Jump to content
Geplaatst:
comment_45399

Ik heb nu 3 files van me looping in gta3.img gezet

looploop.txd

looploop.dff

looploop.col

Ik ehb de utt gevolgd van Eclipse op zijn site over colfiles.

Dus ik in moomapper zetten.

En saven.

Dus ik start VC op krijg ik crash bij het laden.

Kan iemand mij helpen.

B.v.d.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_45796

Dat VC crash3ed wanneer je er nieuwe objecten inzet kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is een missende link naar de COL file.

Je moet in de GTA.ide file een verwijzing zetten naar je colfile.

Kijk ecclipse' tut nog eens na op dit punt, en controleer of je alle stappen goed gevolgd hebt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_45839
Dat VC crash3ed wanneer je er nieuwe objecten inzet kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is een missende link naar de COL file.

Je moet in de GTA.ide file een verwijzing zetten naar je colfile.

Kijk ecclipse' tut nog eens na op dit punt, en controleer of je alle stappen goed gevolgd hebt.

Ik zal naar de gta.ide kijken.

B.v.d.

[edit]

Er is geen gta.ide ofzo

[/edit]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_45932

Ik heb alles opnieuw gedaan....

Ook die tut die je net zei.

Hij crasht nog steeds.

Maar in moomapper ziet de pipe/looping er wit uit.

EN ik heb geen texture.

Want ik snap neit hoe je met een zmodeler iets aan een texture koppelt ofzo.

Geplaatst:
comment_46149
Dat VC crash3ed wanneer je er nieuwe objecten inzet kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is een missende link naar de COL file.

Je moet in de GTA.ide file een verwijzing zetten naar je colfile.

Kijk ecclipse' tut nog eens na op dit punt, en controleer of je alle stappen goed gevolgd hebt.

Ik zal naar de gta.ide kijken.

B.v.d.

[edit]

Er is geen gta.ide ofzo

[/edit]

Sorry, verkeerde filenaam...

De verwijzing naar je colfile moet je opnemen in de gta_vc.dat

Zoals:

COLFILE 0 RAMBO\XSC_LOOPING.COL

RAMBO\XSC_LOOPING.COL moet je natuurlijk vervangen door een verwijzing naar je eigen col-file, dit is de path/filename t.o.v. de GTA VC installatie dir.

Geplaatst:
comment_46525

Nope, bij een ontbrekende txd, crashed VC normaal niet, dan krijg je gewoon een wit object te zien in het game.

Je hebt toch wel de LOD distance voor het object op een normale waarde gezet

( +- 250). Als je die op 0 laat staan wanneer je het object in moo-mapper plaatst, dan kan ie ook crashen...

Geplaatst:
comment_47119

ik heb het ook zo moeten uitvissen dus niet zeuren :lol: :puh:

gewoon geduld hebben en blijven vragen.

ik zal eens kijken of ik binnenkort tijd heb voor een tutorial ;)

Geplaatst:
comment_47422
Kan iemand een duidelijke tut geven.

Van het exporteren van ZModeler tot het zetten in de game.

Jarno,

Als jij nu uitgebreid stap voor stap beschrijft wat je hebt gedaan, dan komen we er vast wel samen uit. Zo heeft ecclipse het ook gedaan en dat is ook op het eind wel gelukt.

Dus pak je toetsenbord en je screenshots, en laat maar zien wat je allemaal stap voor stap gedaan hebt.

Eigen objecten in VC plaatsen is echt modden voor gevorderden, dus daar moet

je veel voor doen om het te leren.

Ik ben benieuwd naar je verhaal...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.