Jump to content

Welke GTA speelde jij als eerste?

Lantyz

Hoelang ben jij al een GTAfan?  

889 leden hebben gestemd

1. 1. Welke GTA speelde jij als eerste?

• GTA of GTA London
      195
    • GTA2
      241
    • GTA III, VC of SA
      403
    • GTA Advance
      5
    • GTA LCS of VCS
      20
    • GTA IV, TLaD of BoGT
      2
    • GTA CW
      2
    • GTA V
      0
    • Geen
      0

Recommended Posts

• Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Apple-Mac

4

• Deluxo

4

• Big Boss

3

• NickyHendriks

3

'Ns zien ... Kerstmis 2001.

Ja, je raad het al, wat zat er in het pakje van mijn oom? Juist GTA III! Ik dacht eerst van "wat is dat nu voor een belachelijk spel?", maar toen stak ik hem in m'n splinternieuwe PlayStation2 (ook een kerstkado) en ik was meteen helemaal verkocht. Ik wou dus ook nog even wat cheats opzoeken en toen kwam ik hier op het forum terecht.

Toen ik hoorde dat er een nieuwe GTA uit was, was ik de eerste in de winkel die hem ging halen. Ook dit spel (GTA: Vice City dus) draag ik nog diep in mijn hart.

Toen kwam die bewuste dag ... 26 oktober 2004. En alweer was ik de eerste die een nieuwe GTA in handen kreeg. Deze game was is nóg groter als alle anderen en is dus ook mijn lievelingsgame geworden.

Dit was mijn verhaaltje.

Delen op andere websites

Mijn eerste gta game was Vice City. Deze game is samen met san andreas nog altijd 1 van de beste gta games ooit gemaakt ! Als ik Vice City beu was na een paar maanden heb ik dan ook maar GTA III gekocht. Toen ik hoorde van GTA: SA wou ik hem direct hebben (spijtig genoeg was het nog wel een paar maandjes w8en :) ) Dan heb ik SA gekocht op de 2e dag van de release. SA was ik niet snel beugespeeld (ik speel er nu soms nog op) Dan heb ik in de zomer van 2006 LCS gekocht en vorige zaterdag VCS. Ik moet zeggen dat de sfeer van Vice City nog goed behouden is in VCS ;)

Delen op andere websites

• 7 maanden later...

Ik weet niet echt waar ik het precies moet plaatsen, maar dit lijkt met het meest geschikte gedeelte.

"We kwamen terug van vrienden van m'n ouders die de, in die periode, helemaal geweldige PlayStation I hadden. En Grand Theft Auto. Dan heb ik het niet over GTA 2 ofzo, nee, Grand Theft Auto.

Eenmaal thuis werd ik weer op de wereld gezet, want een PlayStation hadden wij niet. Thuis moesten we het doen met Super Mario Bros. Aangezien die grijs was gespeeld, en je daar niet met vierkante auto'tjes, topdown, over mannetjes heen kon rijden, ging ik maar improviseren. Ik pakte mijn Playmobil en ging daarmee GTA na doen. Allemaal agentjes neerzetten met plastic wapens, en dan maar rondrijden met een auto'tje. Niet op de grond zitten, natuurlijk niet. Erboven gaan staan, het moest natuurlijk wel een topdown view blijven. Ik had GTA dan niet, maar wél PlayMobil en daarmee kon ik toch vrij in de buurt komen.

Van m'n moedertje mocht ik niet aan de ketchup komen, dus als ik dan over een agentje heen reed was er geen plasje met bloed. En ook geen voetstappen met 'bloed'vlekken. Helaas, maar waar.

