Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

haa mensen ik heb nu eindelijk naa al die tijd sparen m'n nieuwe epiphone les paul kunnen kopen :D . En ik ben er super blij mee het is 'n standard plus top een sunburst, 't klinkt allemaal heerlijk op m'n oude bassversterker maar nu moet ik nog ff 'n distortion pedaal kopen en dan kan ik rocken YEAH.. :puh:

Greetz

dude.. waarom spaar je niet voor een gibson epiphone is nep :t

Epiphone is 't ondermerk van Gibson heeft de zelfde kwaliteit en maar is goedkoper natuurlijk Gibson is veel vetter maar met 'n Epiphone is niets mis, en nep is Epiphone al helemaal niet plus een Gibson is maar 'n paar duizend euro duurder ofzoo :? dus stfu

@ Djmaddox hier is de link voor de foto

je kan al een mooie les paul krijgen voor 700 euro hoor... die is trouwens veel beter dan een epiphone.. en niet in china gemaakt ofzo

jah en als m'n budget daar voor nou niet toerijkend is hea? ooit over na gedacht?, en je verpest m'n moment da's niet grappig

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Nu ben ik weer aan't twijfelen, de winkel bij ons heeft nu ook een best goedkope Ibanez, maar ik kan er ook 1 uit Amerika over laten komen(staat een naakte vrouw op :), Wat is een makkelijk beginliedje, waar je geen les voor nodig hebt?

Geplaatst:

Nu ben ik weer aan't twijfelen, de winkel bij ons heeft nu ook een best goedkope Ibanez, maar ik kan er ook 1 uit Amerika over laten komen(staat een naakte vrouw op :), Wat is een makkelijk beginliedje, waar je geen les voor nodig hebt?

Welk type van Ibanez?

Dat hangt er van af welke stijl je wil spelen.

Geplaatst:

Wat is een makkelijk beginliedje, waar je geen les voor nodig hebt?

Intro van Nothing Else Matters/Smoke On The Water(easy, kan ik zelfs xD)/Stairway To Heaven, met een paar filmpjes kijken moet het al half lukken. Nouja, m'n broer leert niet zo snel, dus ik denk wel dat jij het vlug onder de knie zal hebben.

Geplaatst:

En in Principe heb je voor geen enkel liedje les nodig.

Enke doorzettingsvermogen.

Geplaatst:

les is wel handig..

Idd.

Je weg wordt korter.

Overigens heb ik een vraagje.

Aangezien ik twijfel of ik myn gitaar op de juiste manier stem.

Je moet toch gwn als je stemt een open snaar spelen, kijken op je stembakje, en dan aan je stemmechanismen draaien. Toch?

Geplaatst: (bewerkt)

heeft nashville tuning nou eigenlijk ook effect op je elektrische gitaar?

Als je geen neck-thru gitaar hebt, kun je het beste speciale (dunne) nashville snaren kopen om E, A, D en G mee te vervangen (i.v.m. buigen v/d hals). Als je wel neck-thru hebt, kun je je normale snaren gewoon een octaaf omhoog stemmen (de kans dat ze breken is dan wel groter) ;)

@moechy: Yup, hij moet natuurlijk niet zo ver ontstemd zijn dat hij een andere noot ziet, maar ik neem aan dat je de volgorde van standard tuning wel weet: E A D G B e :puh:

Bewerkt: door Silver-Blade
Geplaatst:

heeft nashville tuning nou eigenlijk ook effect op je elektrische gitaar?

Als je geen neck-thru gitaar hebt, kun je het beste speciale (dunne) nashville snaren kopen om E, A, D en G mee te vervangen (i.v.m. buigen v/d hals). Als je wel neck-thru hebt, kun je je normale snaren gewoon een octaaf omhoog stemmen (de kans dat ze breken is dan wel groter) ;)

@moechy: Yup, hij moet natuurlijk niet zo ver ontstemd zijn dat hij een andere noot ziet, maar ik neem aan dat je de volgorde van standard tuning wel weet: E A D G B e :puh:

Ja die wist ik :puh:.

Handige is dat ik een Chromatic Tuner heb.

Alleen vroeg ik me af hoe zet je je gitaar in Drop C En Drop D?

Geplaatst:

Ja die wist ik puh2.gif.

Anders stemmen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja die wist ik puh2.gif.

Drop D: D G C F A d

Drop C is hetzelfde, maar dan met de lage D omlaag gestemd naar C ;)

Bewerkt: door Silver-Blade

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...