Jump to content

Analist: Grand Theft Auto IV komt te vroeg


Whiplash1212

Recommended Posts

Take Two wordt weer eens flink onder vuur genomen; zelfs het vlaggenschip Grand Theft Auto wordt niet gespaard.

Michael Pachter is geen onbekende als het gaat om analyseren van de gamesmarkt en de internationale bedrijven die daarin opereren. Met gedurfde uitspraken heeft hij vaak gelijk gehad; maar ook genoeg keer de plank compleet misgeslagen (zoals zoveel analisten); deze keer laat hij zich kritisch uit over Take Two.

Hij maakt zich vooral zorgen over Grand Theft Auto IV. Pachter denkt namelijk dat de verkopen van de nieuwste deel in de reeks in eerste instantie niet meer dan redelijk zullen zijn. Dat wijt hij aan de sterke concurrentie dit najaar (met name Halo 3; die overigens later wordt uitgebracht) en de geringe penetratie van zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3. (14 miljoen Xbox 360-consoles, 6 miljoen PS3’s). Desondanks is Pachter wel positief over de toekomst van de spelreeks; maar zet dus vraagtekens bij de timing van de release van Grand Theft Auto 4.

Over de verdere line-up van Take Two is hij beduidend minder te spreken; vooral 2K Sports, die alle sportitels produceert en uitgeeft, komt volgens Pachter nauwelijks uit de rode cijfers. Verder ziet hij weinig visie achter de rest van de line-up. Pachter: “Take Two doet goede zaken met Grand Theft Auto, maar het is elk jaar weer de vraag met wat voor titels ze nu weer op de proppen te komen.

Ik vondt dit op www.gamez.nl dus ik heb het niet zelf getypt!

Link to comment
Delen op andere websites

Van mij mag het uitkomen op de dag dat ik een nieuwe spelcomputer heb :D. Wanneer dat is weet ik nog niet :ch:

Maar als echte GTAFanaat ga je natuurlijk niet eerst Halo kopen ofzo denk ik. Want in GTA kun je veel langer doorspelen en in Halo is uitgespeeld, uitgespeeld. GTA IV komt gewoon op tijd of loopt weer eens vertraging op :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij maakt het eigenlijk ook niet uit wanneer GTA IV uit komt. :? Het mag zelfs zo snel mogelijk. Ik snap ook niet waarom mensen er zo'n probleem over maken.

duh het zijn meestal de ouders :D

ik kan niet wachtrn :D meschien spaar vooe een next-gen consool :sst:

Link to comment
Delen op andere websites

meer dan redelijk echt niet!!! GTA blijft gwoon altijd de best verkochte spellen en dat zal bij IV echt totaal niet minder zijn, maar hoe zit het met de computer , daar ligt nu zoveel vrij!!! dus naar kunne ze hun echte enorme slag slaan lijkt mij, dus waarom maakt R* daar geen verduidelijking over of ie nou wel of niet op de comp komt

maar van de Realese heb ik ook wel eens over na gedacht: kijk de game generatie(next gen dus) van nu gaat er om kwalietijd of het er wel goed uit ziet en hoe goed het inelkaar zit, nu moet R* echt late zien wat ze kunne, hoe goed het er uit ziet of alles goed werkt betere AI,goede verhaal lijn, goede wisseling, van alles veel, goede game play weet ik veel wat nog meer echt alles van die zooi, dit is echt het moment om te late zien wat ze waard zijn en wat ze kunnen dus van mij mag er wel wat langer aan gewerkt worden!

maar in elk gta deel zat er altijd verbeteringen in , en vice city en San andreas kwamen in vergelijking erg snel achter elkaar uit en er zat super veel verbetering in

dus ik heb er wel super veel vertrouwe in ;)

Edit: @ mr tuning je hebt een leuke handtekening :D

Bewerkt: door Sseb
Link to comment
Delen op andere websites

Dat slaat helemaal nergens op. De beste man vergeet dat GTA héél erg veel hardcore fans heeft. De meeste kopen het spel bij de launch. Als de casual gamers de game willen gaan kopen licht deze rustig tussen zijn soortgenoten (andere toptitels) in de schappen. De next-gen consoles komen écht nog wel op gang als deze toptitels nabij komen. Dus ik zie het probleem niet! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mij maakt het eigenlijk ook niet uit wanneer GTA IV uit komt. :? Het mag zelfs zo snel mogelijk. Ik snap ook niet waarom mensen er zo'n probleem over maken.

Met 'GTA IV komt te vroeg uit' wordt niet bedoeld dat de release van GTA IV vervroegd wordt, maar dat de datum van uitgave slecht getimed is en beter later had kunnen zijn. Rond oktober komen namelijk meer grote titels uit, wat dus meer concurrentie en minder inkomsten betekent.

De vraag is overigens of deze redenatie wel klopt: Halo en GTA zijn twee totaal verschillende spelreeksen, dus waarom zouden die elkaar zo sterk beconcurreren? Ook de redenatie omtrent de weinige PS3- en Xbox360 consoles is vreemd: Geldt dat niet voor alle games op die consoles (en zeker voor Halo3, die alleen op de Xbox360 uitkomt?).

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk eerder dat hij later uitkomt. Want bij bijna elke gta is de datum uitgesteld. Kijk maar naar gta VCS op de psp of gta SA op de ps2.

Oke ze hebben misschien wel concurrentie. Maar er zijn genoeg gta fans! En als je een gta fan bent, koopt je toch eerder gta 4 dan Halo!

Link to comment
Delen op andere websites

Take Two wordt weer eens flink onder vuur genomen; zelfs het vlaggenschip Grand Theft Auto wordt niet gespaard.

Michael Pachter is geen onbekende als het gaat om analyseren van de gamesmarkt en de internationale bedrijven die daarin opereren. Met gedurfde uitspraken heeft hij vaak gelijk gehad; maar ook genoeg keer de plank compleet misgeslagen (zoals zoveel analisten); deze keer laat hij zich kritisch uit over Take Two.

Hij maakt zich vooral zorgen over Grand Theft Auto IV. Pachter denkt namelijk dat de verkopen van de nieuwste deel in de reeks in eerste instantie niet meer dan redelijk zullen zijn. Dat wijt hij aan de sterke concurrentie dit najaar (met name Halo 3; die overigens later wordt uitgebracht) en de geringe penetratie van zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3. (14 miljoen Xbox 360-consoles, 6 miljoen PS3's). Desondanks is Pachter wel positief over de toekomst van de spelreeks; maar zet dus vraagtekens bij de timing van de release van Grand Theft Auto 4.

Over de verdere line-up van Take Two is hij beduidend minder te spreken; vooral 2K Sports, die alle sportitels produceert en uitgeeft, komt volgens Pachter nauwelijks uit de rode cijfers. Verder ziet hij weinig visie achter de rest van de line-up. Pachter: "Take Two doet goede zaken met Grand Theft Auto, maar het is elk jaar weer de vraag met wat voor titels ze nu weer op de proppen te komen.

Ik vondt dit op www.gamez.nl dus ik heb het niet zelf getypt!

damn f#ck wat een gek#nker zeg (sorry hoor)!
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...