Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Als ik een nieuwe processor wil, moet ik dan een Quad- of Dual core nemen? Ik zit met een budget tussen de 100 en 200 euro, dus de snelheid van de Quad zal ongeveer bij de 2,5 Ghz liggen en die van de Duo bij de 3.0Ghz... Maar wat is nu verstandiger?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Als ik een nieuwe processor wil, moet ik dan een Quad- of Dual core nemen? Ik zit met een budget tussen de 100 en 200 euro, dus de snelheid van de Quad zal ongeveer bij de 2,5 Ghz liggen en die van de Duo bij de 3.0Ghz... Maar wat is nu verstandiger?

Dat ligt eraan welk huidig moederbord je hebt en of die wel dualcore/quadcore ondersteund.

zoja ligt het er dus aan wat je van plan bent er mee te gaan doen, ben je iemand die meer iets oudere spellen spelen, dus de spellen voor cod4/gta IV dan kun je beter voor een dualcore gaan, ben je iemand die alleen de nieuwere spellen zoals cod4/ GTA IV dus speelt en daarnaast ook veel aan zware grafische applicaties doet ( photoshop e.d. ) dan is een quad meer voor jou.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Dat ligt eraan welk huidig moederbord je hebt en of die wel dualcore/quadcore ondersteund.

zoja ligt het er dus aan wat je van plan bent er mee te gaan doen, ben je iemand die meer iets oudere spellen spelen, dus de spellen voor cod4/gta IV dan kun je beter voor een dualcore gaan, ben je iemand die alleen de nieuwere spellen zoals cod4/ GTA IV dus speelt en daarnaast ook veel aan zware grafische applicaties doet ( photoshop e.d. ) dan is een quad meer voor jou.

Deze quadcore lijkt me dus wel wat... Ik heb een socket 775 dus dat past dan, maar kan mijn moederbord het aan? Ik heb een Asus Leonite 2, ik weet niet of je daar wat over kan zeggen :puh: Op dit moment heb ik een Intel Core 2Duo E4400 (2.00 Ghz)

Heeft een Core2Quad(2,33Ghz) dan wel nut?

Ik ga wel naar de Paradigit... even kijken wat zij me adviseren.

Bewerkt: door MartyCeha
Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt eraan welk huidig moederbord je hebt en of die wel dualcore/quadcore ondersteund.

zoja ligt het er dus aan wat je van plan bent er mee te gaan doen, ben je iemand die meer iets oudere spellen spelen, dus de spellen voor cod4/gta IV dan kun je beter voor een dualcore gaan, ben je iemand die alleen de nieuwere spellen zoals cod4/ GTA IV dus speelt en daarnaast ook veel aan zware grafische applicaties doet ( photoshop e.d. ) dan is een quad meer voor jou.

Deze quadcore lijkt me dus wel wat... Ik heb een socket 775 dus dat past dan, maar kan mijn moederbord het aan? Ik heb een Asus Leonite 2, ik weet niet of je daar wat over kan zeggen :puh: Op dit moment heb ik een Intel Core 2Duo E4400 (2.00 Ghz)

Heeft een Core2Quad(2,33Ghz) dan wel nut?

Ik ga wel naar de Paradigit... even kijken wat zij me adviseren.

als het goed is gaat het om dit bord: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...=en&dlc=en#

die ondersteund dus GEEN quadcore, en tevens ook maar een FSB van 1066, en die Q8200 loopt op 1333mhz. Je PC is dan toch te verouderd om nog upgradewaardig te zijn, helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

Q6600 past er wel op?

* Socket: 775

* Supports the following processors:

o Core 2 Duo E6x00

o Core 2 Duo E4x00

o Pentium D 9x0 Dual Core

o Pentium D 8xx Dual Core

o Pentium 4 6x1 series

o Celeron D 3xx series

lezen blijft moeilijk he

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hallo,

Ik heb twee beeldschermen aangesloten. Eentje zat standaard erbij op me laptop en de andere heb ik aangesloten via VGA. Hoe kan ik nou zorgen dat op het tweede beeldscherm niet precies hetzelfde plaatsvind als op de andere? Maar gewoon beide apparte dingen? Ik heb Windows XP SP3.

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Welk merk grafische kaart zit erin?

Van NVIDIA weet ik dat je het via de Control Panel kan doen.

Ik zit nu met een Intel Grafische kaart voor zover ik weet :Y En een laptop. Voor als dit nodig is

videocard.gifVideokaart

  • Model: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset
  • Geheugengrootte: 128 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4410

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is al opgelost :Y Ik had geen extra programma's nodig en ik had op mijn toetsenbord met FN-Functie iets verkeerd gedaan :$ Nu is in ieder geval het extra beeldscherm mijn hoofdscherm en me andere het bijschermpje.

Alleen hoe kan ik mijn taakbalk door laten lopen? Of is dit onmogelijk?

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...