Jump to content

2 Laptops


gammie_

Recommended Posts

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    17

  • Thundercover

    5

  • Steel Dogg

    3

  • Preddy

    3

Ik zou ze allebei niet nemen :engel:

Hoeveel vragen ze ervoor?

Als je op pagina 1 van dit topic kijkt en het op je gemak even doorleest weet je al snel meer. De 2 laptops in het begin gaan niet door, ik heb een andere gevonden van een winkel (tweedehands) in Utrecht.

*Dubbelpost*

Met wat surfen kwamen we een site tegen van een Winkel die ook tweedehands laptops verkoopt:

Compaq Armada E500

Processor: Intel Pentium 3

Snelheid: 1000 MHz

Geheugen: 256 MB

Harddisk: 20 GB

Diskette drive: Ja

Optische drive: CD-rom speler

USB: 1x

Geluid: Speakers, microfoon

Netwerk: 10/100 Lan, Netwerk Draadloos <(daar kan ik hem mee uitbreiden)

Modem: 56K6

Scherm: 15 Inch

Is dit volgens jullie een goeie? De prijs is 299,- euro en incl draadloos internet 324,- euro

In het vervolg dus even beter lezen voordat je gaat posten.. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Compaq Armada E500

Processor: Intel Pentium 3

Snelheid: 1000 MHz

Geheugen: 256 MB

Harddisk: 20 GB

Diskette drive: Ja

Optische drive: CD-rom speler

USB: 1x

Geluid: Speakers, microfoon

Netwerk: 10/100 Lan, Netwerk Draadloos <(daar kan ik hem mee uitbreiden)

Modem: 56K6

Scherm: 15 Inch

Er staat hier niets over je videokaart en via internet ben ik niet verder gekomen dan dat het een onboard videokaart is. Als men het er dan ook niet bij zet dan vertelt dat mij dat er dus niets hoogstaands inzit, maar exacter kan ik het niet beoordelen. Via internet kwam ik trouwens nog op een ander feit uit, er zit mogelijk geen Windows XP op... Het is wel mogelijk dat het erop zit maar het kan net zo goed windows 98 SE zijn, welke dus niet meer wordt ondersteund door Microsoft.

Als ik jou was, zou ik eens een mailtje sturen of een telefoontje plegen met die winkel (of er langs gaan) met je vragen erover.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Preddy ;) In iedergeval zouden we vandaag even bellen of ze hem al binnen hadden, dus zal ik meteen vragen wat voor videokaart erin zit en hoe het met de software ervoor staat.

Edit: Ik heb er nog over gebeld de video kaart was volgens hem niet veel... Maar al snel te horen dat bij de 20 gb de prijs verdubbeld werd naar bijna 500,- euro (ik dacht dus dat de 20 gb tweedehands 299 is blijkt dat alleen de 10 gb te zijn) Dat gaat dus mooi niet door, wat vinden jullie hiervan? Volgens mij belazeren ze me een beetje 500,- voor een tweedehands pentium 3... :cab:

Edit 2: Tweedehands laptop gevonden:

Dell Latitude C400

Processor: Intel Pentium III 900 Mhz

Geheugen: 256 MB

Harddisk: 20 GB

Scherm: 12,1 inch

Drives: CD Rom

Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 810

Geluidskaart: Sound Blaster Pro™

Aansluitingen: 2 x usb 1 x Compoort

Communicatie: Modem 56V + Netwerk (wireless LAN opioneel)

Batterij: Li-ion

Garantie: 2 maanden

Helpdesk: 1 Jaar

Software: GEEN, wel los verkrijgbaar

Nu excl. BTW € 299,-

Wat denken jullie ervan? Kan ik er trouwnes mee draadloos internetten?

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Edit 2: Tweedehands laptop gevonden:

Dell Latitude C400

Processor: Intel Pentium III 900 Mhz

Geheugen: 256 MB

Harddisk: 20 GB

Scherm: 12,1 inch

Drives: CD Rom

Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 810

Geluidskaart: Sound Blaster Pro™

Aansluitingen: 2 x usb 1 x Compoort

Communicatie: Modem 56V + Netwerk (wireless LAN opioneel)

Batterij: Li-ion

Garantie: 2 maanden

Helpdesk: 1 Jaar

Software: GEEN, wel los verkrijgbaar

Nu excl. BTW € 299,-

Wat denken jullie ervan? Kan ik er trouwnes mee draadloos internetten?

