Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Ben powerchords aan het leren nu.

Maar ik krijg er niet altyd een zuiver scheurgeluid uit.

Iemand idee'tje hoe dit komt?

Je moet zorgen dat je je powerchords snaren alleen maar aanstrumt.

De rest moet je leren dempen met je vingertoppen en je andere vingers.

In het begin had ik het hier ook heel moeilijk mee, maar eigelijk is het zo simpel als het maar kan zijn

Gewoon oefenen en veel filmpjes op YouTube zien!

Ja daar heb ik ook problemen mee.

Mar ik bedoel het makkelijkste powerchord.

Dus dat je alleen op de E en de A snaar speelt.

Dan hoor ik nog altyd myn snaren van myn gitaar ergens tegen trillen.

Dat klinkt niet erg gezond dan.

Pak bevoorbeeld deze powerchord:

e--------------

b--------------

g--------------

d--------------

a--4-----------

E--2-----------

Zet je distortion op en sla rustig met je plectrum deze 2 snaren aan

Maar als je zegt dat je je snaren ergens anders hoort klinken is niet echt goed.

Wat voor gitaar heb je? En op welke verterker speel je?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ben powerchords aan het leren nu.

Maar ik krijg er niet altyd een zuiver scheurgeluid uit.

Iemand idee'tje hoe dit komt?

Je moet zorgen dat je je powerchords snaren alleen maar aanstrumt.

De rest moet je leren dempen met je vingertoppen en je andere vingers.

In het begin had ik het hier ook heel moeilijk mee, maar eigelijk is het zo simpel als het maar kan zijn

Gewoon oefenen en veel filmpjes op YouTube zien!

Ja daar heb ik ook problemen mee.

Mar ik bedoel het makkelijkste powerchord.

Dus dat je alleen op de E en de A snaar speelt.

Dan hoor ik nog altyd myn snaren van myn gitaar ergens tegen trillen.

Dat klinkt niet erg gezond dan.

Pak bevoorbeeld deze powerchord:

e--------------

b--------------

g--------------

d--------------

a--4-----------

E--2-----------

Zet je distortion op en sla rustig met je plectrum deze 2 snaren aan

Maar als je zegt dat je je snaren ergens anders hoort klinken is niet echt goed.

Wat voor gitaar heb je? En op welke verterker speel je?

Volgens my is het omdat ik myn vingers te hoog zet en daarom de snaar niet genoeg indruk.

Anyway

Ik heb een Ibanez S520EX En Roland Cube 20x.

Momenteel ben ik bezig met SOundtracks na te spelen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe vervang/herstel ik een snaar?

Was daarstrax aan het spelen en ik schoot uit op men hoogste snaar waardoor deze onderaan losschoot.

Hoe herstel ik deze?

Euhm, losmaken/eruithalen en dan nieuwe erin doen? Ik moet bij mijn gitaar de snaar bovenaan losdraaien tot hij eraf is en dan aan de onderkant van de gitaar hem eruit peuteren en daar ook een nieuwe erin doen en dan naar boven trekken en daar weer vastdraaien en dan stemmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is zeg maar losgeschoten onderaan.

Snaar is nog volledig heel.

Als hij aan de onderkant losgeschoten is, is hij waarschijnlijk toch gebroken bij het balletje. Haal het balletje uit de mount (als die er nog niet uit gevallen is) en doe er een nieuwe snaar doorheen. Vastdraaien en stemmen, klaar :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is zeg maar losgeschoten onderaan.

Snaar is nog volledig heel.

Als hij aan de onderkant losgeschoten is, is hij waarschijnlijk toch gebroken bij het balletje. Haal het balletje uit de mount (als die er nog niet uit gevallen is) en doe er een nieuwe snaar doorheen. Vastdraaien en stemmen, klaar :)

Ok bedankt ^^.

Link to comment
Delen op andere websites

haa mensen ik heb nu eindelijk naa al die tijd sparen m'n nieuwe epiphone les paul kunnen kopen :D . En ik ben er super blij mee het is 'n standard plus top een sunburst, 't klinkt allemaal heerlijk op m'n oude bassversterker maar nu moet ik nog ff 'n distortion pedaal kopen en dan kan ik rocken YEAH.. :puh:

Greetz

Link to comment
Delen op andere websites

haa mensen ik heb nu eindelijk naa al die tijd sparen m'n nieuwe epiphone les paul kunnen kopen icon_mrgreen.gif . En ik ben er super blij mee het is 'n standard plus top een sunburst, 't klinkt allemaal heerlijk op m'n oude bassversterker maar nu moet ik nog ff 'n distortion pedaal kopen en dan kan ik rocken YEAH.. puh2.gif

Greetz

Heb je er een foto van? :D

Link to comment
Delen op andere websites

haa mensen ik heb nu eindelijk naa al die tijd sparen m'n nieuwe epiphone les paul kunnen kopen :D . En ik ben er super blij mee het is 'n standard plus top een sunburst, 't klinkt allemaal heerlijk op m'n oude bassversterker maar nu moet ik nog ff 'n distortion pedaal kopen en dan kan ik rocken YEAH.. :puh:

Greetz

dude.. waarom spaar je niet voor een gibson epiphone is nep :t

Link to comment
Delen op andere websites

haa mensen ik heb nu eindelijk naa al die tijd sparen m'n nieuwe epiphone les paul kunnen kopen :D . En ik ben er super blij mee het is 'n standard plus top een sunburst, 't klinkt allemaal heerlijk op m'n oude bassversterker maar nu moet ik nog ff 'n distortion pedaal kopen en dan kan ik rocken YEAH.. :puh:

Greetz

dude.. waarom spaar je niet voor een gibson epiphone is nep :t

Epiphone is 't ondermerk van Gibson heeft de zelfde kwaliteit en maar is goedkoper natuurlijk Gibson is veel vetter maar met 'n Epiphone is niets mis, en nep is Epiphone al helemaal niet plus een Gibson is maar 'n paar duizend euro duurder ofzoo :? dus stfu

@ Djmaddox hier is de link voor de foto

Bewerkt: door Emaitroy
Link to comment
Delen op andere websites

haa mensen ik heb nu eindelijk naa al die tijd sparen m'n nieuwe epiphone les paul kunnen kopen :D . En ik ben er super blij mee het is 'n standard plus top een sunburst, 't klinkt allemaal heerlijk op m'n oude bassversterker maar nu moet ik nog ff 'n distortion pedaal kopen en dan kan ik rocken YEAH.. :puh:

Greetz

dude.. waarom spaar je niet voor een gibson epiphone is nep :t

Epiphone is 't ondermerk van Gibson heeft de zelfde kwaliteit en maar is goedkoper natuurlijk Gibson is veel vetter maar met 'n Epiphone is niets mis, en nep is Epiphone al helemaal niet plus een Gibson is maar 'n paar duizend euro duurder ofzoo :? dus stfu

@ Djmaddox hier is de link voor de foto

je kan al een mooie les paul krijgen voor 700 euro hoor... die is trouwens veel beter dan een epiphone.. en niet in china gemaakt ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...