Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

De pc is niet van mij maar van m'n ouders, en die zouden me nooit toelaten om daar zo'n koeler in te smijten, laat staan er een te kopen. :puh:

Waarschijnlijk willen ze ook niet dat ik begin te OC'en (als ze al weten wat 't is), en daarom wil ik het zonder custom cooler doen en gewoon een minimaal beetje zodat ik mooi op 2.4 ghz zit. Als er meer mogelijk is met stock cooler zou 't nog beter zijn, maar goed. :puh:

EDIT: 't is trouwens 0.66 ghz, en niet mhz bij mijn weten. :)

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

daar ga je niks van merken, met mijn oc van 3.0ghz naar 3.6ghz merk ik persoonlijk al niks van, had t getest in gta IV toen met me oude grafische kaart nog, scheelde precies 1 fps lol

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik had hem op 2.45GHz draaien met de stock koeler. scheelde wel wat in GTA IV.

Ik ga in de loop van de week proberen de bus naar 400 (1600MHz FSB) te zetten, wat voor 2.8GHz zal zorgen.

Heb hem nu op 386x7 = 2.7GHz staan, maar ik heb het gevoel dat er meer uit kan.

Trouwens, wat zijn de temperaturen van je Q8200? Ik heb het gevoel dat je nog wel een eind kan komen met die stock koeler aangezien ik vermoed dat mijn processor's temperatuursensoren kapot zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je me een betrouwbaar programma kan zeggen waarmee ik de temperaturen kan zien, dan wil ik wel 'ns kijken. :) Maar ik dacht onlangs nog gezien te hebben dat de mijne 47 graden was terwijl hij al gans de dag aanstond, en ik ermee op internet zat en een uur geleden nog mee aan 't gamen was.

Dus 2.45 ghz zou moeten lukken met stock, of zelfs 2.50? :D Ik las zonet ergens op een ander forum dat een kerel 2.8 ghz haalde met stock cooler, en de cores werden 80 graden. Is dat veul? :puh:

Edit:

I have a Q8200 at 2.8Ghz

4Gb DDR2 800Mhz

Gigabyte EP45 DS3L

GPU 4850

Coolermaster 550W Extreme power

Stock Intel cooler

I slowly increased the FSB to 400 in bios after locking the pci to 100, and i can't go any further because my RAM is at its max, don't think my MB offers a better ratio than this to increase my FSB above 400 while keeping the RAM below 800Mhz

I have run video encoding and after 40 min with all 4 cores above 90% my temps on speedfan show max 64 deg for cpu and i think in the high 80s for the hottest core (core0)

These temps i think are too high and come nowhere near that while gaming, maybe 72 deg for core 0 and mid to high 40s for cpu

am considering a new case or cpu cooler, but maybe not necessary if i can't get above the 2.8Ghz

Als hij aan 2.8 geraakt met stock cooler, kan een noob als ik dan aan 2.85 geraken? :puh:

Ik doelde eigenlijk op 2.5. :$ Klein typfoutje met groot verschil.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

CoreTemp.

Intel geeft een specificatie van 71.4 graden als max aan, maar 80 zou die nog moeten kunnen hebben.

Ik krijg met m'n mugen nog steeds metingen van 65*c op Core 0 (warmste core) met mijn mugen, dus ik denk dat mijn sensoren kaputt zijn. of het kan zijn dat hij de processor niet goed raakt, aangezien er een condensator van het moederbord in de weg zit :|

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry jongens, ik had een typfout in de vorige post. :$ Ik vroeg me af of ik met stock cooler op 2.5 ghz geraak, 2.8 zou ik zelf nooit proberen met stock cooler. :bonk:

Ik zal morgen eens de temperatuur meten als ik de pc net heb aangezet, als hij al een tijdje aanstaat zonder veel te doen en als ik net GTA IV heb gespeeld. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry jongens, ik had een typfout in de vorige post. :$ Ik vroeg me af of ik met stock cooler op 2.5 ghz geraak, 2.8 zou ik zelf nooit proberen met stock cooler. :bonk:

Ik zal morgen eens de temperatuur meten als ik de pc net heb aangezet, als hij al een tijdje aanstaat zonder veel te doen en als ik net GTA IV heb gespeeld. :Y

CoreTemp geeft ook een maximale temperatuur aan, dus wat de hoogste temp is geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

ga gewoon naar de magische 3 ghz, ram gewoon erdoorheen wat je nodig hebt en klaar :) lukt wel met een scythe mugen 2, quadcores mogen qua temp sowieso al wat meer hebben en wat je nu hebt kan er echt nog goed mee door hoor

Link to comment
Delen op andere websites

ga gewoon naar de magische 3 ghz, ram gewoon erdoorheen wat je nodig hebt en klaar :) lukt wel met een scythe mugen 2, quadcores mogen qua temp sowieso al wat meer hebben en wat je nu hebt kan er echt nog goed mee door hoor

Ik heb een niet al te duur bord, en dat betekend dat ik de heilige 400MHz BUS barriere moet doorbreken?

Q8200 multiplier zuigt.

Er zit trouwens een originele Scythe Mugen I op :puh:

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, aangezien Taartje met een Scythe Mugen 2 op 2.7 Ghz blijft hangen, denk ik dat er maar één antwoord mogelijk is...

...Nee dus...

ligt ook aan je stepping en aan je batch hoor, ik heb zelf de slechte C0 stepping van de E8400, en ook nog een kloot batch, anderen haalde 3.6 zonder vcore overclock en ik had al ipv standaard 1.225, 1.325 nodig.. en 3.8/4.0 lukt al helemaal niet

Link to comment
Delen op andere websites

ga gewoon naar de magische 3 ghz, ram gewoon erdoorheen wat je nodig hebt en klaar :) lukt wel met een scythe mugen 2, quadcores mogen qua temp sowieso al wat meer hebben en wat je nu hebt kan er echt nog goed mee door hoor

Ik heb een niet al te duur bord, en dat betekend dat ik de heilige 400MHz BUS barriere moet doorbreken?

Q8200 multiplier zuigt.

Er zit trouwens een originele Scythe Mugen I op :puh:

ja 410/420 lukt nog wel met een beetje geluk :puh:, gewoon proberen joh zo makkelijk mol je het nu ook weer niet ;)

zelf ook paar weken terug keertje heel wat volt door me NB/vcore etc gepompt om te zien of 3.8/4.0ghz mogelijk was maar nee hoor :$

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...