moechy Geplaatst: 2 september 2009 Rapport Geplaatst: 2 september 2009 wie speelde of speel klassike gitaar ik heb al 4 jaar een gitaar een akoestische maar heb er nooit tijd en zin voor gehad om het te leren maar binnenkort ga ik het zoiezo leren want bij mij in de klas gaan we dit jaar leren gitaar spelen en natuurlijk doet iedereen mee ne dan is het natuurlijk leuk als je er net ff beter in bent dan de rest van de klas XD Gitaar moet je voor jezelf doen omdat jet leuk vind niet om beter te zijn. ja ik denk ook niet dat je het dan volhoud. Idd. Als ik het niet zo graag wou dan zou ik het al lang opgegeven hebben. Reageren
jellemuis Geplaatst: 2 september 2009 Rapport Geplaatst: 2 september 2009 wie speelde of speel klassike gitaar ik heb al 4 jaar een gitaar een akoestische maar heb er nooit tijd en zin voor gehad om het te leren maar binnenkort ga ik het zoiezo leren want bij mij in de klas gaan we dit jaar leren gitaar spelen en natuurlijk doet iedereen mee ne dan is het natuurlijk leuk als je er net ff beter in bent dan de rest van de klas XD Gitaar moet je voor jezelf doen omdat jet leuk vind niet om beter te zijn. ja ik denk ook niet dat je het dan volhoud. Idd. Als ik het niet zo graag wou dan zou ik het al lang opgegeven hebben. nee ik wil het ook zelf goed kunnen doe het natuurlijk niet alleen om uit te sloven.. eerst spulde ik drum en toen piano maar ik ben het nu helemaal zat om op die enorme dingen te spelen.. ik wil het echt heel graag kunnen maar wat zijn jullie eerste liedjes die jullie konden spelen op de gitaar Reageren
PowerPats Geplaatst: 2 september 2009 Rapport Geplaatst: 2 september 2009 mijn allereerste was smoke on the water. Vet makkelijke nummer. Reageren
moechy Geplaatst: 2 september 2009 Rapport Geplaatst: 2 september 2009 mijn allereerste was smoke on the water. Vet makkelijke nummer. Klopt dat heb ik ook al een tijdje onder de knie. Die riff dan. Weet alleen geen andere makkelijk nummer om mee te starten meer. Reageren
jellemuis Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 mijn allereerste was smoke on the water. Vet makkelijke nummer. Klopt dat heb ik ook al een tijdje onder de knie. Die riff dan. Weet alleen geen andere makkelijk nummer om mee te starten meer. maar is dat op de electrische gitaar zeker.. niet op de akoestische Reageren
GwnHugo Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 jongens ik ga even bij mijn ouders zeuren om naar Keulen te gaan. Reageren
moechy Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 mijn allereerste was smoke on the water. Vet makkelijke nummer. Klopt dat heb ik ook al een tijdje onder de knie. Die riff dan. Weet alleen geen andere makkelijk nummer om mee te starten meer. maar is dat op de electrische gitaar zeker.. niet op de akoestische Is makkelijk op akoustische hoor. Dus dat excuus kan je niet gebruiken . Heb het bij een vriendin op haar akoustische geprobeerd en het is echt easy. e -------------------------------------------------------- B -------------------------------------------------------- G -------------------------------------------------------- D -------------------------------------------------------- A -------------------------0-3-5-0-3-6-5-0-3-5-3-0-------- E -0-3-5-0-3-6-5-0-3-5-3-0-------------------------------- e -------------------------------------------------------- B -------------------------------------------------------- G -------------------------0-3-5-0-3-6-5-0-3-5-3-0-------- D -0-3-5-0-3-6-5-0-3-5-3-0-------------------------------- A -------------------------------------------------------- E -------------------------------------------------------- e -------------------------0-3-5-0-3-6-5-0-3-5-3-0-------- B -0-3-5-0-3-6-5-0-3-5-3-0-------------------------------- G -------------------------------------------------------- D -------------------------------------------------------- A -------------------------------------------------------- E--------------------------------------------------------- Reageren
