Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Wie zegt dat hij photoshop gebruikt? :]

Noem eens een goed alternatief voor fotobewerking?

In een van zijn vorige posts meld hij dat hij de Pc vooral wilt gebruiken voor fotobewerking en internetten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Wie zegt dat hij photoshop gebruikt? :]

Noem eens een goed alternatief voor fotobewerking?

In een van zijn vorige posts meld hij dat hij de Pc vooral wilt gebruiken voor fotobewerking en internetten.

tja fotobewerking valt nog wel mee hoor qua performance, een quadcore komt pas goed te pas bij echt zware 3d programma's

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de hele lading aan pc onderdelen binnen hebt en de onderdelen op hun plaats zitten wat moet er dan nog bij een gemmidelde pc gebeuren om hem werkende te krijgen? Hoeft er dan alleen nog de OS op of komt er ook veel bios werk bij kijken? Uitgebreid antwoord stel ik wel op prijs. Ik heb nog nooit een pc gebouwd.

Alvast bedankt! :tu:

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

Als je de hele lading aan pc onderdelen binnen hebt en de onderdelen op hun plaats zitten wat moet er dan nog bij een gemmidelde pc gebeuren om hem werkende te krijgen? Hoeft er dan alleen nog de OS op of komt er ook veel bios werk bij kijken? Uitgebreid antwoord stel ik wel op prijs. Ik heb nog nooit een pc gebouwd.

Alvast bedankt! :tu:

Meestal kan er direct de OS op, en dan de bios CD erin gooien.

Link to comment
Delen op andere websites

in je BIOS kun je later eventueel wat dingen instellen, zoals fan speed en weet ik wat allemaal wat je veranderd wilt hebben, enige wat belangrijk is is even je PC aanzetten, naar bios gaan en instellen dat je pc's eerste keus met booten via je dvd/cdspeler is zodat je je windows cd boot, als je dan windows hebt geinstalleert herstart je pc en zet je de bootpriority weer op je hardeschijf.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

mijn pc beschikte over een 8800 GT 512 MB geheugen van EVGA. Maar na 1 jaar was de videokaart gecrashed. Ik heb gelukkig nog garantie, maar de 8800 GT kunnen ze niet meer leveren, daarom moet ik opzoek naar een andere videokaart.

In ieder geval moet mijn videokaart een Voeding van 500 watt ondersteunen, Zware games zoals GTA IV goed kunnen afspelen, onder de 200 euro zijn., minstens 512 MB of hoger. En goed in verhouding zijn met mijn andere componenten:

2.6 dual core processor van Intel

2048 MB geheugen.

500 watt voeding

Welke videokaart kan ik het beste kiezen. ?

greetz. Tim

Link to comment
Delen op andere websites

Tim, de 8800GT word momenteel geleverd onder de naam 9800GT, dus die zou je kunnen pakken.

ja maar volgens mij vereist die minimaal 550watt aan energy

nah denk dat het 500watt is

Link to comment
Delen op andere websites

T'is gewoon dezelfde kaart met een andere naam, je hebt geen nieuwe voeding nodig.

dat is best raar. Want bij minimum vereiste eisen staat dat je minimaal een voeding van 580 watt nodig hebt: zie link

4launch

Pentium of Athlon of beter, minimaal 128 MB RAM, PCI Express(2.0) moederbord met een vrij x16 SLI Slot, CD-ROM drive, minimaal 580Watt of betere voeding met 1x 6-pin PCI-Express Connector,

Voor SLI (2 van deze kaarten in 1 PC) gelden hogere eisen, zie de website van de fabrikant.

Kan het dan misschein de reden dat mijn videokaart kapot is gegaan doordat mijn voeding te zwak was om die 8800 GT aan te kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Stomme vraag misschien, maar ik was daarnet even aan het kijken op Can You RUN It? (site om te kijken of jouw PC bepaalde games aan kan) en daar zag ik het volgende staan:

Betekend dit dat mijn 2.1 Ghz processor de kracht heeft van een 4 Ghz processor? Zo ja, hoe kan dit?

Jouw processor kan per mHz meer doen. Daardoor is jouw processor vergelijkbaar met een 4 GHz pentium 4 processor.

Link to comment
Delen op andere websites

T'is gewoon dezelfde kaart met een andere naam, je hebt geen nieuwe voeding nodig.

dat is best raar. Want bij minimum vereiste eisen staat dat je minimaal een voeding van 580 watt nodig hebt: zie link

4launch

Pentium of Athlon of beter, minimaal 128 MB RAM, PCI Express(2.0) moederbord met een vrij x16 SLI Slot, CD-ROM drive, minimaal 580Watt of betere voeding met 1x 6-pin PCI-Express Connector,

Voor SLI (2 van deze kaarten in 1 PC) gelden hogere eisen, zie de website van de fabrikant.

Kan het dan misschein de reden dat mijn videokaart kapot is gegaan doordat mijn voeding te zwak was om die 8800 GT aan te kunnen.

Ik draai mijn 9800GT op een 550W voeding, een videokaart gaat meestal niet kapot als de voeding niet genoeg vermogen heeft. Symptomen zijn dat als je PC zo maar uit gaat, dan is de voeding niet voldoende.

Maar als dat niet gebeurt is er waarschijnlijk niets met je voeding aan de hand.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
T'is gewoon dezelfde kaart met een andere naam, je hebt geen nieuwe voeding nodig.

dat is best raar. Want bij minimum vereiste eisen staat dat je minimaal een voeding van 580 watt nodig hebt: zie link

4launch

Pentium of Athlon of beter, minimaal 128 MB RAM, PCI Express(2.0) moederbord met een vrij x16 SLI Slot, CD-ROM drive, minimaal 580Watt of betere voeding met 1x 6-pin PCI-Express Connector,

Voor SLI (2 van deze kaarten in 1 PC) gelden hogere eisen, zie de website van de fabrikant.

Kan het dan misschein de reden dat mijn videokaart kapot is gegaan doordat mijn voeding te zwak was om die 8800 GT aan te kunnen.

Ik draai mijn 9800GT op een 550W voeding, een videokaart gaat meestal niet kapot als de voeding niet genoeg vermogen heeft. Symptomen zijn dat als je PC zo maar uit gaat, dan is de voeding niet voldoende.

Maar als dat niet gebeurt is er waarschijnlijk niets met je voeding aan de hand.

idd, of vormen van fps drops etc.

Ik heb zelf een E8400 @ 3.6ghz, en een ati hd3870 die overigens ook overclockt is, en dat allemaal met een 500watt voeding

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...