Shotyoudie Geplaatst: 15 mei 2010 Rapport Geplaatst: 15 mei 2010 Dit topic is 3 jaar oud... reported Reageren
Kryziek Geplaatst: 15 mei 2010 Rapport Geplaatst: 15 mei 2010 Hoezo reported? Wat maakt het uit hoe oud hij is? Er zijn nog veel ouderen topics, maar als ze actief zijn boeit het toch niet? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 15 mei 2010 Rapport Geplaatst: 15 mei 2010 Dit topic is 3 jaar oud... reported Allereerst, als je een topic report, hoef je er niet in te posten. Dan heeft in principe de report geen zin gehad. Het hele idee van het report-systeem is dat je iets wat je denkt dat tegen de regels is kunt reporten zodat je niet in dat topic hoeft te posten. Ondanks dat het topic 3 jaar oud is, is dit een voorbeeld van een "gedoogde" bump. Je bumpt namelijk niet een topic wat al lang afgehandeld is, maar een topic waar je gewoon nog in kunt posten, een algemeen topic. In dit geval is het prima. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 15 mei 2010 Rapport Geplaatst: 15 mei 2010 Dit topic is 3 jaar oud... reported Klikspaan ! Reageren
flippie13 Geplaatst: 16 mei 2010 Rapport Geplaatst: 16 mei 2010 Dit topic is 3 jaar oud... reported Klikspaan ! Boterspaan, mag niet over me straatje gaan! Anyway, ik ben van plan als ik 16 ben ook een schakel te kopen <3 Zit nu al te geile om die van vrienden (Yamaha DT50, Derbi DRD racing 2007 & Aprillia SX50). Maar ik zit vast aan zo'n jankend duur certificaat, wat is er nou weer moeilijk aan brommer/scooter rijden? Reageren
Kryziek Geplaatst: 16 mei 2010 Rapport Geplaatst: 16 mei 2010 Moeilijk is het niet. Maar normaal over de weg rijden en je aan de regels houden is voor velen wel moeilijk. Reageren
moechy Geplaatst: 19 mei 2010 Rapport Geplaatst: 19 mei 2010 Moeilijk is het niet. Maar normaal over de weg rijden en je aan de regels houden is voor velen wel moeilijk. Wat het met een schakel extra moeilijk maakt voor een beginneling. Reageren
flippie13 Geplaatst: 19 mei 2010 Rapport Geplaatst: 19 mei 2010 Met het schakelen, je hoort toch aan de motor wanneer het nodig is te schakelen? Dan met je rechterhand koppeling indrukken (gas loslaten n'tuurlijk), bij je tenen iets omlaag duwen, koppeling los, gas, toch? :$ En hoelang doe je erover om het schakelen te leren? Reageren
moechy Geplaatst: 19 mei 2010 Rapport Geplaatst: 19 mei 2010 Met het schakelen, je hoort toch aan de motor wanneer het nodig is te schakelen? Dan met je rechterhand koppeling indrukken (gas loslaten n'tuurlijk), bij je tenen iets omlaag duwen, koppeling los, gas, toch? :$ En hoelang doe je erover om het schakelen te leren? In het begin kan je dit nog niet echt xD. Kan je beter op je toerenteller leren schakelen. Koppeling is links. Je schakelpedaal naar beneden is terugschakelen behalve je eerste versnelling die is naar beneden de rest is naar boven. - Gas terug -> Koppeling in nijpen(links, rechts is voorrem) --> Met je voet omhoog schakelen --> Koppeling lossen -> gas geven. Hangt ervan af hoe snel je het door hebt. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 19 mei 2010 Rapport Geplaatst: 19 mei 2010 Sommige Japanse brommers en brommers met race schakelbak zijn precies andersom. Dan moet je naar beneden tikken om te schakelen. En om het te leren hoef je echt niet op het toerentellertje te kijken, ik heb het zelfs zonder geleerd. En ook hoef je niet perse te koppelen, maar dat raad ik beginners niet aan. Reageren
moechy Geplaatst: 19 mei 2010 Rapport Geplaatst: 19 mei 2010 Sommige Japanse brommers en brommers met race schakelbak zijn precies andersom. Dan moet je naar beneden tikken om te schakelen. En om het te leren hoef je echt niet op het toerentellertje te kijken, ik heb het zelfs zonder geleerd. En ook hoef je niet perse te koppelen, maar dat raad ik beginners niet aan. Echt gezond voor je schakelbak is het niet om zonder koppeling te schakelen. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 19 mei 2010 Rapport Geplaatst: 19 mei 2010 (bewerkt) Daar zijn de meningen over verdeeld. Als je het goed doet, dus een fractie van een seconde gas er af(of gas minderen) en niet te veel kracht op de schakel ''pook'' zet kan het volgens mij geen kwaad. Bewerkt: 19 mei 2010 door Teh_Ninja Reageren
Kryziek Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 Volgens mij slaan de tanden dan nog op elkaar. Maar ik heb ook leren schakelen zonder toeren teller, ik had er niet eens 1. Na 1 weekje schakelen heb je het echt wel door hoe het moet. Ik heb ook wel eens een vriend mee genomen om op mijn motortje te rijden. Na max 1 uurtje wist hij precies hoe het moest. Reageren
flippie13 Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Damn, dit is precies de tijd van het jaar dat ik een brommer wil! Elke dag, zie ik die perfecte weg naar mijn huis toe, mooie gladde weg, amper tot geen auto's, mooi door het bos heen... snif ;( Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Damn, dit is precies de tijd van het jaar dat ik een brommer wil! Elke dag, zie ik die perfecte weg naar mijn huis toe, mooie gladde weg, amper tot geen auto's, mooi door het bos heen... snif ;( Hier het zelfde, maar gelukkig ben ik over een maand of 4 jarig. Zal wel een RS50 worden . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.