moechy Geplaatst: 25 januari 2012 Rapport Geplaatst: 25 januari 2012 Das een flageolet en das weer meer voor het nog preciezere werk, maar das meer voor bv. Fretless spelen geloof ik. Maar ik zou je toch wat meer gaan verdiepen in gitaren enzo als je speelt, je moet je instrument kennen vind ik altijd ja, dat vind ik ook, mijn muziek theorie ook Theorie heb ik me nooit mee bezig gehouden . Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 januari 2012 Rapport Geplaatst: 25 januari 2012 Das een flageolet en das weer meer voor het nog preciezere werk, maar das meer voor bv. Fretless spelen geloof ik. Maar ik zou je toch wat meer gaan verdiepen in gitaren enzo als je speelt, je moet je instrument kennen vind ik altijd ja, dat vind ik ook, mijn muziek theorie ook Ik heb ook nooit echt muziektheorie geleerd maar wat ik eigenlijk bedoelde met je instrument kennen dus gewoon dat je weet wat een bepaald schroefje doet enzo, en dus ook hoe je hem helemaal kunt afstellen. Of nouja dat je het weet aangezien hem helemaal naar smaak afstellen toch wel echt een handigheidje is wat je niet zomaar ff'tjes leert.Ik ben zelf nooit echt bezig geweest met muziektheorie maar wil er toch nog wel graag wat van leren, zo kan ik noten lezen maar nog niet echt goed en wil mezelf toch wel eens gaan forceren om daar goed voor te gaan zitten en wat muziek te lezen slechts in noten zonder tabs, dan zelf uitwerken in tabs en dan kijken hoever het overeenkomt met wat het werkelijk was door de tabs erbij te halen (GP5 ftw, GP6 is kut). Dus ben er wel steeds meer mee bezig aangezien ik toch wel meer wil dan alleen maar meespelen. Als ik uiteindelijk wil gaan jammen of echt in een bandje wil zal ik er meer aan hebben als ik wat ik in tabs schrijf ook in noten opschrijf zodat andere instrumentalisten het kunnen lezen, bijvoorbeeld een pianist zou het dan kunnen lezen en bv. weer op de piano gebruiken. Een van de redenen dat ik echt noten wil lezen is dat, verder ook omdat het zoooo veel kan schelen omdat je dan echt de muzikale kant op gaat en je niet meer het nummer echt hoeft te kennen, je ziet de BPM en de noten en kan daaruit de snelheid bepalen, paar keer ff oefenen en je weet het, zonder dat je het eigenlijk echt kent. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 25 januari 2012 Rapport Geplaatst: 25 januari 2012 @ hierboven, daar heb je helamaal gelijk in. Ik heb vroeger wel een jaartje noteleer gedaan en ook drum op de muziek academie maar ben gestopt. Mijn broer is hiermee doorgegaan en doet nu zijn 7de jaar drum en ik moet toegeven dat ik soms wel jaloers op hem ben op gebied van kennis in de muziek wereld. Hij heeft ook wel talent voor muziek, zo was mijn vader op een dag voor zijn examen stuk piano(3de jaar geloof ik) alweer aan het oefenen,hier was hij al weken mee bezig. Mijn broer hoort hem spelen en zet zich plots voor de piano en speelt het bijna foutloos na zonder de noten gezien te hebben of ooit echt op een piano te hebben gespeeld. Klinkt mss een beetje ongeloofwaardig maar zoo is het tog ongeveer gelopen en dat vind ik fanatastish, dat is een echte muzikant. tegen over mijn broer ben ik een prutser geef ik zelf toe, ik kan geen enkel akkoord 'spelen'(ik ken ze tog niet vanbuiten) ik kan bijna geen enkele noot lezen, enz.. Ik kan wel wat gitaar spelen en na een jaartje speelde ik wel nummers van metallica zoals jump in the fire etc... ik was wel fier maar als ik er nu op terug kijk had ik mijn liever bezig gehouden met het leren van akkoorden, tecknieken,noten, toonladders en al dat soort zaken maarja Om terug ontopic te komen, heb het met mijn moeder over mijn gitaar gehad, en ze zegt dat zei het wel wilt betalen om hem te laten afstellen omdat ik anders nog lang ga moeten sparenen het is vrij frustrerend om op een slecht klinkende gitaar te spelen(veel familie leden jarig in de komende periode dus veel pakjes kopen ) Wat denken jullie hiervan, denken jullie dat het het best is dat ik hem laat afstellen dat hij weer voleddig op orde staat ? Reageren
