Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien kan je duidelijker uitleggen wat er foutgaat , Donald F. Duck? Dan kan ik ( of iemand anders ) je verder helpen. Na welke stap gaat het fout? Sla je de scanlines wel op als'n pattern? Zet je de scanlines in je userbar dmv ' The Pattern Stamp Tool '?

Edit :

Ik denk dat ik weet wat er fout gaat , je volgt volgens mij de onderste tutorial ( over het maken van scanlines ) en denkt dat de scanlines dan automatisch in je userbar worden geplaatst. MAAR niet is minder waar , want je moet ook nog een deel van de bovenste tutorial volgen om de scanlines via ' Blending Options ' in je signature te plaatsen :bier:.

Succes!

Bewerkt: door Nicsan
Geplaatst:

Ik denk niet dat ze er direct ingaan als ik ze heb gemaakt, ik doe ze gewoon importeren zoals het in de bovenste tutorial staat.

Maar toch staan ze er niet.

Geplaatst:

Wel, maak een nieuw bestand aan van 3x3 px

nieuwbestand3x3gg0.th.jpg

En maak het transparant.

Zet het op 1600%

1600pn8.th.jpg

Neem nu de pencil tool en zorg dat de kleur waar je scanlines in moeten zijn als eerste staat.

penciltooled9.th.jpg

Zet nu 3 stippen (vierkantjes) naast elkaar:

bestandpenciltool1600vq4.jpg

Als dit gebeurd is moet je zoiets uitkomen:

uitkomstui0.th.jpg

Klik nu op Edit > Define pattern

editdefinepatternku0.th.jpg

En geef het een naam naar eigen keuze

definepatternuitkomstfs8.th.jpg

En dan is die opgeslagen. Als je die dan wilt invoeren in je afbeelding, maak een nieuwe layer aan in je afbeelding (ctrl+shift+N) dan doe je ctrl+A. (nu heb je alles geselecteerd) Klik op een van de marquee tools, en dan rechtermuisknop op je afbeelding. Klik op fill en dan kun je kiezen uit verschillende patterns (waaronder de jouwe onderaan) Zo heb je nog vragen kun je ze altijd stellen :)

Geplaatst:
' date='10 Jan 2007, 22:08:32' post='583036']

Arjen, waar staat die pencil tool, ik kan hem nergens vinden, ook niet bij de verschillende tools die ik kan kiezen bij de paintbrush. Ik gebruik Photoshop CS.

:bier: nuke[NL]

Ik zal namens Arjen maar even antwoorden. :)

De Penciltool vindt je onder de Brushtool. Klik met je rechtermuisknop op de brushtool, en selecteer de penciltool.. Zie plaatje.

Succes!

Zeer mooie TUT! ook voor beginners zoals mij makkelijk te volgen.

Offtopic: RonaldVC heb jij Windows Vista al :?:sst:

>>> Door RonaldVC: Nee hoor, dat is gewoon een "geskinde" XP. Check mijn tutorial. ;) <<<

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb hem ook gevolgd en ik moet zeggen dat deze tut ZEER duidelijk is, ik heb geen enkel probleem gehad met het volgen van deze tut, ook mooi dat de scanlines werden uitgeldt zodat je niet meerdere tuts met elkaar moet mixen zeg maar. ik heb eigenlijk geen enkel Minpuntje kunnen ontdekken

mooi werk! _O_

• 2 years later...
  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...