MartyCeha Geplaatst: 22 februari 2009 Rapport Geplaatst: 22 februari 2009 Als ik een nieuwe processor wil, moet ik dan een Quad- of Dual core nemen? Ik zit met een budget tussen de 100 en 200 euro, dus de snelheid van de Quad zal ongeveer bij de 2,5 Ghz liggen en die van de Duo bij de 3.0Ghz... Maar wat is nu verstandiger?
Limbolander Geplaatst: 22 februari 2009 Rapport Geplaatst: 22 februari 2009 Als ik een nieuwe processor wil, moet ik dan een Quad- of Dual core nemen? Ik zit met een budget tussen de 100 en 200 euro, dus de snelheid van de Quad zal ongeveer bij de 2,5 Ghz liggen en die van de Duo bij de 3.0Ghz... Maar wat is nu verstandiger? Dat ligt eraan welk huidig moederbord je hebt en of die wel dualcore/quadcore ondersteund. zoja ligt het er dus aan wat je van plan bent er mee te gaan doen, ben je iemand die meer iets oudere spellen spelen, dus de spellen voor cod4/gta IV dan kun je beter voor een dualcore gaan, ben je iemand die alleen de nieuwere spellen zoals cod4/ GTA IV dus speelt en daarnaast ook veel aan zware grafische applicaties doet ( photoshop e.d. ) dan is een quad meer voor jou.
MartyCeha Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Dat ligt eraan welk huidig moederbord je hebt en of die wel dualcore/quadcore ondersteund.zoja ligt het er dus aan wat je van plan bent er mee te gaan doen, ben je iemand die meer iets oudere spellen spelen, dus de spellen voor cod4/gta IV dan kun je beter voor een dualcore gaan, ben je iemand die alleen de nieuwere spellen zoals cod4/ GTA IV dus speelt en daarnaast ook veel aan zware grafische applicaties doet ( photoshop e.d. ) dan is een quad meer voor jou. Deze quadcore lijkt me dus wel wat... Ik heb een socket 775 dus dat past dan, maar kan mijn moederbord het aan? Ik heb een Asus Leonite 2, ik weet niet of je daar wat over kan zeggen Op dit moment heb ik een Intel Core 2Duo E4400 (2.00 Ghz) Heeft een Core2Quad(2,33Ghz) dan wel nut? Ik ga wel naar de Paradigit... even kijken wat zij me adviseren. Bewerkt: 8 maart 2009 door MartyCeha
Limbolander Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Dat ligt eraan welk huidig moederbord je hebt en of die wel dualcore/quadcore ondersteund.zoja ligt het er dus aan wat je van plan bent er mee te gaan doen, ben je iemand die meer iets oudere spellen spelen, dus de spellen voor cod4/gta IV dan kun je beter voor een dualcore gaan, ben je iemand die alleen de nieuwere spellen zoals cod4/ GTA IV dus speelt en daarnaast ook veel aan zware grafische applicaties doet ( photoshop e.d. ) dan is een quad meer voor jou. Deze quadcore lijkt me dus wel wat... Ik heb een socket 775 dus dat past dan, maar kan mijn moederbord het aan? Ik heb een Asus Leonite 2, ik weet niet of je daar wat over kan zeggen Op dit moment heb ik een Intel Core 2Duo E4400 (2.00 Ghz) Heeft een Core2Quad(2,33Ghz) dan wel nut? Ik ga wel naar de Paradigit... even kijken wat zij me adviseren. als het goed is gaat het om dit bord: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...=en&dlc=en# die ondersteund dus GEEN quadcore, en tevens ook maar een FSB van 1066, en die Q8200 loopt op 1333mhz. Je PC is dan toch te verouderd om nog upgradewaardig te zijn, helaas.
Limbolander Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Q6600 past er wel op? * Socket: 775 * Supports the following processors: o Core 2 Duo E6x00 o Core 2 Duo E4x00 o Pentium D 9x0 Dual Core o Pentium D 8xx Dual Core o Pentium 4 6x1 series o Celeron D 3xx series lezen blijft moeilijk he
KillerZero86 Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Kan je een (IDE)HDD op zijn zijkant zetten zonder dat dit problemen op gaat leveren?
TaartJJ~! Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Kan je een (IDE)HDD op zijn zijkant zetten zonder dat dit problemen op gaat leveren? Moet kunnen geloof ik.
Djmaddox Geplaatst: 23 maart 2009 Rapport Geplaatst: 23 maart 2009 Dit vraag ik me al een hele lange tijd af: Waarom heeft ATI al GDDR4 en GDDR5 Videogeheugen en Nvidia nog niet?
NickyHendriks Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Geplaatst: 31 maart 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb twee beeldschermen aangesloten. Eentje zat standaard erbij op me laptop en de andere heb ik aangesloten via VGA. Hoe kan ik nou zorgen dat op het tweede beeldscherm niet precies hetzelfde plaatsvind als op de andere? Maar gewoon beide apparte dingen? Ik heb Windows XP SP3. Bewerkt: 31 maart 2009 door zamg0d1
TaartJJ~! Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Geplaatst: 31 maart 2009 Welk merk grafische kaart zit erin? Van NVIDIA weet ik dat je het via de Control Panel kan doen.
NickyHendriks Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Geplaatst: 31 maart 2009 (bewerkt) Welk merk grafische kaart zit erin?Van NVIDIA weet ik dat je het via de Control Panel kan doen. Ik zit nu met een Intel Grafische kaart voor zover ik weet En een laptop. Voor als dit nodig is Videokaart Model: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family Beeldprocessor: Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Geheugengrootte: 128 MB VRAM Stuurprogramma: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4410 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: 1280x768 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 60 Hz Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23) Bewerkt: 31 maart 2009 door zamg0d1
TaartJJ~! Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Geplaatst: 31 maart 2009 Ik geloof dat er een Intel Graphics control panel is? Probeer eens rechtermuisknop op je bureaublad.
NickyHendriks Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Geplaatst: 31 maart 2009 (bewerkt) Het probleem is al opgelost Ik had geen extra programma's nodig en ik had op mijn toetsenbord met FN-Functie iets verkeerd gedaan :$ Nu is in ieder geval het extra beeldscherm mijn hoofdscherm en me andere het bijschermpje. Alleen hoe kan ik mijn taakbalk door laten lopen? Of is dit onmogelijk? Bewerkt: 31 maart 2009 door zamg0d1
Recommended Posts