Vele jaren later, op een koude ochtend in Oktober 2004, stond ik voor de E-Plaza, of hoe dat winkeltje ook mag heten, met mijn fiets en een (veel te grote) tas. Om 7 uur wel te verstaan, te wachten op het moment dat de winkel op een ging. Na zo'n anderhalf uur verkleumen ging hij dan eindelijk open, en stormde ik naar binnen. Met geld dat ik van mijn moeder kreeg rende ik naar de toonbank, alleen maar kijkend naar één doosje. Op dat doosje stond de welbekende tekst, Grand Theft Auto. Daaronder prijkte, in Old English, San Andreas. Hij lag er, hij is er! En ík, heb hem! Eenmaal buiten sprong ik op de fiets, waar ik trouwens aan de andere kant er weer bijna afvloog omdat mijn tas door zijn gewicht door de lucht vloog en ik daar nog aan vastzat, ging ik met Lance Armstrongvaart richting huis. Op de fiets heb ik alleen naar het doosje gekeken, gelukkig kon ik de weg naar huis dromen, anders had ik waarschijnlijk met mijn nieuwe aankoop richting Groningen gefietst. Dan heb ik het spel wel, maar in Groningen heb ik daar helemaal niets aan, uiteraard.

Eenmaal thuis rende ik naar boven, met mijn zusje achter me aan. Op mijn kamer aangekomen vroeg mijn zusje wat er was.

"Wat moet er zijn dan??"

"Je komt naar binnen en rent gelijk naar boven, duh."

"Oh, ja, ik heb Grand Theft Auto San Andreas."

"Je hebt Gra-wat?"

"Maakt niet uit, het is van mij! Jij hebt The Sims toch."

Verbaasd ging m'n zusje maar weer richting beneden, terwijl ik op dat zelfde moment mijn GTA in mijn PS2 deed, en zenuwachtig op het powerknopje drukte.

De intro begon. Ik keek op mijn klok, 10 voor 9. Toen de intro eenmaal afgelopen was, kon ik haast niet wachten tot het moment waarop ik dan eindelijk, na lang wachten, kon beginnen aan mijn avonturen in de wereld van GTA. Nog even op de klok kijken, 5 voor 10. 5 voor 10. 5 voor 10? Een intro van 65 minuten? Klopt dat wel? Ach, maakt niet uit, het betekende namelijk iets anders. Wat het betekende was dat ik alles uit moest zetten, met die loodzware tas door 3 wijken moest fietsen, mijn fiets in de fietsenstalling van school moest zetten en met mijn boeken in de les moest zitten. Opzich geen probleem, tenzij je dit alles binnen 5 minuten moet doen.

Het lukte niet, ik was er rond kwart over 10 pas. Eenmaal binnen zei ik dat mijn moeder dood was, alleen verbeterde ik me. M'n hond was gewoon weggelopen, ik zat namelijk in Nederland. Niet in San Andreas. Na 5 minuten in de deuropening te hebben gestaan, terwijl de docent me heel raar aankeek, ben ik maar gaan zitten. Of ik bij de les was? Ik kreeg geen les over auto's stelen, rondrijden in een auto terwijl je naar buiten aan het schieten bent etc. dus nee, dat was ik niet.

Rond 4 uur naar huis gefietst. In een minuutje of 10. Ik was namelijk zo slim om mijn boeken gewoon op school te laten. Dat scheelt mij 's ochtends 10 minuten, en 's middags. Wat dus 20 minuten extra speelplezier betekende.

Nu, 3 jaar later, is het wachten op GTA IV. Geen grote tas meer. Geen fiets meer. Geen school meer. Geen 2 uur wachten voordat een winkel opengaat. Nee, gewoon GTA IV bestellen en zorgen dat hij op mijn deurmat valt op het moment van de release. Dan rustig de hele dag de tijd hebben om, just like back in de days, over politieagentjes heen te rijden. Met bloed, dat wel!"

Vertel hier, hoe jullie voor het eerst GTA speelde, en hoe je nu bv. uitkijkt naar GTA IV.

Delen op andere websites

Mijn eerste spel is gta vice city stories ik vind het een leuk spel en als SA stories uitkomt ga ik hem zeker kopen.

Gta San Andreas stories Komt niet :7

Anywayz

Het begon bij m'n broer.

Hij speelde een spel genaamd GTA:Vice City op PC.

Toen mocht ik spelen,FUN!

Sindsdien ben ik fan van GTA.

Toen kreeg ik GTA 2 voor de Ps1....toen kwam ik hier op deze website toen Gtagames nog afgesplitst van gtaforum was :puh:...

Delen op andere websites

Is dit geen Bumb?

