Jump to content

Hardware Helpdesk

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit nogal te twijfelen, namelijk, zal ik mijn huidige AMD X2 6000+ met moederbord en geheugen behouden, of binnenkort een AM3 moederbord + DDR3 geheugen + een AMD phenom II X4 955 processor kopen, of een fatsoenlijke headset, met een Z2300, nieuwe behuizing, en goeie fans die stil zijn en een fancontroller(Ik heb beide headsets van me gesloopt en me speakerset, dus heb nu totaal geen geluid :()?

Want ik kan die moederbord met de rest nog verpatsen, dat moederbord kost nu nog 140 euro bij alternate.

Maar ik vraag me af, heb ik er eigenlijk wel baat bij? zoals het er nu uitziet kan ik met deze pc nog redelijk lang doen, en heeft het dus voorlopig niet echt zin om te upgraden, of te wachten tot die processor enzo goedkoper zijn geworden?

Want 230 euro voor een processor vind ik eigenlijk toch best veel geld wat ik over een aantal jaar weer kan vervangen, en een fatsoenlijk moederbord kost ook gemakkelijk 150 euro, en dan nog het geheugen.

Want deze setup lijkt me nog ruim voldoende voor nu, namelijk:

Amd X2 6000+ draaiend op 3.15 ghz(Kan 3.3ghz maar pc word dan onstabiel, netzoals op 3.21 ghz)

Asus Crosshair moederbord(Veel snufjes wat ik geeneens gebruik zoals een schermpje achter waarop ik de error kan aflezen en als er geen error is de tijd(alsof ik de tijd ga aflezen achterop me pc terwijl het ook op me scherm+toetsenbord staat)) :duh:

4 gb geheugen, DDR2 @ 800mhz.

600 Watt recom voeding(met schermpje waarop ik zie hoeveel watt hij verbruikt)

GTX 260 kaart, Max Core(OC Versie)

931 gb aan hardeschijf grootte.

Wat denken jullie?

Want als ik dit spul over een jaar verkoop is het nog amper wat waard dusja, en weet niet wat me moeder ervan zegt :puh:

Bewerkt: door FerryN
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

90

• Limbolander

84

• TaartJJ~!

84

• Djmaddox

72

Geplaatst:

Dan zal ik hem hier maar beantwoorden :puh:

De stap van een 6000+ naar een PII 955 is zeer groot, en je zult zeker een ZEER sterk performance verschil zien.

Als je het geld er voor hebt, en het waard vind om het te doen, zou ik het zeker doen.

De 6000+ gaat inderdaad nog wel even mee, maar niet zo super lang meer. Je zou in principe nog even kunnen wachten tot de prijzen van de Phenom II 955 en zijn AM3 moederborden gaan dalen, maar zoals je zelf zegt zal tegen die tijd je huidige setje niet veel meer waard zijn dan een emmer stront.

Geplaatst:

Ff een quick question: Wat kan ik beter doen? Een extra 8800GT kopen en die in SLi gaan draaien (wordt dan wel 8x) of een nieuwe graka kopen? (niet dat ik een nieuwe GPU wil kopen, maar als die 8800GT in SLi me veel prestatiewinst geeft is dat natuurlijk een goedkope(re) oplossing).

Geplaatst:
Ff een quick question: Wat kan ik beter doen? Een extra 8800GT kopen en die in SLi gaan draaien (wordt dan wel 8x) of een nieuwe graka kopen? (niet dat ik een nieuwe GPU wil kopen, maar als die 8800GT in SLi me veel prestatiewinst geeft is dat natuurlijk een goedkope(re) oplossing).

Die 8800GT verkopen, en dan een HD4870/GTX260/HD4890/GTX275 aanschaffen.

Geplaatst:

Die 8800GT verkopen, en dan een HD4870/GTX260/HD4890/GTX275 aanschaffen.

Oke, thanks. :puh:

Geplaatst:
Dan zal ik hem hier maar beantwoorden :puh:

De stap van een 6000+ naar een PII 955 is zeer groot, en je zult zeker een ZEER sterk performance verschil zien.

Als je het geld er voor hebt, en het waard vind om het te doen, zou ik het zeker doen.

De 6000+ gaat inderdaad nog wel even mee, maar niet zo super lang meer. Je zou in principe nog even kunnen wachten tot de prijzen van de Phenom II 955 en zijn AM3 moederborden gaan dalen, maar zoals je zelf zegt zal tegen die tijd je huidige setje niet veel meer waard zijn dan een emmer stront.

Ja, maar de reden dat ik twijfel, is dat ik in deze kast(Antec Sanata II) een vrij brakke airflow heb, wat ik ook merk met mijn videokaart, want deze heeft voor of aan de zijkant geen fan zitten, waardoor ik dus eigenlijk een kast nodig heb met betere airflow.

