Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Vragen jullie je ook wel eens af waarom mensen vaak foto's maken waarop ze heel tof hun gitaar vasthouden, terwijl ze stiekem nog niet één akkoord kunnen aanslaan? "Hee, tof, gitaar! Wat voor muziek speel je zoal?" "Ja..euh..nou..euh..ik kan niet echt spelen hoor..."

:7

Ik maak ook zo'n foto's maar ik weet dat ik kan spelen :7.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Vragen jullie je ook wel eens af waarom mensen vaak foto's maken waarop ze heel tof hun gitaar vasthouden, terwijl ze stiekem nog niet één akkoord kunnen aanslaan? "Hee, tof, gitaar! Wat voor muziek speel je zoal?" "Ja..euh..nou..euh..ik kan niet echt spelen hoor..."

haha ja, ik heb ook zo'n foto, die staat op de voorlaatste pagina van het foto album, maar daar ben ik wel echt op aan het spelen :puh:

@ moechy, is het je ibanez die 210 euro heeft gekost ? :)

Geplaatst: (bewerkt)

Haha klopt, alleen zie ik die foto's niet echt aangezien ik dus veel met bassisten zit op facebook die het wel echt kunnen :puh: Bijvoorbeeld deze:

En die laatste speelt ook verrassend goed gitaar!!

Edit: Valt me nu pas op dat ze dus beiden op een Rickenbacker 4001 spelen :puh:

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

haha ja, ik heb ook zo'n foto, die staat op de voorlaatste pagina van het foto album, maar daar ben ik wel echt op aan het spelen :puh:

@ moechy, is het je ibanez die 210 euro heeft gekost ? :)

Yup, want die BC rich was iets rond de €350 geloof ik en die speelde voor geen meter.

Geplaatst:

das tog niet veel geld voor ibanez dan ? of was die tweedehands, ik heb altijd gedacht dat die tog makkelijk 700-800 konden kosten,misschien ben ik wel fout :puh:

@ zamgod, die kunnen er inderdaad wel precies wat van :tu: mijn baffeltjes van mijn pc begonnen te trillen van de bassen :puh:

Geplaatst:

das tog niet veel geld voor ibanez dan ? of was die tweedehands, ik heb altijd gedacht dat die tog makkelijk 700-800 konden kosten,misschien ben ik wel fout :puh:

@ zamgod, die kunnen er inderdaad wel precies wat van :tu: mijn baffeltjes van mijn pc begonnen te trillen van de bassen :puh:

Is een nieuwe. Je hebt ook de lagere prijsklasse, voordeel bij Ibanez je hebt bijna altyd kwaliteit voor eender welke prijs.

Geplaatst:

Is een nieuwe. Je hebt ook de lagere prijsklasse, voordeel bij Ibanez je hebt bijna altyd kwaliteit voor eender welke prijs.

aah das goed, als ik ooit nog eens een gitaar ga kopen gaat het denk ik een ibanez zijn , een van de RGA of RGD series,als ze goed spelen natuurlijk :tu:

Wat Ibanez doet in tegenstelling tot andere merken is dat ze voor elke prijsklasse dezelfde naam houden, bijvoorbeeld heb je Ibanez Soundgear bassen van 150 euro (ik noem maar iets) en zal dan wel de SR100 zijn in de GIO series, maar als je nou een Ibanez Soundgear hebt van 2000 euro heb je geloof ik de Ibanez SR800 Prestige, dus gewoon dezelfde naam maar een iets ander model dus. Ibanez doet dat om het verschil tussen goedkoop en duur te vermijden, zoals Fender dat doet heb je de goedkopere series is Squier (alhoewel Fender onder eigen naam steeds meer goedkoop uitbrengt) en zo maar door.

En heb weer een oude aanwinst, een Jazz uit de jaren 70 uit de Pre-Lawsuit periode. Het gaat om een Morris en heb hem op bezoek voor de komende tijd :*D :*D

bass-front.jpg

andere-angle-front.jpg

body-front.jpg

body-back.jpg

hs-back.jpg

hs-body-front.jpg

bij-elkaar.jpg

En dan samen met mijn halfstack is dit:

totale-set.jpg

Afbeeldingen in de spoiler

Heb nu dus twee J's, eentje met de brug-pup op de moderne positie en eentje met 'm op de 70's-spot. De Squier heeft meer body dan de Morris maar die Morris heeft weer net wat meer felheid door de brug-positie. Ben er erg blij mee dat ie de komende tijd mag blijven!!

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

mooie bas dat je daar hebt ! ;)

Dus uit je uitleg kan ik besluiten dat ook een goedkopere ibanez goede kwaliteit levert ? :D

Geplaatst:

Over Ibanez gesproken: ik was vandaag nog even in de Feedback, en daar hangen me toch een paar fraaie Ibanez hollow body's. Onder andere een AFS75T. _O_

Geen dingen meer getest, want mijn trein ging maar eens in het half uur, en ik had niet zoveel zin al die tijd op station Noord rond te hangen. :puh:

Geplaatst:

Dus uit je uitleg kan ik besluiten dat ook een goedkopere ibanez goede kwaliteit levert ? :D

Daar kun je van uitgaan, nou zijn er wel eens slechte tussen maar dat houd je toch, soms heb je budget-modellen die super goed zijn (zo had ik dus eentje maar dan met bassen), of een budgetmodel die ook echt prut is. Dus niet zeggen van "ik heb die geprobeerd, bestel maar!", nee je moet dan ook echt zorgen dat je die krijgt aangezien het maar zo kan dat je zo een wat mindere krijgt..
Geplaatst:

Daar kun je van uitgaan, nou zijn er wel eens slechte tussen maar dat houd je toch, soms heb je budget-modellen die super goed zijn (zo had ik dus eentje maar dan met bassen), of een budgetmodel die ook echt prut is. Dus niet zeggen van "ik heb die geprobeerd, bestel maar!", nee je moet dan ook echt zorgen dat je die krijgt aangezien het maar zo kan dat je zo een wat mindere krijgt..

Aah ja, voor het moment mss ik wel een tremelo op mijn gitaar, ik ga voor zoeits geen nieuwe kopen maar ik denk wel dat mijn volgende gitaar eentje gaat hebben of dat zou ik tog graag willen :puh:

@ silverbyte : Die hollow bodies vind ik echt prachtig ! :bier: Das tog een gitaar die ik ooit in mijn bezit MOET hebben :puh:

Ja, hollow bodies zijn mooie gitaren. Eentje die ik ooit nog móet hebben, is een Epiphone Sheraton zoals Noel Gallagher 'm had. Sublieme paintjob en prachtige, gouden hardware. Als Sheraton is 'ie echter heel moeilijk te krijgen, een Riviera in die uitvoering zie je soms nog wel. Maarja, dan is 'ie niet echt helemaal authentiek. :puh:

Bewerkt: door Silverbyte
Geplaatst:

Ik heb weinig met metal/superstrat modellen, maar die Iceman heeft toch ook wel wat. Eigenlijk te futuristisch voor mij, maar ik zie dit liever dan het zoveelste zwarte, glanzende scheurmonster. :puh:

Ik heb een beetje GAS ontwikkeld met betrekking tot de J Mascis Jazzmaster. Wat een heerlijk vintage ding. Dat het een signature is maakt niet uit, want Dinosaur Jr. is best te pruimen. Maple toets was eigenlijk nog mooier geweest, maar je kunt niet alles hebben. Ga 'm niet kopen hoor, maar als ik op dit moment op zoek was naar een eerste gitaar, wist ik het wel. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...