Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Ik las net dat het verstandig is om de PCI-e bus te locked op 100...

Had ik geprobeerd, maar daarna was de BIOS gereset, hij pakte het dus niet...

ja zou ik ook niet mee gaan kloten nee, doe dat overclocken gewoon via rivatuner, neit met pci-e bus gaan kloten

Ik bedoel wanneer je je FSB overklokt gaat de PCI-e bus mee, daarom zeiden mensen dat het verstandig is om het op 100MHz vast te zetten.

ja heb hem ook vast staan op 100mhz.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Hmm, mijn PC word alleen maar slomer bij overklokken. :7

Ik heb net even de multiplier op X16 gezet (dus 3.2 Ghz) en me PC is nog niet eens half zo snel als op stock settings (X14/2.8 Ghz). Heb ik nou een processor van een helaas verkeerde wafer of moet ik toch wel wat meer doen dan alleen de multiplier omhoog. ^_^ Dit is mijn eerste overclock dus ik snap er nog helemaal niks van.

Maar ik ben er alweer klaar mee. Als ik de temps uitlees met een programmatje in Windows (heb er al meerdere gerpobeerd) zijn de temps idle rond de 30 en stressed rond de 40. Maar in de BIOS is zijn de temps totaal anders. Die geeft aan dat de CPU rond de 50 graden is. :7 En aangezien 62c de max temp is voor een Phenom, zit ik er al dicht tegenaan. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, mijn PC word alleen maar slomer bij overklokken. :7

Ik heb net even de multiplier op X16 gezet (dus 3.2 Ghz) en me PC is nog niet eens half zo snel als op stock settings (X14/2.8 Ghz). Heb ik nou een processor van een helaas verkeerde wafer of moet ik toch wel wat meer doen dan alleen de multiplier omhoog. ^_^ Dit is mijn eerste overclock dus ik snap er nog helemaal niks van.

Maar ik ben er alweer klaar mee. Als ik de temps uitlees met een programmatje in Windows (heb er al meerdere gerpobeerd) zijn de temps idle rond de 30 en stressed rond de 40. Maar in de BIOS is zijn de temps totaal anders. Die geeft aan dat de CPU rond de 50 graden is. :7 En aangezien 62c de max temp is voor een Phenom, zit ik er al dicht tegenaan. :{

al is het echt 50 graden stelt dat nog niet veel voor hoor

Link to comment
Delen op andere websites

Beste menschen,

Ik wil dus graag een nieuwe mobiele telefoon kopen, maar niet zo eentje met toeters en bellen. Gewoon een telefoon waar ik een micro SD kaart in kan stoppen en muziek mee kan luisteren. Ik heb dus deze LG KE970 shine gezien, maar ik kan nergens vinden of je daar muziek mee kan afspelen door de speaker van de telefoon.

En dan nog een vraag: soms als ik hier lekker aan het gamen/computeren ben, krijg ik zin om even mijn cathode's aan te zetten, maar om de een of andere reden gaat mijn computer dan soms uit. Volgens Vista is het dan een BSOD. :S Ik heb een Coolermaster voeding van 500Watt, en dat moet ruim voldoende zijn voor mijn systeem, maar hoe kan het dan dat hij BSOD's geeft? :?

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Beste menschen,

En dan nog een vraag: soms als ik hier lekker aan het gamen/computeren ben, krijg ik zin om even mijn cathode's aan te zetten, maar om de een of andere reden gaat mijn computer dan soms uit. Volgens Vista is het dan een BSOD. :S Ik heb een Coolermaster voeding van 500Watt, en dat moet ruim voldoende zijn voor mijn systeem, maar hoe kan het dan dat hij BSOD's geeft? :?

Duw de kabeltjes eens goed aan en probeer het dan nog eens. Van die BSOD's zou ik het niet weten.

Link to comment
Delen op andere websites

weekend en wat doe ik? aan me eigen pc liggen kloten lol, alsof ik de hele week nog niet genoeg bezig ben geweest blijft me pc thuis dus soms hangen, gisteren 2 uur memtest86+ gedraaid tot 3 passes en dat was OK, nu hddtest maar gestart en vannacht memtest maar aan zetten zodat ik zeker weet of het dat is. als dat beide ok is is het hoogstwaarschijnlijk het moederbord. En als ik echt heel veel pech heb is het me processor, maar dat komt echt maar een enkele keer voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 6GB RAM In mijn PC en ik heb een 32Bit XP OS. :7

Dus nu is mijn vraag:

Is 64Bit XP gewoon hetzelfde als 32Bit XP? Ondersteunt het gewoon alles enzovoort? Ik denk misschien aan formatteren en dan alles opnieuw installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

XP 64-bit is nar het schijnt heel slecht en voor wat extra RAM zou ik het niet doen..

extra ram? met 32bit gebruik je dus max 3.25gb en dat is dus zowat de helft van het geheugen waar je wel voor gedokt hebt.

XP64 bit wou ik zelf ook testen maar het schijnt dat die heel slecht is uitgewerkt, hij is ook in een domme tijd uitgekomen, toen iedereen nog max 2gb in z'n pc had zitten, vandaar dat niemand er echt klaar voor was, om over te schakelen op 64bit, en daarom dus ook weer niet zo'n succes. Als je switcht raadt ik je vista/win7 64bit aan.

Link to comment
Delen op andere websites

XP 64-bit is nar het schijnt heel slecht en voor wat extra RAM zou ik het niet doen..

extra ram? met 32bit gebruik je dus max 3.25gb en dat is dus zowat de helft van het geheugen waar je wel voor gedokt hebt.

XP64 bit wou ik zelf ook testen maar het schijnt dat die heel slecht is uitgewerkt, hij is ook in een domme tijd uitgekomen, toen iedereen nog max 2gb in z'n pc had zitten, vandaar dat niemand er echt klaar voor was, om over te schakelen op 64bit, en daarom dus ook weer niet zo'n succes. Als je switcht raadt ik je vista/win7 64bit aan.

Ik heb Vista op een andere pc en man, wat een ***OS vind ik dat. Zal binnenkort maar even W7 proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

XP 64-bit is nar het schijnt heel slecht en voor wat extra RAM zou ik het niet doen..

extra ram? met 32bit gebruik je dus max 3.25gb en dat is dus zowat de helft van het geheugen waar je wel voor gedokt hebt.

XP64 bit wou ik zelf ook testen maar het schijnt dat die heel slecht is uitgewerkt, hij is ook in een domme tijd uitgekomen, toen iedereen nog max 2gb in z'n pc had zitten, vandaar dat niemand er echt klaar voor was, om over te schakelen op 64bit, en daarom dus ook weer niet zo'n succes. Als je switcht raadt ik je vista/win7 64bit aan.

Ik heb Vista op een andere pc en man, wat een ***OS vind ik dat. Zal binnenkort maar even W7 proberen.

Windows 7 is niet meer als een opgepoetste versie, maar zet gewoon UAC en al die andere rotzooi uit, dan valt het reuze mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows 7 is niet meer als een opgepoetste versie, maar zet gewoon UAC en al die andere rotzooi uit, dan valt het reuze mee.

En dat is? :puh:

Maar is windows 7 ongeveer even snel en makkelijk bedienbaar als XP? Want ik vind het wel scheit als ik 6144MB RAM heb en ik maar 3250MB RAM kan gebruiken. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...