En dat ik nog een goeie headset en speakerset wil/moet(heb nu namelijk niks).

En ik kan ze niet beide kopen denk ik, want ik moet waarschijnlijk ook nog bij betalen met mijn RC wagen, en erg veel kan ik niet meer verkopen dusja, of ik moet bv. mijn speakerset tweedehands kopen.

En een zo'n dure processor/moederbord of geheugen tweedehands kopen zie ik niet zitten.

Maar ik zal er nu zeker nog even nadenken :Y .

Geplaatst:

Een goede airflow is echt niet nodig hoor, behalve als je sommige hardware elementen passief koelt of gaat extreem overklokken. Hardware fabrikanten maken hun hardware zo dat ze blijven werken ook al zit er de hele Sahara woestijn aan stof op.

Een goede airflow is echt niet nodig hoor, behalve als je sommige hardware elementen passief koelt of gaat extreem overklokken. Hardware fabrikanten maken hun hardware zo dat ze blijven werken ook al zit er de hele Sahara woestijn aan stof op.

Ok, thnx, nog een gelukje, nu alleen nog kijken voor de rest, stille fans zullen ook niet echt nodig zijn als ik een fan controller pak, en anders kan ik de kap eraf laten, hij staat namelijk op me bureau ipv. op de grond vanwege sowieso stof.

Heb net Trust gemailt vanwege me headset, die is laats aan gesneuveld, kut merk, hoop dat ik een vergoeding krijg of dergelijke, 30 euro voor dat knommel betaald, kost volgens mij 10 euro als er een gewone 3.5mm aansluiting aan vast zit en geen usb.

En zo even kijken wat een Z-2300 kost tweedehands :Y .

Misschien met een gelukje, weet je misschien anders nog een goeie AM3 processor voor wat minder, mocht die 955 niet gaan?

Later,

PS, kan het kloppen dat mijn 6000+ nu maar ongeveer 33 graden word?

Ik heb met achterste fan nu op zijn hards laten afzuigen, maar die temperatuur verschilde ineens van +/- 40 graden binnen een ongeveer 2 minuten naar 33 graden.

Geplaatst:

- Je kunt als alternatief de 945 halen. Die is zo'n 30 euro goedkoper. Daarna kom je gelijk bij een X4 810 op 2.6 Ghz. Dus duidelijk minder snel.

- Dat kan kloppen. Een mooie temp voor je processor. Maar is het idle of in full load?

- Je kunt als alternatief de 945 halen. Die is zo'n 30 euro goedkoper. Daarna kom je gelijk bij een X4 810 op 2.6 Ghz. Dus duidelijk minder snel.

- Dat kan kloppen. Een mooie temp voor je processor. Maar is het idle of in full load?

Idle, met welk programmatje kan ik hem mooi stressen zodat ik zie wat ie bakt tijdens stressen?

En over die processor zal ik eens kijken, Thnx :)

Edit, heb al met Far Cry 2 de benchmark gedaan(In de grootste map), alles op zijn hoogste, Directx 10, Alles high of ultra high, 1280x1024, AA op 8x etc. en me CPU werd 45 graden en GPU 75 graden.

Dus het valt nog reuze mee qua koeling.

En de average FPS bleef boven de 33 FPS, wat ik toch zeer netjes vond.

Geplaatst:
Edit, heb al met Far Cry 2 de benchmark gedaan(In de grootste map), alles op zijn hoogste, Directx 10, Alles high of ultra high, 1280x1024, AA op 8x etc. en me CPU werd 45 graden en GPU 75 graden.

Dat is inderdaad netjes, alleen is je GPU dan net iets te warm.

Dat is inderdaad netjes, alleen is je GPU dan net iets te warm.

valt wel mee hoor, ligt eraan wat voor kaart maar op me werk kom ik vaak kaarten tegen die de hele nacht op 90 graden draaien :)

verder heb ik me CM hyper tx2 ( goedkoop kut ding zonder PWM fan :( ) vervangen voor een scythe mugen 2, wat een beest van een koeler man, ~30 graden idle en 50 graden full load ( E8400 overclocked naar 3.6ghz en vcore op 1.325 wat al best hoog is eigelijk voor een 20% oc mja ) en zelfs dan is de fan niet te horen, volgens mij draait die amper toeren onder full load ^^

vanavond maar weer eens ocen, weer een tijdje geleden en ben erg benieuwd wat ik nog uit me p5k moederbordje kan halen :)

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

jep gewoon redelijk normale temperaturen voor die dingen.

Geplaatst:

Ik heb een vraagje.

Ik wil mijn C schijf waar Windows opstaat wil naar de D schijf verplaatsen.

Daarna wil ik dat de D schijf als standaard wordt gezien.

C ga ik daarna uit de pc doen want e zit maar 6 gig op.

Maar mijn vraag is, hoe moet ik dit doen?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...