Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Ja die wist ik puh2.gif.

Handige is dat ik een Chromatic Tuner heb.

Alleen vroeg ik me af hoe zet je je gitaar in Drop C En Drop D?

Drop D: D G C F A D

Drop C is hetzelfde, maar dan met de lage D omlaag gestemd naar C ;)

Dus Drop D is minder laag dan Drop C?

En dan moet je gewoon zoals je standaard stem maar dan lager?

Bij my komt er bv 5A op word dat dan 5D of?

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, drop C is lager. De noten staan namelijk gewoon in alfabetische volgorde: A B C D E F G a :)

Je stemt hem voor het gemak maar in het standaard tuningschema, dus: E A D G B e

Als je naar drop D wilt, moet je hem naar D G C F A d stemmen, dus alle snaren 1 noot omlaag.

Voor drop C doe je precies hetzelfde, maar dan stem je de E naar C. Je kunt voor het gemak ook eerst naar drop D stemmen en dan de D nog een noot lager ;)

Ik neem aan dat je tuner het wel ziet als je gewoon een noot lager wilt stemmen? Heb zelf niet veel ervaring met die dingen, ik stem altijd op het gehoor :puh:

Bewerkt: door Silver-Blade

Ik wil trouwens misschien basgitaar gaan leren, bas spreekt mij eigenlijk meer aan dan elektrisch gitaar, Met bas ben je echt het lijm wat het liedje samenhoudt,

Maar ik heb een paar vragen, Ik weet niet of mensen hier basgitaar spelen maar:

Is het leuk om basgitaar te spelen in je eentje, Dus als je bijv een keer geen vrienden hebt om mee te jammen enz.

Is bas moeilijker dan een normale (6snarige) gitaar.

Dat is het voor nu wel,

Bewerkt: door PowerPats
Geplaatst:

Ik wil trouwens misschien basgitaar gaan leren, bas spreekt mij eigenlijk meer aan dan elektrisch gitaar, Met bas ben je echt het lijm wat het liedje samenhoudt,

Maar ik heb een paar vragen, Ik weet niet of mensen hier basgitaar spelen maar:

Is het leuk om basgitaar te spelen in je eentje, Dus als je bijv een keer geen vrienden hebt om mee te jammen enz.

Is bas moeilijker dan een normale (6snarige) gitaar.

Dat is het voor nu wel,

Ik vind basgitaar spelen in mijn eentje een beetje saai, maar dat komt ook omdat mijn hart meer bij de electrische gitaar ligt :) Heb het weleens gedaan bij een vriend thuis.

Basgitaar spelen is heel anders dan spelen op een gewone 6-snarige gitaar. Ik weet niet of je het dan ook makkelijker of moeilijker mag noemen. 1 ding kun je wel zeggen, het speelt zwaar als je het vergelijkt :puh:

Geplaatst:

Ik denk dat ik het wel vet ga vinden om Bas te spelen, maar ligt het aan mij ofz zijn basgitaren erg duur ? vooral linkshandige modellen. De goedkoopste die ik heb gezien is een Ibanez van 250 euro en die ziet er niet eens zo heel mooi uit. De rest is allemaal boven de 1000.

Geplaatst:

Ik denk dat ik het wel vet ga vinden om Bas te spelen, maar ligt het aan mij ofz zijn basgitaren erg duur ? vooral linkshandige modellen. De goedkoopste die ik heb gezien is een Ibanez van 250 euro en die ziet er niet eens zo heel mooi uit. De rest is allemaal boven de 1000.

250 euro is niet duur hoor :puh:

Linkshandige modellen zijn trouwens altijd duurder, omdat er simpelweg minder van geproduceerd worden. Maar ik denk dat je niet helemaal goed hebt gezocht. Kijk hier maar eens naar:

http://guitar.about.com/od/bassguitar/tp/top-beginner-bass-guitars.htm

Deze modellen zijn allemaal maar een paarhonderd euro ;)

Geplaatst:

Ik wil trouwens een les paul studio gaan kopen. maar ik heb er nog een paar vraagjes over.

kan ik ergens binding ervoor laten maken en hoeveel kost dat?

Kan de slagplaat er eigenlijk vanaf en zie je dat dan duidelijk bij een les paul?

ik wil trouwens ook nog nieuwe elementen, maar ik weet niet echt welke, want ik wil niet de goede sound van de gitaar verkloten...

ik zat te denken aan dit soort Klik

mvg,

Hugo

Ik heb zelf een soort van deze :

9775244.jpg

Maar dan is ie zwart met donkerrood.

Bewerkt: door MostWantedKid
Geplaatst:

Ik wil trouwens een les paul studio gaan kopen. maar ik heb er nog een paar vraagjes over.

kan ik ergens binding ervoor laten maken en hoeveel kost dat?

Kan de slagplaat er eigenlijk vanaf en zie je dat dan duidelijk bij een les paul?

ik wil trouwens ook nog nieuwe elementen, maar ik weet niet echt welke, want ik wil niet de goede sound van de gitaar verkloten...

ik zat te denken aan dit soort Klik

mvg,

Hugo

http://www.guitargear.be/repairsnewbinding

Hier kun je binding op je gitaar aan laten brengen :)

Je kunt de slagplaat er inderdaad af schroeven, maar dan zit je wel met zichtbare schroefgaatjes in je gitaar. Je kunt beter gewoon een Les Paul Studio zonder slagplaat kopen, die zijn ook gewoon verkrijgbaar :)

Voor de elementen kan ik EMG aanbevelen. Vooral die uit de 80-serie (81, 85, 89). Fantastisch geluid :tu:

Geplaatst:

Linkshandige modellen zijn trouwens altijd duurder, omdat er simpelweg minder van geproduceerd worden. Maar ik denk dat je niet helemaal goed hebt gezocht. Kijk hier maar eens naar:

Ja oke maar daar zit nog steeds geen linkshandige tussen. :puh:

Geplaatst:

Ja oke maar daar zit nog steeds geen linkshandige tussen. :puh:

Doe zoals Jimmy Hendrix en span je gitaren andersom.

Geplaatst:

Zo, heb zelf ook eens gekeken, veel advies gekregen en ben net terug van Schreeven (muziekwinkel), daar heb ik deze set samengesteld samen met de medewerkers:

[table=header]Naam|Prijs|Wat?

LTD EC-100 QM|€229,-|Gitaar

Line6 Spider IV 15W|€99,-|Versterker

Plectrum|€0.80|Hoeveel MM?

Kabel|

Standaard|€10,-

Band|€9,-

Tas|€26,-

|

Totaal:|Rond de €380,-[/table]

Hoe is dit setje dan? Ik weet de prijs van kabel enzo niet omdat ik een goedkope had gezien voor 2,50 maar hij zei dat ik beter een duurdere kon halen, maar ik met 380 euro wel uit zou komen :Y Denk wegens kortingen ofzo.

De LTD heb ik nog mee mogen spelen, klonk allemaal mislukt (door mij), maar toen die werknemer ging spelen klonk het allemaal heerlijk, de versterker heeft veel knoppen en effecten, het heeft een CD/MP3 functie zodat ik het als speaker kan gebruiken en nog meer dingen. Delay, echo, en een functie dat ik verschillende genres kan kiezen;

• Metal
  • Insane
  • Crushing
  • Blues
  • Clear
  • Nog iets

Eigenlijk een goede speaker. Ik heb zelf de 30Watt gehoord maar die ik ga halen is 15Watt :)

Dus eigenlijk een goed setje :D

PS: De prijs van de gitaar klopt niet op de site :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...