HenkDePoema Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Hallo allemaal, sinds kort ben ik weer helemaal verslingerd aan het oude vertrouwde GTA 1. Ik heb de 'XP-versie' van de Rockstar site gedownload en opzich doet het spel het wel, maar zodra ik een level open (zowel single- als multiplayer), kapt m'n pc d'rmee en start ie helemaal opnieuw op. Waar kan dat aan liggen? Ik wil zo graag weer tegen m'n broertje kunnen racen en schieten ! Alvast bedankt, en hieronder volgen nog enkele gegevens over mijn pc. Gr. Henk Windows XP SP2 AMD Duron, 1 gHz 1 GB RAM ATI RADEON 9250 Reageren
Svenie Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 (bewerkt) Ik ben niet echt een kenner van installaties en computers, maar ik wil je best wel helpen. Als je de download sectie van Rockstar leest, zie je enkele stappen staan. Bij stap 5 wordt er vertelt dat je de laatste versie van DirectX nodig hebt, om het spel te kunnen spelen. Als je die niet hebt, dan kan je die hier downloaden. Als dit niets helpt, dan zou ik gewoon de game eens verwijderen en vervolgens weer instaleren, ditmaal door het volgen van de stappen die op de website van Rockstar Classics staan beschreven. Sorry dat ik je hier niet echt mee kan helpen, maar zoals ik al zei, ik ben hier niet echt een kenner van. Bewerkt: 29 december 2006 door Svenie Reageren
HenkDePoema Geplaatst: 10 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2007 (bewerkt) Bedankt Svenie, voor je reactie! Ik heb de nieuwste directx gedownload (december 2006), maar veel helpt het helaas niet. Hij blijft wel wat langer in het level, maar ik stapte in een auto en ging eens kijken of ik de resolutie wat kon aanpassen (F11) en weer startte de computer opnieuw op. Het moet dus toch ergens anders aan liggen! Ik zal eens kijken of het helpt als ik de compatibiliteitsmodus instel op Windows 95. Heeft iemand nog andere suggesties? Bij voorbaat dank! EDIT: de compatibiliteit instellen op Windows 95 werkt niet, dan start GTA niet op Bewerkt: 10 januari 2007 door HenkDePoema Reageren
nasdreas Geplaatst: 11 januari 2007 Rapport Geplaatst: 11 januari 2007 (bewerkt) Ik heb zelf gta SA en die doet dat soms ook. Het kan zijn dat je pc 1 processor heeft en die moet dan al het werk doen ook voor de videokaart. Het beste is een computer met een processor die voor de videokaart en een andere voor het overige. Het kan ook zijn wegens dat gta 1 een laag spel is kwá resolutie en weinig geheugen verbruikt en dat jij te veel op je computer hebt gebruikt en dus te weinig hebt voor gta 1. Bewerkt: 11 januari 2007 door nasdreas Reageren
Tha CheatMaster Geplaatst: 11 januari 2007 Rapport Geplaatst: 11 januari 2007 Ik kreeg in het begin een foutmelding, iets van dat er in van alle mappen een bestand "dinput8.dll" miste. Dus ik dat bestandje gaan downloaden ( Klik ) en dat in al die mappen gezet. En geloof het of niet, hij deed het Waar heb ik het bestandje gezet ?: - C:\WINNT - C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto - C:\WINNT\system - C:\WINNT\system32 ( Ikzelf heb Windows 2000 ) Ik hoop dat je er wat aan hebt Reageren
HenkDePoema Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Ik heb zelf gta SA en die doet dat soms ook.Het kan zijn dat je pc 1 processor heeft en die moet dan al het werk doen ook voor de videokaart. Het beste is een computer met een processor die voor de videokaart en een andere voor het overige. Het kan ook zijn wegens dat gta 1 een laag spel is kwá resolutie en weinig geheugen verbruikt en dat jij te veel op je computer hebt gebruikt en dus te weinig hebt voor gta 1. Ik denk dat GTA San Andreas niet te vergelijken is met GTA 1. GTA SA is veel nieuwer en vereist veel hogere specificaties van je pc. GTA 1 stamt uit het Windows 95 tijdperk en kon zelfs in DOS gedraaid worden. Een pc heeft altijd één processor. Je bedoelt misschien dat ik een onboard videokaart zou hebben, maar zoals je uit de startpost kon opmaken, is dat niet het geval. Bovendien, GTA 1 zou in theorie op een standaard VGA-kaartje moeten kunnen draaien. Je argument over het geheugengebruik begrijp ik niet helemaal: je zegt eerst dat het "een laag spel is qua resolutie en weinig geheugen verbruikt", maar later dat ik misschien teveel op m'n computer heb gebruikt en dus te weinig zou hebben voor GTA 1. In m'n startpost heb ik al aangeven dat ik 1 GB aan werkgeheugen heb, waar m'n pc gemiddeld zo'n 300 MB van gebruikt. Dan houd is natuurlijk meer dan genoeg over voor een spelletje van ruim 10 jaar oud! Ik hoop dat je een volgende keer met wat meer concrete oplossingen kan komen, maar toch bedankt voor je reactie! gr. Henk Reageren
