Donald-Duck Geplaatst: 22 november 2006 Rapport Geplaatst: 22 november 2006 (bewerkt) heej jongens, weet iemand of je ook bewegende plaatjes bij photoshop kunt invoegen, maar wel zo dat ze blijven bewegen nadat je er een plaatje van hebt gemaakt Bewerkt: 22 november 2006 door basw6 Reageren
Froodooo Geplaatst: 22 november 2006 Rapport Geplaatst: 22 november 2006 Je kunt plaatjes van het internet downloaden en ze dan in Photoshop of Imageready downloaden. Meestal bewegen ze dan nog. Als je ze daarna zelf opslaat, moet je zorgen dat je dat in Imageready, en kiest voor Save Optimized as.... Dan heb je een plaatje wat ook daadwerkelijk blijft bewegen. Succes! Reageren
BaasB Geplaatst: 22 november 2006 Rapport Geplaatst: 22 november 2006 (bewerkt) heej jongens,weet iemand of je ook bewegende plaatjes bij photoshop kunt invoegen, maar wel zo dat ze blijven bewegen nadat je er een plaatje van hebt gemaakt Ja, dit kan, maar daar moet je ook ImageReady voor gebruiken. Als je photoshop hebt, heb je als het goed is ook ImageReady. Ik wil je graag uitleggen hoe dat moet, maar dat lukt beter met behulp van wat screens. Dus die ga ik even wat screens voor je maken, ik edit zometeen dit bericht. EDIT: Froodooo was me voor. Maar ik zal denk ik toch nog maar even wat screens maken, voor duidelijke uitleg. Eerst open je de GIF afbeelding in ImageReady. Dan klik je op het symbooltje om de afbeelding in photoshop te bewerken, hier een plaatje voor de duidelijkheid: En nou kun je de GIF afbeelding gaan bewerken. Je kunt layer voor layer bewerken (klik op Window --> Layers, dan zie je alle layers), maar je kunt ook bijvoorbeeld je naam op de GIF afbeelding zetten. Ik zal even vertellen hoe je dat doet. Je pakt de Horizontal Type Tool (T), en maakt een vakje om tekst in te typen. Als het goed is wordt er dan vanzelf een nieuwe layer aangemaakt. Die layer moet bovenaan staan, boven alle andere layers. Waarschijnlijk staat hij daar al, maar als dat niet zo is, moet je hem even naar boven slepen. Je typt nu bijvoorbeeld je naam. Plaatje voor de duidelijkheid: Nu moet je weer terug naar ImageReady. Dat doe je met dezelfde knop als de knop die je gebruikt om naar PhotoShop te gaan. Nu klik je op Windows, en vink je Animation en Layers aan. Plaatje voor de duidelijkheid: Nu moet je kijken hoeveel Layers de GIF afbeelding heeft (je moet de tekst layer niet meerekenen). Plaatje voor de duidelijkheid: Je ziet, mijn GIF afbeelding heeft 8 layers. Dus moet ik die ene animatie, die mij animations staat, ook 8 keer duplicaten. Ik heb even een plaatje voor je gemaakt, om aan te tonen met welke knop je die animatie moet duplicaten: Als je de animatie zovaak hebt geduplicate als nodig is, moet je iets gaan doen wat een beetje ingewikkeld is om uit te leggen. Je moet op animatie 1 klikken, en zorgen dat er bij de layers een oogje voor 2 layers staat: Layer 1, en de tekst layer. Bij animatie 2, moet je zorgen dat er een oogje voor 2 layers staat: Layer 2, en de tekst layer. Dit moet je bij alle animaties doen. Filmpje voor de duidelijkheid: (het kan zijn dat hij even moet laden) Dan ben je klaar. Je klikt op File --> Save Optimized As, en slaat de GIF afbeelding op. Veel succes ermee. EDIT 2: Wow, ik zie echt dat ik véél te laat ben met de uitleg. Sorry, als ik aan het posten ben heb ik de tijd niet zo in de gaten. Het duurde echt heel lang met dat uitleg-filmpje. Ik hoop dat er iemand ooit nog wat heeft aan deze uitleg. Bewerkt: 22 november 2006 door BaasB Reageren
Donald-Duck Geplaatst: 22 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 november 2006 alebei bedank voor de moeite, Reageren
Jon-asses Geplaatst: 22 november 2006 Rapport Geplaatst: 22 november 2006 BaasB, je moet niet zoveel moeite doen man. Er zijn al heel wat tutorials hierover. Bewegende GIF maken, Text animatie ,... Zoek zelf eens verder in het gepind topic GTAForum tutorials van A tot Z . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.