Pemp Geplaatst: 2 februari 2007 Rapport Geplaatst: 2 februari 2007 Wil iemand me filmpjes misschien sturen voor SketchUp? Ik wil graag gaan Modden maar ik weet nog niet echt hoe sketchup werkt. dus als iemand me een filmpje wil sturen over hoe je Bijv. een auto maakt? Alvast bedankt, Pemp Reageren
kees1991 Geplaatst: 2 februari 2007 Rapport Geplaatst: 2 februari 2007 autos maaken is een van de moeilijkste dingen van het helle modden. en omdat je nog geen ervaring heb met modden. is het mischien verstandiger om eerst iets anders te gaan maaken. wil je tog persee een auto maken met sketchup. dan heb ik nog wel een tut die ik zelf gemaakt heb http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=34313&hl= Reageren
Puma Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 "Google"? Succes ermee PWC, Grtz Puma. Reageren
Pemp Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 Ik andwoord in dit topic om een topic te sparen. En kan je ook met SketchUp 6 auto's modden? en hoe zet je nou dingen ingame? Greets, Pemp Reageren
GTA_XP Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 Eh is sketchup gratis of een trial versie en kan ik het ook downloaden? :$ Reageren
DaBeast Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 (bewerkt) Pemp: Ja, tuurlijk kan dat. Als je maar genoeg ervaring hebt. Je kan hem ingame zetten met 3DS Max of Zanoza modeler.Ik neem aan dat je de standaard dingen weet, als het te snel gaat geef je het maar aan. Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view". Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen. Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken: Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd. Speed Tutorial Auto's Texturen: Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent. * Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden). Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke. Kams script (helaas werkt deze niet meer op 3DS Max 9): Kams Script voor 3DS Max. hooligun: Op De officiële sketchup site kan je de Pro versie (30 dagen trail) en de gratis versie downloaden. Vriendelijke groeten, DaBeast Edit: Tuurlijk kan dat: Google Sketchup 6 (Free) (de linkse) Bewerkt: 19 februari 2007 door DaBeast Reageren
GTA_XP Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 (bewerkt) En KAM standaard in 3ds of niet? Ik heb vandaag autodesk 3ds max 8 gedownload. Dus weet ik nog niet wat ie allemaal heeft. Edit: kan je me de directe link geven naar die gratis sketchup? Ik weet welke het is. Bewerkt: 19 februari 2007 door hooligun Reageren
Wazuup Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 (bewerkt) Hey Hooligun, de scripts van KAM zijn voor het exporteren naar SA formaat bestanden en voor andere handige dingen zoals het mappen van objecten. Je kunt ze hier downloaden in een rar bestandje. Deze pak je uit in de map C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\Scripts (als je 3dsmax daar geinstalleerd hebt). Vervolgens kun je verschillende tutorials volgen om ermee te leren werken, zoals deze. Bewerkt: 19 februari 2007 door Wazuup Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.