Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

das tog niet veel geld voor ibanez dan ? of was die tweedehands, ik heb altijd gedacht dat die tog makkelijk 700-800 konden kosten,misschien ben ik wel fout :puh:

@ zamgod, die kunnen er inderdaad wel precies wat van :tu: mijn baffeltjes van mijn pc begonnen te trillen van de bassen :puh:

Is een nieuwe. Je hebt ook de lagere prijsklasse, voordeel bij Ibanez je hebt bijna altyd kwaliteit voor eender welke prijs.

aah das goed, als ik ooit nog eens een gitaar ga kopen gaat het denk ik een ibanez zijn , een van de RGA of RGD series,als ze goed spelen natuurlijk :tu:

Mijne is een SA-series.

mooie bas dat je daar hebt ! ;)

Dus uit je uitleg kan ik besluiten dat ook een goedkopere ibanez goede kwaliteit levert ? :D

Daar kun je van uitgaan, nou zijn er wel eens slechte tussen maar dat houd je toch, soms heb je budget-modellen die super goed zijn (zo had ik dus eentje maar dan met bassen), of een budgetmodel die ook echt prut is. Dus niet zeggen van "ik heb die geprobeerd, bestel maar!", nee je moet dan ook echt zorgen dat je die krijgt aangezien het maar zo kan dat je zo een wat mindere krijgt..

Aah ja, voor het moment mss ik wel een tremelo op mijn gitaar, ik ga voor zoeits geen nieuwe kopen maar ik denk wel dat mijn volgende gitaar eentje gaat hebben of dat zou ik tog graag willen :puh:

@ silverbyte : Die hollow bodies vind ik echt prachtig ! :bier: Das tog een gitaar die ik ooit in mijn bezit MOET hebben :puh:

Heb je voor de muziek die je wilt spelen echt een tremelo nodig? Want die zijn echt kut om af te stellen. Heb van mijne een vaste gemaakt, aangezien men gitaar elke keer teveel ontstemde waar ik nu geen hinder meer van ondervind.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

echt nodig heb je die niet , maar het is tog wel altijd handig om een gitaar te hebben die het heeft e. Soms mis ik het tog bij bepaalde liedjes, bijvoorbeeld als ik later als ik top dat niveau geraakt de solo van Van Halen-Eruption wil proberen, Kan ik het niet deftig doen omdat ik het ontbreek. Dusja, echt nodig is het niet maar wel leuk als je er eentje hebt met daarnaast nog eentje met een 'gewone' brug ;)

Geplaatst:

echt nodig heb je die niet , maar het is tog wel altijd handig om een gitaar te hebben die het heeft e. Soms mis ik het tog bij bepaalde liedjes, bijvoorbeeld als ik later als ik top dat niveau geraakt de solo van Van Halen-Eruption wil proberen, Kan ik het niet deftig doen omdat ik het ontbreek. Dusja, echt nodig is het niet maar wel leuk als je er eentje hebt met daarnaast nog eentje met een 'gewone' brug ;)

Hmm ik heb er meer nadelen van dan voordelen. :7

Geplaatst:

En áls je dan zo'n ding op je gitaar hebt, wil je wel een mooie lijkt me. Die fragiele pookjes die je vaak op strats en metalgitaren ziet...verschrikkelijk. Een Bigsby, dát is mooi vibrato spul. Maargoed, uiteindelijk heb ik het helemaal niet nodig, dus ik laat die dingen gewoon links liggen. :puh:

Geplaatst:

En áls je dan zo'n ding op je gitaar hebt, wil je wel een mooie lijkt me. Die fragiele pookjes die je vaak op strats en metalgitaren ziet...verschrikkelijk. Een Bigsby, dát is mooi vibrato spul. Maargoed, uiteindelijk heb ik het helemaal niet nodig, dus ik laat die dingen gewoon links liggen. :puh:

Pookje is snel vervangen hoor :7.

Geplaatst:

Die tremolo op mijn Schecter is een OFR en niet echt fragiel. Blijft eigenlijk altijd in-tune en bijna nooit problemen mee. Het is wel lekker om een gitaar met tremolo en eentje zonder te hebben omdat het best een gedoe is om de Tremolo in een andere tuning te zetten. Voor laag gepitchte nummers gebruik ik dan ook mijn iceman :D

Geplaatst:

En dan van de week dit nummer nog ff 'finetunen', kan het overgrote deel al maar soms zijn er bepaalde stukkies die ik wel vloeiender mag spelen en een stuk wat ik gewoon moet leren..

Geplaatst:

The Who. _O_

Baba O'Riley is een klassiekertje ja. John Entwistle was sowieso een geweldige bassist. Die man speelde hele solo's met z'n bas, en stond er ondertussen heel relaxed bij in een hoekje van het podium. Contrasteerde nogal met Moon, Townshend en Daltrey die helemaal los gingen. :7

Geplaatst:

Voor vibrato is een bigsby imo nog steeds veruit het vetste. Sowieso het uiterlijk is al heel veel beter dan anderen. Ook is het minder irritant om af te stellen.

En een heel groot voordeel is dat al gebruik je geen vibrato, je geluid wordt er een stuk beter van. Meer massa, meer sustain etc. Nadeel is wel dat je voor

de prijs van een bigsby ook een hele nieuwe gitaar kan kopen.

Geplaatst:

Hmm zit zonder inspiratie op bass... :(

cliff burton :dans:

Op dit niveau zal je denk ik wel nog niet zitten, Mij is altijd verteld geweest dat hij een legende is . Ik ken niet zoveel bassistenen het bespelen van bas dus weet niet of het waar is maar ik vind het tog een prachtige solo :D

Geplaatst: (bewerkt)

Hmm zit zonder inspiratie op bass... :(

cliff burton :dans:

filmpje

Op dit niveau zal je denk ik wel nog niet zitten, Mij is altijd verteld geweest dat hij een legende is . Ik ken niet zoveel bassistenen het bespelen van bas dus weet niet of het waar is maar ik vind het tog een prachtige solo :D

Mmm... Ik geef toe dat het een erg goeie en creatieve bassist was maar zijn sound was echt sloppy en zijn techniek ronduit klote... Het is een van mijn inspiratiebronnen maar hijzal mij niet direct inspireren om iets te schrijven ofzo, dat zal Jason Newsted of Steve Harris veel erder doen :Y

>>> Door Kloep: Filmpje uit quote gehaald.<<<

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst: (bewerkt)

Ja, die jongen vind ik ook awesome :puh: Maar speelt hij nu in een andere band ?

De gitaaristen die mijn hebben geinspireerd om te beginnen spelen zijn Eddie van Halen, Slash en jimi hendrix :tu:

De gitaristen waar ik nu het meest naar op kijk zijn kirk hammet,zakk wylde en chris broderick

Hier een video van de laatste _O_

Bewerkt: door StijnGTA

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...