lexus123 Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 mijn allereerste was smoke on the water. Vet makkelijke nummer. Ja, bij mij ook. Het is zeer makkelijk. Dat riffje op het begin dan. En het klinkt ook al meteen heel stoer Ik krijg over een week of twee gitaar lessen. Ik heb gehoord dat je het eerste jaar heel snel beter word, het tweede jaar wat minder en het derde jaar is amper meer wat nieuws. Klopt dat? Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 mijn allereerste was smoke on the water. Vet makkelijke nummer. Ja, bij mij ook. Het is zeer makkelijk. Dat riffje op het begin dan. En het klinkt ook al meteen heel stoer Ik krijg over een week of twee gitaar lessen. Ik heb gehoord dat je het eerste jaar heel snel beter word, het tweede jaar wat minder en het derde jaar is amper meer wat nieuws. Klopt dat? Natuurlijk wordt je in het begin sneller beter, dat is met alles zo. Maar na 3 jaar ben je nog lang niet uitgeleerd . Reageren
Sdajafol Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Jongens! Ik zoek een goede gitaar versterker!! brand maar los!! Op budget: Roland Cube x15 of 30 (afhankelijk van hoeveel watt je wilt) Als je ong. 500 euro hebt te besteden - Peavey Valveking! peavy >>> Door Jowx: Posten met wat meer inhoud doet geen pijn, echt niet.. <<< Ehh sorry, maar wat voor versterkers van Peavey heb jij gebruikt? De Valveking is een buizenversterker met een geweldige prijs/kwaliteitverhouding, en knappe jij als je voor 500 euro een gelijkwaardige versterker vind daar hoef je bij marshall of fender niet ver voor te zoeken Zoals ik zei, ooit een Valveking gebruikt? :s Voor €489,- heb je een valveking. Volledig buizen met 2 12" speakers. De eerste buizencombo van Fender die ik in die prijscategorie tegenkom kom is een 15 watt "junior" amp. De eerste Marshall daar kost een mooie €800 en da's 40 watt. Wat betreft hoe snel je leert... Natuurlijk leer je in je eerste jaar het snelst. In die tijd ken (en kan) je nog niets dus valt er het meeste te leren. Maar geloof mij maar dat je na jaren spelen nogsteeds niet uitgeleerd ben. Ik ben nu 4 jaar bezig en ik ben nog altijd bezig met strakker en sneller leren spelen, maar ook bepaalde technieken onder de knie te krijgen. Zelfs na 10 of 20 jaar zullen er altijd nog dingen te leren zijn Reageren
moechy Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Weet er toevallig ng iemand een goed en makkelijk beginnersliedje? Reageren
GwnHugo Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Weet er toevallig ng iemand een goed en makkelijk beginnersliedje? metal was het toch? Reageren
moechy Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Weet er toevallig ng iemand een goed en makkelijk beginnersliedje? metal was het toch? Ja maar ik denk dat die ng beetje te moeilijk zijn. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Zoals ik zei, ooit een Valveking gebruikt? :sVoor €489,- heb je een valveking. Volledig buizen met 2 12" speakers. De eerste buizencombo van Fender die ik in die prijscategorie tegenkom kom is een 15 watt "junior" amp. De eerste Marshall daar kost een mooie €800 en da's 40 watt. Maar wat nou als je niet van het geluid van een Amerikaanse versterker houdt? Geef mij maar een Vox of Marshall, veel mooier dan zo een Peavey. Klinkt 100 watt trouwens wel als je hem thuis gebruikt? Meestal moet je zo een buizen versterker goed opendraaien om hem mooi te laten klinken. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 Je zal 'm inderdaad op een laag volume moeten houden, maar als je niet zulke zeurderige ouders en/of buren hebt, of je wilt een keertje het podium op is het een prima keuze Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.