Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

mooie liedjes moechy :D

Vandaag is en vriend van men vader langs geweest die men gitaar gefixed heeft( Dat verhaal met men brug waar ik aan had geprutst en frettbuzz had en men onderste noten die vals klonken) :tu:

Hoe heeft ie het nu gefixed?

Hij zegt dat mijn hoge note helemaal niet vals klinken/klonken. Ik had veel fretbuzz omdat mijn brug veel te laag stond en mijn snaren dus te dicht tegen mijn hals stonden, die heeft hij nu ook gefixed door de brug simpelweg terug hoger te zetten :tu: is iets wat ik zelf had gekunnen maar ik bleef er liever af voor ik het erger maakte :puh:

Dus eigenlijk niet veel moeilijks aan :puh:

Das dus datgene dat ik bedoelde met intoneren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

aahzoo,ik dacht dat je bij intoneren je zadels naar voor of naar achter moest plaastsen naar gelang het hoger of lager moest. Hij heeft gewoon men brug naar boven gezet :puh:

Dat is ook je zadels naar voor of achter (boven of onder bij men bass) verstellen :puh:.

Dacht dat ie dat gedaan had :7.

Link to comment
Delen op andere websites

aahzoo,ik dacht dat je bij intoneren je zadels naar voor of naar achter moest plaastsen naar gelang het hoger of lager moest. Hij heeft gewoon men brug naar boven gezet :puh:

Dat is ook je zadels naar voor of achter (boven of onder bij men bass) verstellen :puh:.

Dacht dat ie dat gedaan had :7.

aah nee :puh: hij heeft gewoon me brug juist gezet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

aahzoo,ik dacht dat je bij intoneren je zadels naar voor of naar achter moest plaastsen naar gelang het hoger of lager moest. Hij heeft gewoon men brug naar boven gezet :puh:

Dat is ook je zadels naar voor of achter (boven of onder bij men bass) verstellen :puh:.

Dacht dat ie dat gedaan had :7.

Zit je fout mee Moechy :puh: Intoneren is hetzelfde op bas, de afstand van de zadels ten opzien van de 12e fret aanpassen, de hoogta aanpassen is gewoon de actie bepalen, al moet je vaak bij een andere actie wel opnieuw intoneren (lichtelijk)
Link to comment
Delen op andere websites

aahzoo,ik dacht dat je bij intoneren je zadels naar voor of naar achter moest plaastsen naar gelang het hoger of lager moest. Hij heeft gewoon men brug naar boven gezet :puh:

Dat is ook je zadels naar voor of achter (boven of onder bij men bass) verstellen :puh:.

Dacht dat ie dat gedaan had :7.

Zit je fout mee Moechy :puh: Intoneren is hetzelfde op bas, de afstand van de zadels ten opzien van de 12e fret aanpassen, de hoogta aanpassen is gewoon de actie bepalen, al moet je vaak bij een andere actie wel opnieuw intoneren (lichtelijk)

Juist :7. Ik smijt die 2 altyd door elkaar :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, en de intro van Got The Time (Anthrax) gaat wel lekker, mag nog wat vloeiender maar het begin is er :tu:

Nice liedje, en lijkt me echt leuk om te spelen op de bas :puh: Ik heb onlangs de solo van nothing else matters van metallica geleerd, niet echt een moeilijke solo maar hij is echt prachtig :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje niet echt over een gitaar maar over een versterker. Ik heb van een vriend van mij een grote Yamaha versterker gekregen, Probleem is echter hij is een beetje te groot. Ik wil hem eigenlijk onder mijn bed kwijt Maar hij is daar te groot voor als hij rechtop staat. Dus ik heb hem nu plat op de grond gezet. Dus dat de luidspreker naar de plafond richt. Vraagje is dus. Het is toch niet schadelijk voor een versterker als ik dat doe ? Kan begrijpen dat ie daar niet voor gebouwd is.

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje niet echt over een gitaar maar over een versterker. Ik heb van een vriend van mij een grote Yamaha versterker gekregen, Probleem is echter hij is een beetje te groot. Ik wil hem eigenlijk onder mijn bed kwijt Maar hij is daar te groot voor als hij rechtop staat. Dus ik heb hem nu plat op de grond gezet. Dus dat de luidspreker naar de plafond richt. Vraagje is dus. Het is toch niet schadelijk voor een versterker als ik dat doe ? Kan begrijpen dat ie daar niet voor gebouwd is.

Alvast bedankt.

Als je hem onder je bed doet heb je kans dat er veel stof op/in valt.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is het niet schadelijk hoor,ik leg mijn versterker bv ook altijd plat als ik hem vervoer en nog geen probleem gehad. Voor dat stof kan je er een oud laken ofzoo over leggen en zorgen dat alles goed bedekt is en dan hou je het meeste stof er wel van weg ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is het niet schadelijk hoor,ik leg mijn versterker bv ook altijd plat als ik hem vervoer en nog geen probleem gehad. Voor dat stof kan je er een oud laken ofzoo over leggen en zorgen dat alles goed bedekt is en dan hou je het meeste stof er wel van weg ;)

En toch raad ik het niet aan.. Bij vervoeren maakt het niet zo veel uit, maar als je hem gewoon altijd zo hebt liggen is toch wel heel wat anders! En zo'n laken? NIET DOEN!!! Geeft alleen maar MEER stof!
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is het niet schadelijk hoor,ik leg mijn versterker bv ook altijd plat als ik hem vervoer en nog geen probleem gehad. Voor dat stof kan je er een oud laken ofzoo over leggen en zorgen dat alles goed bedekt is en dan hou je het meeste stof er wel van weg ;)

En toch raad ik het niet aan.. Bij vervoeren maakt het niet zo veel uit, maar als je hem gewoon altijd zo hebt liggen is toch wel heel wat anders! En zo'n laken? NIET DOEN!!! Geeft alleen maar MEER stof!

bwa, als het zo'n goed dik laken is tog niet, wij hadden er een over een verterker van een vriend gelegd die hier een jaar had gestaan en bijna geen stofje :puh:

Waarom kan het eigenlijk kwaad als je hem lange tijd op zijn zei ligt ? :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...