Jump to content

Gta IV verboden ?


Only GrandTheftAuto

Recommended Posts

Onderzoek naar geweld in games

Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie wil onderzoeken of de kijkwijzer voor gewelddadige videogames goed werkt. Als blijkt dat het systeem niet goed functioneert, dan kunnen sommige games worden verboden. De gamesfabrikanten en videotheken hebben zelf een kijkwijzer voor games ingevoerd. Een vuist bijvoorbeeld betekent dat er veel geweld in voorkomt. De minister heeft aanwijzingen dat de branche de regels niet goed toepast.

Eerder had de Europese Commissie er op aangedrongen dat er een gedragscode komt voor het geweld in computerspelletjes om zo kinderen te beschermen. Aanleiding was een brief van Europees Commissaris Franco Frattini waarin hij zijn afschuw uit over het spel The Rule of Rose. Daarin wordt een jong meisje het slachtoffer van extreem geweld. Frattini denkt dat de agressieve games het geweld onder jongeren aanwakkert.

dit bericht vont ik op www.hetnieuws.nl ...

Zou jij denken dat gta IV zou worden kunnen verboden :-(

Ik hoop van niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 236
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Only GrandTheftAuto

    17

  • b4rtsimps0n

    14

  • GekkieJ01

    11

  • 2fast{0}

    8

Ja, heel theoretisch gezien zou in Nederland en spel verboden kunnen worden. Net zoals overigens in elk land. Maar dan moet het wel gaan om een spel wat zó verschrikkelijk gewelddadig is of in strijd met de "goede zeden en gebruiken" dat het echt onverantwoord is als dat in de winkel komt. Dit komt praktisch nooit voor trouwens. Destijds stond Carmageddon op het lijstje: doel van het spel was namelijk het zo artistiek mogelijk doodrijden van voetgangers. Ook Hooligans, een spel waarbij je als voetbalsupporter zoveel mogelijk ravage moest stichten om je heen kwam ter discussie. Een verbod kwam er echter nooit en alle ophef zorgde juist voor enorme verkoopcijfers. En de GTA series zijn helemaal niet extreem geweldadig dus ik zou echt niet weten wat daar aan verboden moet worden. Gewoon stilletjes 16+ op het doosje zetten en verder niet te veel over zeggen zou mijn advies zijn aan de geliefde minister.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja daar ben ik het wel mee eens Gta-sheep !

Maja je weet nooit in dit rare land :puh:

Maar ik denk wel gewoon dat Gta IV verkogt mag worden .. en anders moeten we allemaal reizen om Gta IV in huis te hebben 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad> Ze moeten 16+ worden vind ik.

maar ik wist niet eens dat ze op spellen een verbod konden leggen (best wel kut eigenlijk)

Als GTA4 verboden wordt dan koop ik hem in de VS. (daar woont mn broer)

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dan zou dit hele forum moeten sluiten. :schater:

Want aangezien je het hier niet over illegale dingen mag hebben, en GTA dan illegaal is, zou dit hele forum weg moeten! :puh:

*SERIEUS WORDEN* :bonk:

Ik hoop van niet dan maken vooral de game winkels veel verlies, want GTA is toch één van de bekendste/populairste games. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zal heus niet gebeuren.

Vorige GTA's zijn toch immers ook niet verboden?

En Rockstar maakt dit wel vaker mee.

Zoals de avocado :D Jack thompson die Rockstar(in zijn woorden: die psychopaten) dicht wou hebben.

Dat is toch kansloos?

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

idd dan koop ik hem wel in Duitsland of Belgie, of ik download hem of ik bestel em via ebay, dus dat houd je toch niet tegen en er zijn nogal altijd veel grovere spellen als GTA dus het valt allemaal wel mee denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

idd dan koop ik hem wel in Duitsland of Belgie, of ik download hem of ik bestel em via ebay, dus dat houd je toch niet tegen en er zijn nogal altijd veel grovere spellen als GTA dus het valt allemaal wel mee denk ik.

Daar zou ik niet teveel kans achten aangezien de kans groot is dat GTA IV daar verboten gaat worden. Zo werden eerder spellen als 'Gears of War' en 'Dead Rising' verboden wegens een te groote hoeveelheid aan geweld. In Belgie en op Ebay zul je meer succes hebben ^_^.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...