jort Geplaatst: 4 april 2007 Rapport Geplaatst: 4 april 2007 Hallo, Ik heb sinds kort ook weer gta 1 geinstaleert en nadat ik hem heb geinstaleert kan ik hem gewoon zonder problemen spelen maar als ik hem voor de 2e keer opstart en ik selecteer een level dan valt hij uit. Echt heel jammer want ondanks zijn leeftijd blijft het toch een heel leuk spel. Mijn specs zijn: 1,66 duell core 2 gb werkgeheugen 256mb geforce 7600 2 x 120 gb harde schijf Windows Vista Die laatse zou misschien ook de boosdoener kunnen zijn, ik heb trouwens wel de compatibiliteits instellingen op windows 98 gezet. Als iemand dit probleem ook kent en een oplossing heeft dan hoor ik het graag. Reageren
jeroen_batman Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 dit is de legale gedownloade versie die setup.exe wil niet opstarten!!!!!!!! en Sheep ooit wel eens van rockstars Classics gehoord? het is legaal om het te downloaden!!!!!!!!! ok nu het probleem,ik heb alles uitgepakt en ik probeer setup.exe te openen en dan doet hij niks! in de task manager staat ie ook niet. help aub! Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 Hier zijn al meer topics over geweest. Om maar een voorbeeld aan deze te geven... Of misschien vind je hier wel wat je zoekt...? En overigens is Grand Theft Auto tegewoordig te verkrijgen voor €3,95,- in de supermarkt tussen de kauwgom. Kleine moeite, mocht je er echt niet van kunnen slapen dat hij het niet doet. Reageren
jeroen_batman Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 Hier zijn al meer topics over geweest. Om maar een voorbeeld aan deze te geven...Of misschien vind je hier wel wat je zoekt...? En overigens is Grand Theft Auto tegewoordig te verkrijgen voor €3,95,- in de supermarkt tussen de kauwgom. Kleine moeite, mocht je er echt niet van kunnen slapen dat hij het niet doet. Geen van beiden bieden me oplossing en ja als ik hem koop krijg ik nog meer problemen Dus iemand die mijn probleem opgelost had op de een of andere manier? Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 (bewerkt) Hier zijn al meer topics over geweest. Om maar een voorbeeld aan deze te geven...Of misschien vind je hier wel wat je zoekt...? En overigens is Grand Theft Auto tegewoordig te verkrijgen voor €3,95,- in de supermarkt tussen de kauwgom. Kleine moeite, mocht je er echt niet van kunnen slapen dat hij het niet doet. Geen van beiden bieden me oplossing en ja als ik hem koop krijg ik nog meer problemen Dus iemand die mijn probleem opgelost had op de een of andere manier? Heb je WinRar om hem te openen? Zo niet, download dit programma dan hier... Het zorgt ervoor dat je (beveiligde of gedownloade) mappen makkelijk kunt openen- en/of opslaan. Bewerkt: 6 mei 2008 door Pennywise The Clown Reageren
jeroen_batman Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 Hier zijn al meer topics over geweest. Om maar een voorbeeld aan deze te geven...Of misschien vind je hier wel wat je zoekt...? En overigens is Grand Theft Auto tegewoordig te verkrijgen voor €3,95,- in de supermarkt tussen de kauwgom. Kleine moeite, mocht je er echt niet van kunnen slapen dat hij het niet doet. Geen van beiden bieden me oplossing en ja als ik hem koop krijg ik nog meer problemen Dus iemand die mijn probleem opgelost had op de een of andere manier? Heb je WinRar om hem te openen? Zo niet, download dit programma dan hier... Het zorgt ervoor dat je (beveiligde of gedownloade) mappen makkelijk kunt openen- en/of opslaan. Ja die heb ik al maar als ik zeg maar op die setup.exe twee keer klik dan doet ie niks en hij komt ook niet in de task manager te staan dus ik weet het echt niet ik heb XP SP3 BTW Reageren
jeroen_batman Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 ik kijk straks (rond 8 uur) wel of de originele het doet,had ik al sinds GTA uit kwam Reageren
jeroen_batman Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 ok kan iemand mij jouw GTA bestanden geven want die doen het mischien wel? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 24 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2008 Hallo, Wie kan mij uitleggen hoe ik de GTA:I R* Gratis Versie kan installeren. Als ik het download en op de EXE klik in het archief vraag hij om bestanden ergens naar uit te pakken. Terwijl dit bij GTA2 niet was. Wie helpt mij? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.