Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

zet je fsb eens wat hoger zodat je 3ghz hebt en pomp ff alles naarboven, kijken of windows etc nog opstart en stabiel blijft, zoniet multiplier verlagen en dan nogeens testen dan weet je iig of het niet aan je geheugen ligt. Maar grote kans idd dat je moederbord de bottleneck wordt net zoals bij mij :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

zet je fsb eens wat hoger zodat je 3ghz hebt en pomp ff alles naarboven, kijken of windows etc nog opstart en stabiel blijft, zoniet multiplier verlagen en dan nogeens testen dan weet je iig of het niet aan je geheugen ligt. Maar grote kans idd dat je moederbord de bottleneck wordt net zoals bij mij :puh:

Meh, ik blijf toch liever aan de veilige kant. En daarbij ben ik tevreden met 2.8GHz.

Nou morgen mijn 9800GT OC'en ^^

Ik heb er trouwens een B-merk voeding van 550W in zitten, ik ga toch liever niet te hoog.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

zet je fsb eens wat hoger zodat je 3ghz hebt en pomp ff alles naarboven, kijken of windows etc nog opstart en stabiel blijft, zoniet multiplier verlagen en dan nogeens testen dan weet je iig of het niet aan je geheugen ligt. Maar grote kans idd dat je moederbord de bottleneck wordt net zoals bij mij :puh:

Meh, ik blijf toch liever aan de veilige kant. En daarbij ben ik tevreden met 2.8GHz.

Nou morgen mijn 9800GT OC'en ^^

Ik heb er trouwens een B-merk voeding van 550W in zitten, ik ga toch liever niet te hoog.

ach veilig, het wordt pas onveilig als je echte zieke dingen wilt gaan proberen, met dit soort dingen knalt je pc gewoon uit als je te hoog gaat en dan laad die weer de default snelheden als het niet goed gaat, dus eigenlijk kun je met die paar mhz niet veel doen, of je zou echt het maximale aan voltages overal doorheen gaan pompen en dan proberen te booten dan mol je pas een pc ja

Link to comment
Delen op andere websites

haha misschien heb je geluk en heb je net een goud bordje, je weet maar nooit met hardware ;), had laatst op me stage nog een "8800GTS" in de hand, zag dat die een sticker erop had, dus ik ff die sticker eraf gehaald was het eigenlijk dus een 8800GT, zo zie je wel dat het mogelijk is dat je een beter ding hebt maar die gewoon net iets te slecht was om die betere benaming te krijgen, bij grafische kaarten wordt dat dus altijd gedaan, die worden gemaakt om highend kaart te worden en als ze dat niet redden krijgen ze dus een slechtere benaming.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er naar uit dat hij stabiel loopt, 3 uur lang 100% prime 95.

Maarja, ik blijf het toch eng vinden als de PC niet opstart wanneer ik misschien te ver ga :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er naar uit dat hij stabiel loopt, 3 uur lang 100% prime 95.

Maarja, ik blijf het toch eng vinden als de PC niet opstart wanneer ik misschien te ver ga :puh:

hij probeert op te starten, lukt dat niet dan herstart die weer met de default clock settings, niks aan de hand dus.

Niet zo bang zijn er kan echt niks gebeuren anders koop ik je wel dat 50 euro bordje opnieuw haha :D

PS: pc kapot ( wat eigenlijk nieteens kan gebeuren met zon kleine oc's als je het nagaat, is wel weer goede reden voor een nieuwe haha :D )

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er naar uit dat hij stabiel loopt, 3 uur lang 100% prime 95.

Maarja, ik blijf het toch eng vinden als de PC niet opstart wanneer ik misschien te ver ga :puh:

hij probeert op te starten, lukt dat niet dan herstart die weer met de default clock settings, niks aan de hand dus.

Niet zo bang zijn er kan echt niks gebeuren anders koop ik je wel dat 50 euro bordje opnieuw haha :D

PS: pc kapot ( wat eigenlijk nieteens kan gebeuren met zon kleine oc's als je het nagaat, is wel weer goede reden voor een nieuwe haha :D )

Hij is pas 7 maanden oud :puh: En ik ben nog wel van plan hier nog een tijdje mee te doen xD

Daarbij heb ik ook het geld niet voor een nieuwe.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er naar uit dat hij stabiel loopt, 3 uur lang 100% prime 95.

Maarja, ik blijf het toch eng vinden als de PC niet opstart wanneer ik misschien te ver ga :puh:

hij probeert op te starten, lukt dat niet dan herstart die weer met de default clock settings, niks aan de hand dus.

Niet zo bang zijn er kan echt niks gebeuren anders koop ik je wel dat 50 euro bordje opnieuw haha :D

PS: pc kapot ( wat eigenlijk nieteens kan gebeuren met zon kleine oc's als je het nagaat, is wel weer goede reden voor een nieuwe haha :D )

Hij is pas 7 maanden oud :puh: En ik ben nog wel van plan hier nog een tijdje mee te doen xD

Daarbij heb ik ook het geld niet voor een nieuwe.

haha ik dan weer wel, mijne stamt van juni 2008, jaartje oud dus nu en het jeukt me al een nieuwe samen te stellen, al is het alleen maar om weer lekker aan een nieuw eigen pctje te sleutelen, ja dat doe ik al bijna dagelijks maar je eigen is toch leuker :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las net dat het verstandig is om de PCI-e bus te locked op 100...

Had ik geprobeerd, maar daarna was de BIOS gereset, hij pakte het dus niet...

ja zou ik ook niet mee gaan kloten nee, doe dat overclocken gewoon via rivatuner, neit met pci-e bus gaan kloten

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las net dat het verstandig is om de PCI-e bus te locked op 100...

Had ik geprobeerd, maar daarna was de BIOS gereset, hij pakte het dus niet...

ja zou ik ook niet mee gaan kloten nee, doe dat overclocken gewoon via rivatuner, neit met pci-e bus gaan kloten

Ik bedoel wanneer je je FSB overklokt gaat de PCI-e bus mee, daarom zeiden mensen dat het verstandig is om het op 100MHz vast te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...