moechy Geplaatst: 25 januari 2012 Rapport Geplaatst: 25 januari 2012 @ hierboven, daar heb je helamaal gelijk in. Ik heb vroeger wel een jaartje noteleer gedaan en ook drum op de muziek academie maar ben gestopt. Mijn broer is hiermee doorgegaan en doet nu zijn 7de jaar drum en ik moet toegeven dat ik soms wel jaloers op hem ben op gebied van kennis in de muziek wereld. Hij heeft ook wel talent voor muziek, zo was mijn vader op een dag voor zijn examen stuk piano(3de jaar geloof ik) alweer aan het oefenen,hier was hij al weken mee bezig. Mijn broer hoort hem spelen en zet zich plots voor de piano en speelt het bijna foutloos na zonder de noten gezien te hebben of ooit echt op een piano te hebben gespeeld. Klinkt mss een beetje ongeloofwaardig maar zoo is het tog ongeveer gelopen en dat vind ik fanatastish, dat is een echte muzikant. tegen over mijn broer ben ik een prutser geef ik zelf toe, ik kan geen enkel akkoord 'spelen'(ik ken ze tog niet vanbuiten) ik kan bijna geen enkele noot lezen, enz.. Ik kan wel wat gitaar spelen en na een jaartje speelde ik wel nummers van metallica zoals jump in the fire etc... ik was wel fier maar als ik er nu op terug kijk had ik mijn liever bezig gehouden met het leren van akkoorden, tecknieken,noten, toonladders en al dat soort zaken maarja Om terug ontopic te komen, heb het met mijn moeder over mijn gitaar gehad, en ze zegt dat zei het wel wilt betalen om hem te laten afstellen omdat ik anders nog lang ga moeten sparenen het is vrij frustrerend om op een slecht klinkende gitaar te spelen(veel familie leden jarig in de komende periode dus veel pakjes kopen ) Wat denken jullie hiervan, denken jullie dat het het best is dat ik hem laat afstellen dat hij weer voleddig op orde staat ? Hem even binnengeven op nazicht en laten afstellen kan nooit kwaad natuurlijk. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 jep, ik zal een van deze weken is naar de winkel stappen. Maar ik denk tog dat ik eens werk ga zoeken om een nieuwe gitaar te kopen, Mijn gitaar was zeer goed om te beginnen maar heb nu tog nood aan een betere gitaar Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 (bewerkt) Nu al een nieuwe gitaar? Is helemaal niet nodig!! Als je echt een betere wilt vind ik het prima maar je gaat niet ineens beter spelen omdat je een betere gitaar in je handen hebt, natuurlijk kan het instrument je wel meer inspireren maar je zult niet plots beter gaan spelen (of hij moet echt stukken beter zijn). Wat ik wil zeggen is dat je beter nog ff door kan sparen en het echt gaan leren, vingerzettingen enzovoorts. Tot je het echt begint te begrijpen. Ik zou pas een betere bas(/)gitaar kopen als je het echt ontgroeit als je echt beter wilt gaan. Zo krijg ik nu binnenkort een bas binnen om een tijd te proberen maar ben mijn huidige bas niet echt ontgroeid, gewoon om te kijken hoe ie zich houd en of ie me meer kan inspireren. Zvspeel ik om een of andere reden toch lekkerder op een MusicMan Stingray, puur omdat ie me echt inspireert op het gebied van muziek, krijg er echt zin van om zelf ritmes en deuntjes te gaan spelen. Dat is dus wat ik echt bedoel. Hou me er zelf natuurlijk ook niet echt aan maar als je begrijpt wat ik bedoel heb ik voor mijn gevoel voldaan Bewerkt: 26 januari 2012 door Zamg0d1 Reageren
Silverbyte Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 Ik sluit me bij Zamg0d1 aan wat betreft het nieuwe gitaar-verhaal. Persoonlijk zou ik eerder een nieuwe versterker kopen, omdat die in veel gevallen een groter gedeelte van je sound bepaalt dan de gitaar waar je op speelt. Nu zijn hier natuurlijk zat uitzonderingen op, maar al heb je nog zo'n mooie, dure Gibson; als je versterker prut is, zul je er geen mooie muziek mee maken. Zelf ben ik ook van plan om eerst een nieuwe versterker te kopen, voordat ik ook maar ga rondkijken naar een nieuwe gitaar. Met die plank kan ik immers nog wel even vooruit, maar die amp begint toch zijn beperkingen te tonen. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 Dat ook ja, wilde zelf altijd toen ik begon een nieuwe bas omdat ik deze zo ruk vond, blijkt dus dat ie gewoon goed was maar omdat ik dus zo'n gevoel had van dat zo'n goedkoop ding nooit goed kon zijn vond ik hem ook daadwerkelijk slecht. Uiteindelijk is mij wijs gemaakt (na veel moeite) dat ik beter een andere versterker kon kopen en ben blij toen ik dat een maand geleden had gedaan, verdomme wat een verbetering!! Reageren
