorden: '3DS Max Rendering tutorial' / '3DS Max Raytrace tutorial' / '3DS Max Advaced rendering' /... . Nouja, nu snap je het wel.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan ook een Render Plug-In gebruiken zoals Vray of Brazil rs. Deze zou je moeten kopen voor een aardig duur prijsje, of het op de illegale manier doen.

Ik zelf raad je Vray aan, erf zijn hier een paar leuke Tutorials over te vinden, en het kan leuke en tevens mooie renders maken. Brazil is ook handig, misschien is het gewoon beter om ze allemaal bij te nemen.

Hier heb je een lijst met Tutorials over Vray. Over de installatie:

Eerst installeer je Vray, in je Plug-In folder, die zich bevind in de 3DS max Folder. Eenmaal hij is geinstaleerd, druk je op F10. Als het goed is kom je op het Tabblad "Common", hier scroll je naar benedeen, totdat je "Assign Rendererer" ziet staan, deze vouw je uit, dan zie je bij Production "Default Scanline Renderer" staan, klik nu op de ... erachter. Nu kan je Vray selecteren, en hij zal Vray openen in een Tabblad.

Nu kan je met Vray gaan spelen, en zo mooie renders maken.

Veel Plezier ermee ;)

Bewerkt: door Big-Bear
Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt. Ik heb nu vray, en heb er al wat tuts over opgezocht en het is wel cool :) je kan er zeer mooie dingen meemaken.

Bewerkt: door Killa-Billa

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...