GuitarGuy666 Geplaatst: 16 december 2016 Rapport Geplaatst: 16 december 2016 Daar moet ik je toch op tegenspreken brian. Line6 zijn degelijke versterkers. Heb zelf de line 6 spider Iv en ben er zeer tevreden over, hopen effecten en zuivere klank. Dat is dan een meningsverschil. Ik ben zelf niet zo van de ingebouwde effecten, omdat ik daar nooit mijn geluid in kan vinden. Daarnaast vind ik ook dat je een beter geluid kunt krijgen door zelf effect pedalen te gebruiken op een "normale" versterker, omdat je de effecten zelf kunt kiezen die er gebruikt worden. Het geluid dat er uiteindelijk uit komt is natuurlijk ook verschillend per versterker. Reageren
moechy Geplaatst: 18 december 2016 Rapport Geplaatst: 18 december 2016 Daar moet ik je toch op tegenspreken brian. Line6 zijn degelijke versterkers. Heb zelf de line 6 spider Iv en ben er zeer tevreden over, hopen effecten en zuivere klank. Dat is dan een meningsverschil. Ik ben zelf niet zo van de ingebouwde effecten, omdat ik daar nooit mijn geluid in kan vinden. Daarnaast vind ik ook dat je een beter geluid kunt krijgen door zelf effect pedalen te gebruiken op een "normale" versterker, omdat je de effecten zelf kunt kiezen die er gebruikt worden. Het geluid dat er uiteindelijk uit komt is natuurlijk ook verschillend per versterker. Akkoord als je veel verschillende effecten gebruikt zijn pedalen effectiever maar dan kun je nog steeds het zuivere clean channel gebruiken. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 27 december 2016 Rapport Geplaatst: 27 december 2016 (bewerkt) Een Floyd Rose op een Strat? Past dat überhaupt wel? Jah, Fender heeft ook een aantal Mexicaanse modellen met Floyds. Zal wel wat zagen worden met de pickguard, bij floyds is de brug cutout iets breder. Ik wik hem wel als non-floating hebben, zoals o.a. de Fenders hebben. Bewerkt: 27 december 2016 door Ezra24rct3 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 27 december 2016 Rapport Geplaatst: 27 december 2016 Een Floyd Rose op een Strat? Past dat überhaupt wel? Jah, Fender heeft ook een aantal Mexicaanse modellen met Floyds. Zal wel wat zagen worden met de pickguard, bij floyds is de brug cutout iets breder. Ik wik hem wel als non-floating hebben, zoals o.a. de Fenders hebben. Ok, succes in ieder geval. Ben erg benieuwd of het lukt. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 27 februari 2017 Rapport Geplaatst: 27 februari 2017 Nou, ik heb net een goedkope Floyd Rose van €30 gekocht. Krijg m morgen binnen dus zie dan wel of het wat gaat worden. Ook heb ik vanmiddag een 12-snarige gitaar gekocht bij Bax-Shop, welke ik vanavond al binnen krijg. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 27 februari 2017 Rapport Geplaatst: 27 februari 2017 Heb je er ook een locking nut bij zitten? Anders heb je er vrij weinig aan gezien je snaren dan altijd aan het ontstemmen zijn. Op welke gitaar ga je hem zetten? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 27 februari 2017 Rapport Geplaatst: 27 februari 2017 Ja, is een compleet setje. Ik zet hem op m'n Squier Stratocaster. Daarvan missen een paar onderdelen in de bridge zadels van de trem, en aangezien ik al een tijdje een Floyd wil wil ik dit wel eens proberen. Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 27 februari 2017 Rapport Geplaatst: 27 februari 2017 Heb dus sinds afgelopen zaterdag een spaanse gitaar, gekocht voor 2 blikken bier. Absoluut niet de mooiste ooit, de body wordt bij elkaar gehouden door ducttape, er zitten maar 3 snaren op en de topkam ontbreekt, maar dat is allemaal niet zo'n ramp. anyhoe, heeft er iemand tips voor een beginner als ik? wat is het slimst om mee te beginnen, zijn lessen aan te raden, etc Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 27 februari 2017 Rapport Geplaatst: 27 februari 2017 Toen ik begon heb ik gewoon op YouTube gezocht naar basic gitaarlessen. Werkte wel vind ik. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 (bewerkt) Nou, ik heb vandaag dus die Floyd Rose brug binnen gekregen. Na heel wat stoeien met allerlei dingen, is het me toch gelukt, al ben ik nog niet helemaal tevreden over de actie rond de topkam, en moet ik nog wat andere dingen aanpassen voor het helemaal perfect is. Hier wat foto's in een spoiler. Zo kreeg ik het binnen, en zoals je al kunt zien is het heel goedkoop. Best wel een groot verschil tussen de 2. Ik ben begonnen met de topkam. Ik had verwacht dat dit juist het makkelijkste zou zijn, en wat had ik het toch mis. Ik heb zeker een half uur het hout weg zitten te schuren voor ik het opgaf en gewoon de gaatjes heb geboord. Daarna is het me gelukt om 1 van de schroefjes te mollen, dus heb ik maar 1 van de schroefjes van de pickguard gebruikt. Daarna heb ik gekeken wat ik van de pickguard af zou moeten gaan halen. De Floyd-bruggen zijn namelijk iets breder dan de vintage-style bruggen, dus moest er een stuk van de pickguard af. Na een groot gevecht tussen de schaar en de pickguard is het gelukt om er genoeg af te halen, al bleek dat er nog iets meer af moest toen ik de gaatjes aan het boren was voor de steunstukjes voor de brug. Toen ik eenmaal door had dat ik de steunstukjes er verkeerd om in had gedaan (op de foto al gefixed), heb ik die met veel moeite er met een tang uit moeten trekken. Daarna kon ik eindelijk de schroeven er in doen en de brug erop laten rusten. Nou, veertjes erin aan de onderkant en snaren erop. Daarna zag het er zo uit: (mist 1 snaar, I know...) I did it! Het mag dan misschien niet zo mooi zijn, maar dat boeit me niet zo. Ik ben toch aan het sparen voor een 'echte' Fender strat, dus deze zal dan toch bijna nooit meer bespeeld worden. Mocht ik op die Fender dan nog een Floyd willen, koop ik wel een goede en geef ik Sjak Zwier wel een belletje of hij het voor mij wilt doen. Gitaarcollectie ziet er nu zo uit trouwens: Het houdt in: (L-R) - Stagg 12-snarige elektro-akoestische - Motion Les Paul met een setje Seymour Duncan Slash humbuckers - Squier Bullet Strat met een €30 Floyd Rose Bewerkt: 28 februari 2017 door Ezra24rct3 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 Maar nu kan je floating bridge nog steeds maar 1 kant op gezien je geen inkeping hebt gemaakt? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 Nee, het werkt hetzelfde als bij een kramer. Daar zit de brug iets hoger dan normaal zodat je hem ook naar achteren kunt trekken. Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 Ziet er gaaf uit! Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 4 minuten geleden, Ezra24rct3 zei: Nee, het werkt hetzelfde als bij een kramer. Daar zit de brug iets hoger dan normaal zodat je hem ook naar achteren kunt trekken. Ah oke, voor zover ik het zag kon hij maar een klein stukje naar achteren worden geduwd. Ziet er verder wel strak uit. Al enig nummers die je er mee kunt spelen? Pantera en Slayer hebben vaak wel goede nummers die floyd rose gebruiken. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 (bewerkt) @GuitarGuy666 Vooral Van Halen denk ik. Voor de rest heb ik m meer gekocht om m wat langer in tune te houden, want die vintage-style trem is gewoon crap bij mij. Deed 1 lichte 'shake' en de meeste snaren waren al weer out of tune. Ligt trouwens niet aan de snaren, zitten er net 2 dagen op namelijk. Maar ik ga er eigenlijk alles op spelen wat lekker klinkt met een single-coil element. Beetje chorus erbij en wat overdrive en t klinkt lekker! Bewerkt: 28 februari 2017 door Ezra24rct3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.