StijnGTA Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 hmm ja, ik speel nu 'al' bijna twee jaar, Mijn verterker is wel oke denk ik zeker voor op je kamertje te spelen en heel soms is samen met broer op drum, Ik heb een cube 60(60 watt dus) waar tog wat effectjes op zitten , daarnaast het ik ook een Boss Me 70 multieffecten paneel dus ik denk dat deze twee dingen wel goed zijn en niet de oorzaak zijn van mijn slecht-valsklinkend geluid . En over de gitaar, naatuurlijk ga ik niet plots beter spelen op een andere gitaar. Mijn gitaar is ook wel vrij goed zeker voor wat hij gekost heeft ik denk ofwel tegen de 300 euro of 400 euro. Maar na al dat gepruts van mij Jullie hebben denk ik wel gelijk, ik ga hem gewoon laten afstellen en dan er nog een tijdje mee doen , dat zal het beste zijn e ? Reageren
moechy Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 hmm ja, ik speel nu 'al' bijna twee jaar, Mijn verterker is wel oke denk ik zeker voor op je kamertje te spelen en heel soms is samen met broer op drum, Ik heb een cube 60(60 watt dus) waar tog wat effectjes op zitten , daarnaast het ik ook een Boss Me 70 multieffecten paneel dus ik denk dat deze twee dingen wel goed zijn en niet de oorzaak zijn van mijn slecht-valsklinkend geluid . En over de gitaar, naatuurlijk ga ik niet plots beter spelen op een andere gitaar. Mijn gitaar is ook wel vrij goed zeker voor wat hij gekost heeft ik denk ofwel tegen de 300 euro of 400 euro. Maar na al dat gepruts van mij Jullie hebben denk ik wel gelijk, ik ga hem gewoon laten afstellen en dan er nog een tijdje mee doen , dat zal het beste zijn e ? Kan je me even zeggen wat voor gitaar je hebt? en als deze daadwerkelijk rond de €300 of €400 gekost heeft ben je gek om al een nieuwe te kopen. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 (bewerkt) Kan je me even zeggen wat voor gitaar je hebt? en als deze daadwerkelijk rond de €300 of €400 gekost heeft ben je gek om al een nieuwe te kopen.[/color] Het merk van Challende Vp, het is een les paul model. Ofwel koste hij 289 of 298 euro ofwel 389 of 398 euro of tog iets dat er dicht bij ligt heb daarnet achter een link gezocht maar vond niet direct iets,enkel van die zwarte nagemaakte gibson custom gitaren met goude elementen en dat soort dingen maar dat is hem dus niet Als ik hem ging kopen is een vriend van mijn papa mee geweest die al heeel lang gitaar speeld om hem te testen en hij zei dat voor die prijs de gitaar echt goed was en hij hem zelf misschien wel zou kopen moest hij ooit nog een nieuwe kopen Ben niet 100% zeker van de prijs, maar ik dacht ik hem ooit ook voor 269 op internet had gezien Bewerkt: 26 januari 2012 door StijnGTA Reageren
moechy Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 Kan je me even zeggen wat voor gitaar je hebt? en als deze daadwerkelijk rond de €300 of €400 gekost heeft ben je gek om al een nieuwe te kopen.[/color] Het merk van Challende Vp, het is een les paul model. Ofwel koste hij 289 of 298 euro ofwel 389 of 398 euro of tog iets dat er dicht bij ligt heb daarnet achter een link gezocht maar vond niet direct iets,enkel van die zwarte nagemaakte gibson custom gitaren met goude elementen en dat soort dingen maar dat is hem dus niet Als ik hem ging kopen is een vriend van mijn papa mee geweest die al heeel lang gitaar speeld om hem te testen en hij zei dat voor die prijs de gitaar echt goed was en hij hem zelf misschien wel zou kopen moest hij ooit nog een nieuwe kopen Ben niet 100% zeker van de prijs, maar ik dacht ik hem ooit ook voor 269 op internet had gezien Meer dan genoeg. Mijn gitaar die ik nu heb was €210. En speelt beter dan eentje die ik had t.w.v. €300. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 mjah, ik ga hem volgende maand normaal geizen is laten afstellen, was jij dat op een ibanez speelt ? Reageren
moechy Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 mjah, ik ga hem volgende maand normaal geizen is laten afstellen, was jij dat op een ibanez speelt ? Yup dat klopt. Ibanez S520Ex Reageren
Silverbyte Geplaatst: 26 januari 2012 Rapport Geplaatst: 26 januari 2012 Vragen jullie je ook wel eens af waarom mensen vaak foto's maken waarop ze heel tof hun gitaar vasthouden, terwijl ze stiekem nog niet één akkoord kunnen aanslaan? "Hee, tof, gitaar! Wat voor muziek speel je zoal?" "Ja..euh..nou..euh..ik kan niet echt spelen hoor..." Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.