Jump to content

Hoeveel GB harde schijf heb jij?


gtamaster1

hoeveel GB geheugen heb jij?  

205 leden hebben gestemd

  1. 1. hoeveel GB geheugen heb jij?

    • minder dan 30GB
      11
    • tussen 30GB en 90GB
      34
    • tussen 90GB en 160 GB
      31
    • 160GB en 250 GB
      38
    • 250GB en 350 GB
      22
    • 350GB en 500GB
      14
    • 500GB en 800GB
      21
    • 800GB en 1000GB
      7
    • meer dan 1000GB
      19


Recommended Posts

Ik heb 2 harde schijven:

1e (intern): Totale grootte: 9,30 GB | Ruimte gebruikt: 7,71 GB | Ruimte vrij: 1,59 GB

Cirkeldiagram:

screen121in8.png

:duh: (Deze zat er standaard in en raakte snel vol, daarom heb ik deze erbij gekocht:)

2e (extern): Totale grootte: 153 GB (160 GB stond op de verpakking) | Ruimte gebruikt: 19,7 GB | Ruimte vrij: 133,3 GB

Circkeldiagram:

screen122pp6.png

PS: Trouwens, even een vraagje: Mijn externe harde schijf zit altijd aangekoppeld aan mijn PC. Maar als mijn interne harde schijf crasht, crasht dan mijn externe harde schijf ook? Want daar zitten al mijn backups op en nog andere programma's.

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ventivis

    3

  • BigM

    3

  • SummerBase

    2

  • nick11123

    2

PS: Trouwens, even een vraagje: Mijn externe harde schijf zit altijd aangekoppeld aan mijn PC. Maar als mijn interne harde schijf crasht, crasht dan mijn externe harde schijf ook? Want daar zitten al mijn backups op en nog andere programma's.

Dat hoeft per definitie niet zo te wezen, want iedere hardeschijf is een apart individu. Stel je rijdt één fiets kapot, dan is die andere fiets van jouw vader toch ook niet kapot, want ze zijn niet aan elkaar verbonden. Heb je de Hardeschijven met elkaar in verbinding staan door middel van Raid (samenwerking tussen de schijven) dan kan het wel eens wezen dat ze tegelijk kapot gaan, maar het kan wel wezen als je last hebt van een virus dat alle hardeschijven in een systeem uitgeschakeld worden oftewel ze worden van hun werkende gave ontdaan. Het is een externe schijf (uit gesprekken met jouw vernomen) dus hij zal wel niet samen werken met je huidige. Maak anders een aantal Backups dan ben je er zeker van dat je bestanden bewaard blijven. Ik hoop je genoeg ingelicht te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Schijf 1: 150 Gb, vrije ruimte 5.2 GB

Schijf 2: 127 Gb, vrije ruimte 2.16 GB

Ik had laats dus al het probleem dat er niet genoeg ruimte was voor een schijfdefragmentatie :(

Het wordt dus tijd om minder rotzooi op mijn pc te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

80 gig en heb 75 gig in gebruik... ga binnenkort ff nieuwe schrijf vnan 250 kopen...

en ohjah als iemand dat nog wil weten, ik heb 30 gig aan Gta stuff op m'n computer, dat is 5x san andreas geinstalleerd (mta, sa-mp, mods, backup en nog 1x) en 5 gig aan mods, sketchup models, mods mods mods, maps, andere info, voertuiglijsten enz enz....

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb maar 80 GB, omdat op moment van aanschaf even niets anders geleverd kon worden, en ik had geen zin om een week langer te wachten. Binnenkort gooi ik er een grote schijf bij. Het ligt eraan wat ik kan vinden, harde schijven kosten tegenwoordig toch niet veel meer. Het zal wel rond de 250 - 350 GB worden, daar heb ik wel genoeg aan.

_________

Topic titel aangepast, om verwarring met werkgeheugen (a.k.a. RAM) te voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een interne hd van 181 gb en twee externe 1 van 298 gb en 1 van 149gb. Voorlopig heb ik dan ook genoeg ruimte.

------------------

Ik heb 2 harde schijven van 200 GB, dat maakt 400 in totaal.

Schijf 1 Total Size: 189 GB Free Space: 171 GB

Hier staat enkel windows op en nog wat brol.

Schijf 2 Total Size: 189 GB FRee Space: 55,7 GB

Backup schijf voor moest ik moeten formateren, dan ben ik niet alles kwijt. ;)

Geen idee waarom ie 189 GB weergeeft :puh:

Fabrieken rekenen niet binair maar decimaal. Een computer rekent daar in tegen binair.

Dus 1 gb volgens fabrieks standaarden is 1000 mb en binair 1024 mb.

Er is een rekensommentje hoe je kan uitrekenen hoeveel ruimtje je heb.

Bijv. we hebben een harde schijf van 300 gb.

Dan doen we

300gb x 1000 x 1000 x 1000 = 300000000000 gb / 1024 / 1024 / 1024 = 279,3967723846435546875 gb

>>> Door Preddy: Posts samengevoegd<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...