Jump to content

Hoeveel GB harde schijf heb jij?


gtamaster1

hoeveel GB geheugen heb jij?  

205 leden hebben gestemd

  1. 1. hoeveel GB geheugen heb jij?

    • minder dan 30GB
      11
    • tussen 30GB en 90GB
      34
    • tussen 90GB en 160 GB
      31
    • 160GB en 250 GB
      38
    • 250GB en 350 GB
      22
    • 350GB en 500GB
      14
    • 500GB en 800GB
      21
    • 800GB en 1000GB
      7
    • meer dan 1000GB
      19


Recommended Posts

ik heb zelf niet zoveel ik heb 60 gb en 38 gb gebruikt maar ik wil nog ff een schijf van 400 GB gaan kopen. :puh:

>>> Door Gunslinger: Topic titel aangepast om verwarring met werkgeheugen te voorkomen.<<<

EDIT: heb nu een nieuwe pc met 300GB geheugen harde schijf :puh:

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ventivis

    3

  • BigM

    3

  • SummerBase

    2

  • nick11123

    2

Het is altijd nog 'opslag ruimte' en niet 'geheugen'. Geheugen stamt af van Werkgeheugen en dat is iets heel anders dan Opslag ruimte wat in een hardeschijf zit. In de 'Hardware Helpdesk' kan je het volgende stuk lezen over werkgeheugen en Opslag ruimet oftewel een hardeschijf.

h-h%20-%20pcgeheugen.png

Al sinds het begin van de computer heeft het apparaat werkgeheugen nodig. Zoals de naam al aangeeft is het geheugen om het systeem aan het werken te zetten. Beschikt de computer er niet over dan zal hij onder geen enkele mogelijkheid werken. Het werkgeheugen bevindt zich op het moederbord in de geheugenbus. Werkgeheugen vindt je in diverse maten en soorten. De soorten die tegenwoordig tot de standaard behoren zijn: 'DDR-SD RAM', 'DDR2'. De normale betaalbare geheugens behoren tot de 'DDR-SD RAM' selectie en hebben meestal een 184-Pinn(s) aandrijving. De tweede soort namelijk 'DDR2' deze behoort tot de duurdere soort uit de werkgeheugen groep. Het heeft daarentegen wel meer Megahertzen en kan beter lopen het beschikt in de meeste gevallen over een 240-Pinn(s) geheugen aansluiting. Als je geheugen aan gaat schaffen moet je goed letten op de Pins en het type als deze niet overeenkomen dan gaat het helaas niet werken. In het geheugen heb je ook diverse dingen waar je op moet letten, want bij geheugen draait het echt niet alleen om de aantal MB's die hij bezit. Het gaat ook om de CAS-Latency (Ping - Toegangstijd in Milliseconde). En om de Snelheid bijvoorbeeld DDR2 - 800 (PC2 - 6400) is in de DDR2 Selectie sneller dan een DDR2 - 400 (PC2 - 3200) geheugen strook. Maar je moederbord moet dat ook weer aan kunnen.

h-h%20-%20hardeschijf.png

De Hardeschijf is in feite gewoon een soort van harde-schijf zoals de naam al zegt. Als we een normale schijf (Dvd-rom bijvoorbeeld) nemen dan noemt men dat een normale schijf. Daar wordt niet op gekrast, maar er worden dingen in gelasert. Bij een hardeschijf zit een pen in het apparaat die per handeling krassen maakt op de schijf van het Hardware onderdeel. Daardoor hoor je tijdens de computer sessie ook altijd een krakend/krassend geluid. Je hebt diverse typen hardeschijven neem bijvoorbeeld de IDE en de Serial-ATA (S-ATA) schijven. Eigenlijk zijn het dezelfde schijven alleen het maakt gebruik van andere opvulling wat dus betekent dat je moet kijken welke soort aansluitingen je op je moederbord hebt. Dat betekent dus dat je IDE of Serial-Ata moet hebben, natuurlijk kan allebei ook. Hardeschijven kun je in diverse groten en snelheden kopen: Bijvoorbeeld van 5200rpm tot 10.000rpm. Vaak gebruikt men de standaard: 7200 rpm. Voor de dagelijkse dingen is ruim 80Gigabyte aan opslag meer dan zat. Als je een gamer bent kun je bijvoorbeeld voor een 200gigabyte hardeschijf gaan.

Dit is gewoon even een secuur punt niet om iemand af te zijken hoor. Maar zonder secuurheid kom je nergens zeg ik altijd maar, verder heb ik in mijn pc een 160 Giga Byte hardeschijf hangen en die is eigenlijk een klein beetje vol! :sst: Wordt tijd voor een nieuwe dus en ook een nieuwe computer voor GTA IV alvast! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 harde schijven van 200 GB, dat maakt 400 in totaal.

Schijf 1 Total Size: 189 GB Free Space: 171 GB

Hier staat enkel windows op en nog wat brol.

Schijf 2 Total Size: 189 GB FRee Space: 55,7 GB

Backup schijf voor moest ik moeten formateren, dan ben ik niet alles kwijt. ;)

Geen idee waarom ie 189 GB weergeeft :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er 3

1: Mijn schijf die al in de computer gepropt zat toen we hem kochten. Deze is 160 GB. Deze is verdeeld in 3 partities. De ene is voor Windows. De tweede is voor zooi en programma's/ De derde is voor de back-ups van de 1e partitie (C schijf)

2: Deze is een externe schijf. Hij is 250GB. Deze hadden we erbij gekocht omdat mijn vader films ging downloaden. Heel veel [Hij heeft betaald. steeds voor 1 maand. Unlimited GB's :puh:]. Die schijf zat dus al snel vol. Dus hebben we er een bij gekocht. (Zie onder)

3: Deze is in de computerkast gepropt. Deze is ook 250GB. Zelfde verhaal als hierboven bij 2 ^_^

Dus ik heb er bij elkaar 660GB. ^_^

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Volgensmij heb ik best wel veel GB op men pc.

Ik heb nu:

- The sims 2

- Gta San andreas

- Fifa 06

- Fifa 07

- Call OF Duty 2

En nog een paar kleine spellen zoals Worms...

Ik zit nu net over de helft van mijn Gb geheugen. Maar kan op dit moment niet zien hoe veel dit is. Op de pc waar geen videokaart inzit, maar wel internet (deze dus), zit 38.1 GB geheugen. veel heb ik er niet aan, als er geen videokaart in zit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...