>>> Door Dutchy3010: Nee, hij had namelijk iets toe te voegen aan het topic. Daarnaast heeft hij dit topic niet gebumpt, maar heb ik zijn topic samengevoegd met dit topic. ;)<<<

Maarja ik was 9 of 8 toen ik mijn eerste GTA kreeg dat was namelijk in 2005 ( :schater: )

Ik hoorde van een vriendje de verhalen over GTA San Andreas en was gelijk helemaal entousiast!

Toen met Sinterklaas had ik een PS2+ GTA San Andreas gevraagt en jammer genoeg niet en natuurlijk gekregen ik heb het dagen gespeeld er werd boos als me vader en moeder TV wouden kijken :D.

Toen had ik wat geld voor me verjaardag en ik dacht een andere GTA te kopen genaamd: GTA Vice City natuurijk gekocht :puh:. Was ook helemaal weg van! Toen heb ik ooit voor de PC op koningginnendag GTA 3 gekocht en eerlijk gezegd was ik er niet helemaal weg van maar ik was San Andreas natuurlijk gewend.

En toen had ik hem nog op de PS2 gekocht. Nu ben ik bezig mijn PC GTA's compleet te maken ik heb GTA SA, GTA VC, GTA 3, GTA2 al :*D .

Dit was mijn vroeger was alles beter verhaal!

MVG,

gtaman122 -Omar-

Delen op andere websites

Mijn eerste GTA die ik speelde was GTA 2, bij een vriend. Ik kwam er vaak voor dat spel, die goede ouwe tijd. Toen was GTAIII al lang uit, maar die had ik niet ontdekt. Later, toen ik een jaar of 10-12 was kreeg ik een eigen computer en vond ik een illegale versie van GTAIII op het internet. Ik vond het spel zó leuk, dat ik het later in de winkel gekocht heb. Daarna volgden natuurlijk GTA VC en San Andreas.

Greetz :sigaar:

Delen op andere websites

De eerste GTA die ik ooit speelde was GTA 3 bij mijn neef.

Ik vond het echt een geweldig spel. Het bood zoveel vrijheid.

2 jaar later kreeg ik mijn eigen PS2. Natuurlijk met GTA3 erbij. :D

GTA SA was toen ook uit. Deze heb ik een paar weken later (na het uitspelen van gta3) ook gehaalt voor een nogal forse prijs.

GTA VC volgde. Na een paar maanden ongeduldig wachtten en diverse keren naar Soest fietsen om bij de Dixons te kijken kwam LCS eindelijk uit voor de PS2.

Dit spel speelde ik het zelfde weekend nog helemaal uit.

Na een tijdje probeerde ik GTA2 te downloaden. Dit luktte dus niet, maar gelukkig kon een vriend me helpen.

Een paar maanden later was de release van VCS op de PSP. Ik schonk er geen aandacht aan omdat het een PSP exclusive werd. Later bleek dus dat deze ook uitkwam voor de PS2. :tu:

GTA1 en London vond ik een maandje later in de aanbieding op Bol.com.

Delen op andere websites

Bij mij begon het allemaal op de playstation.

We hadden GTA 2 geleent van een kennis en ik vondt het natuurlijk een mooi spel :Y

Ik baalde dus wel toen het spel weer terug moest.

Maar een hele tijd later kregen wij toch GTA 2 weer op de P.C. en heb daar ben ik maanden mee aan het spelen geweest. :puh:

Maarja ik heb het spel gewoon helemaal kapot gespeeld en dan ook echt kapot.

Een tijd later kregen wij GTA 3 maar na een dag werdt die al omgeruild omdat de cd kapot was. (Ik kan me niet meer herrineren waarom we niet weer GTA 3 er voor in de plaats hebben genomen maargoed :puh: )

ongeveer een jaar later kwam ik bij mijn neef die toen net het spel Grand Theft Auto: Vice City had.

Ik was toen dus ook gelijk weg van GTA Vice City en zodra ik thuis was heb ik het GTA Vice City/ GTA 3 doublepack gekocht en was daarmee al weer een hele tijd zoet :puh:

In januari 2004 had ik mijn geld bij elkaar en ging snel naar de winkel om GTA San Andreas te kopen.

Ik was weer een tijd helemaal weg, door de grote enz.

En iets later vondt ik dit forum en hier zit ik dan :puh:

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...