Ik denk het wel, aangezien er Communicatie: Modem 56V + Netwerk (wireless LAN opioneel) staat. Het ziet er verder goed uit en ik weet zeker dat XP hierop kan, maar misschien zit er wel, zoals Preddy al zei, Windows 98SE op. Je eerder genoemde spellen (Halo, Age of Mythology en GTAIII) moeten er volgens mij wel op kunnen. Alleen lijkt mij het scherm nogal klein. Nog een tip: let op dat je zodra je de laptop krijgt, dat er ook een adapter bij zit, anders heb je er niks aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat het een verjaardagskado wordt, eerst even gevraagd aan mijn ouders maar met ''btw'' erbij word het minimaal 355,- en dat vinden ze toch nog wat aan de hoge kant... Morgen gaan we naar een dichtbijzijnde pc zaak en kijken wat ze daar zoal tweedehands aanbieden.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind die laptops ook aand e hooge kant als je het mij vraagt :bonk:

voor dat geld kan je een mooie budget pc kopen maar voor een 2e hands laptop zijn ze ook wel duur voor dat geld kan je 2e hands wel wat beters kopen volgens mij :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog even een vraagje tussen door. Bestaan er ook hele goeie laptops van pentium 4 en die goed genoeg zijn voor Sims 2 en Gta San Andreas, die dus bijna zo goed zijn als een pc. En wat kosten ze dan?

Ja dat bestaat inderdaad :Yhttps://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4021 Hier is een laptop met kwaliteiten van een PC en zelfs een roterende scherm maar wel voor 1398 euro dus wel aan de dure kant ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat bestaat inderdaad :Yhttps://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4021 Hier is een laptop met kwaliteiten van een PC en zelfs een roterende scherm maar wel voor 1398 euro dus wel aan de dure kant ;)

Pfoeh dat is niet niks :puh: Ik denk dat ik maar gewoon geld vraag op me verjaardag en dan spaar ik wel tot ik een goeie tweedehands tegen kom.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat bestaat inderdaad :Yhttps://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4021 Hier is een laptop met kwaliteiten van een PC en zelfs een roterende scherm maar wel voor 1398 euro dus wel aan de dure kant ;)

Pfoeh dat is niet niks :puh: Ik denk dat ik maar gewoon geld vraag op me verjaardag en dan spaar ik wel tot ik een goeie tweedehands tegen kom.

Ok, ik dacht al dat je die duur zou vinden :puh: Als je er eentje op het oog hebt, post het op dit topic ;). Dan kunnen we je helpen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou zeggen: spaar wat door. ik heb 3jaar geleden ook een laptop gekocht voor 100€ dat ding had ik van de trap gegooit omdat ik die zoooooooooooo beu was en zoooooooooo traag

nu heb ik er ene (hp compaq nc6120) op marktplaats gekocht voor 450€. kan er GTA SA mee spelen en gaat vrij snel. dus spaar even door tot je wat meer geld hebt

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb uiteindelijk toch vast voor mijn verjaardag een laptop gekregen van 399,- bij een computer zaak. Het merk is wel onbekend op de laptop onder het ''toetsenbord'' staat ''Humer'' maar op de bovenkant van de deksel staat ''Gericom''. de Specificaties zijn:

-Legale Windows XP Home

-Intel® Celeron® CPU 2.40GHz Kloksnelheid: 2.40 GHz, 248 MB

-Video kaart Intel® 82845G/GL/Ge/PE/GV Graphics Controller Totaal grheugen: 64.0 MB

-Dvd-/cd-rom stations (ik kan er ook mee branden)

-30 GB hardeschijf

-5 USB poorten

-Draadloos netwerk

Kunnen jullie aandehand van deze specs zien of het een Pentium III of 4 is?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb uiteindelijk toch vast voor mijn verjaardag een laptop gekregen van 399,- bij een computer zaak. Het merk is wel onbekend op de laptop onder het ''toetsenbord'' staat ''Humer'' maar op de bovenkant van de deksel staat ''Gericom''. de Specificaties zijn:

-Legale Windows XP Home

-Intel® Celeron® CPU 2.40GHz Kloksnelheid: 2.40 GHz, 248 MB

-Video kaart Intel® 82845G/GL/Ge/PE/GV Graphics Controller Totaal grheugen: 64.0 MB

-Dvd-/cd-rom stations (ik kan er ook mee branden)

-30 GB hardeschijf

-5 USB poorten

-Draadloos netwerk

Kunnen jullie aandehand van deze specs zien of het een Pentium III of 4 is?

Het is een Celeron, een klein broertje van de Pentiumreeks. Deze wordt ook gemaakt door Intel, net als de Pentiums. Een Celeron processor is gebaseerd op een Pentium processor, alleen wordt het doelbewust minder krachtig gemaakt en is daarom ook goedkoper.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...