kevin software Geplaatst: 31 januari 2007 Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 hallo ik wil graag een model in gta sa zetten. ik heb een model gemaakt met google sketchup pro. weet eimand hoe ik een model igta sa kan zetten? M.V.G. kevin software Reageren
deagle Geplaatst: 31 januari 2007 Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 (bewerkt) Allereerst zal je je .skp - bestand op de een of ander manier in een .3ds - bestand moeten krijgen om het in SA te kunnen zetten. Dit kan bv. door aan een ander lid te vragen of hij / zij ( ) dit eens voor jou wil doen. Als dat is gebeurd kan je deze schitterende tutorial, gemaakt door ' Wazuup ', volgen . Bewerkt: 31 januari 2007 door Nicsan Reageren
Puma Geplaatst: 31 januari 2007 Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 (bewerkt) Een een quoteje uit een reply van mij op een topic vergelijkbaar met deze: Alle tutorials zijn goed, maar voor Sketchup moet jet iets meer doen. Zelf gebruik ik ook Sketchup, en het ingame krijgen van Sketchup models is makkelijk.Je mag namelijk weinig fouten maken in Sketchup, ook met de textures. Voordat je je model uit Sketchup export, moet je namelijk eerst een paar dingen goed hebben: -Je model en textures MOETEN in dezelfde map zijn opgeslagen. -In Sketchup moet je zorgen dat alle textures de goede naam hebben, in .bmp formaat staan en niet meer dan 8 letters/cijfers bevatten; dit verander je zo: Zorg eerst dat ál je textures (alle plaatjes die op je model zitten) in 1 dezelfde map zitten. Als je textures van Sketchup zelf hebt gebruikt, kun je deze vinden in de Sketchup map, in de "Materials" map. Kleuren en glas staan daar niet bij, die moet je zelf even maken in Paint of een ander 'plaatjesprogramma'. Zorg ook dat alle textures in .bmp formaat zijn. Hoe? Open gewoon even Paint, open het plaatje en sla 'm op als .bmp, en zorg dat de naam van de texture niet meer dan 8 letters of cijfers bevat. Zet alle textures in 1 dezelfde map, en nu open je je model in Sketchup en open je de PaintBucket en dan doe je rechtermuisknop op een texture, en "Edit". Nu krijg je een klein schermpje. Klik het vinkje bij "Use Texture Image" even uit, klik op "Make New" en klik het weg. Nu doe je nog een keer rechter muisknop op de texture, weer op Edit, en nu klik je op dat mapje, en nu zoek je de texture op die je in de map hebt gezet waar alle textures staan, de 'nieuwe'. Nu vul je in het bovenste vakje, waar waarschijnlijk iets van "Material <cijfer>" staat, de naam van de texture in, die je net hebt geopend (bijvoorbeeld "muur" (zonder .bmp)). Nu klik je op "Make New" en dit doe je met alle textures. Als je dat gedaan hebt, sla je je model op in dezelfde map als waar je net alle textures hebt gezet. Dan klik het "File" menuutje open, "Export" en "3d model...". Nu klik je op "Options" en dan zorg je dat je deze opties hebt aangevinkt: . Als dat het geval is, klik op "OK". Stel nu in dat je het als een .3ds model opslaat, en dan sla je 'm op in dezelfde map als waar je alle textures en het Sketchup model hebt opgeslagen. Vanaf hier verwijs ik je door naar de de tutorial van Wazuup hoe je models ingame moet zetten. Verder heb ik het geleerd door deze geweldige tutorial van Uni, deze tutorial laat zien hoe je Sketchup models ingame moet krijgen. Ik heb een paar belangrijke dingen even voor je opgeschreven, want dat deed ik fout in het begin. Succes, Grtz Puma. Bewerkt: 31 januari 2007 door Puma Reageren
kevin software Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 en hoe kan ik een object lade? Reageren
kevin software Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 hoe ik een object kan laden van gta sa in googlesketchpu Reageren
Puma Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 Daarvoor heb je 3dsMax nodig; importeer met Kami's scripts (zie vorige post van mij) een .dff uit Gta3.img (met de IMG-Tool, zie vorige post van mij) in 3dsMax, dan selecteer je alles en export je die als .3ds. Die .3ds importeer je dan weer in Sketchup. Als je dan het object in Sketchup hebt, lijkt het of je er niks mee kan. Geen paniek, selecteer alles, rechter muisknop en klik op "Explode". Doe dit indien nodig nog een paar keer, tot je geen "Explode" meer kan doen. PWC, Grtz Puma. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.