Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

17,5 is de carburator van een Tzr. ik dacht dat de 13 of 14 mm de grootte was van een carburator van een RS50.

En de tank is overigens 13,8 L.

Zelf getankt of in het boekje? Naja wat boeit die ene liter eigenlijk. :puh: Persoonlijk vind ik de derbi beter rijden en alles net wat fijner en soepeler dan bij andere brommers, stukkie beter dan mn vorige. Maar dit kun jij of iemand anders natuurlijk weer niet fijn vinden. Ik heb trouwens mn std cilinder een klein beetje laten honen. Hij rijdt nu stukken beter en trekt harder en gaat 10 km harder ongeveer. Ik heb het laten doen omdat ik een vastloper had en krassen in de cilinder zaten. M'n startprobleem is hiermee trouwens ook opgelost. :puh:

En als het goed is heeft de aprilia zelf een 12 mm dacht ik.

Hoe hard loopt jouw tzr eignlijk?

75Km/h op top maar dat haal ik niet meer.

Problemen met de koeling en al warmlopertje gehad.

Dus zal ook moeten laten honen.

Steek ik wss andere sproeier en tandwiel 12 vooraan.

Dan ligt er 12 - 47 op.

Rijdt ie ongeveer 85km/h

Ah oke.Hoe kom je trouwens aan koelproblemen? Wat is het probleem dan? :O Alle slangetjes aangesloten of verstopping in radiateur ofzoiets?

Ik heb std 17.5 carb en licht gehoonde cilinder dat de krassen er net uit zijn zegmaar. Ehm twv is 53-15 maar ik doe er binnekort ff tandwieltje 50 achterop dat ie wat harder loopt. Nu maakt ie lichte overtoeren en dat vind ik kut rijden. Heb liever dat ie er wat minder maakt en harder gaat. :puh:

Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het komt dat die warm loopt.

Ik gok op een te kleine sproeier alhoewel ik dat raar vind.

En anders is men koppakking stuk en zelfs dat vind ik raar.

Moet er maar is een keertje naar kijken.

Probleem is nu dat ik maar max 9000 toeren kan maken omdat ie anders te warm wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het komt dat die warm loopt.

Ik gok op een te kleine sproeier alhoewel ik dat raar vind.

En anders is men koppakking stuk en zelfs dat vind ik raar.

Moet er maar is een keertje naar kijken.

Probleem is nu dat ik maar max 9000 toeren kan maken omdat ie anders te warm wordt.

Eerst en vooral, met gokken los je geen technische problemen op hoor :engel: .

Je sproeier heeft daar niks mee te maken want die zorgt enkel voor een goede verhouding tussen brandstof en lucht. Als je met een verkeerde verhouding zou rijden zou je het wel voelen tijdens het rijden.

Een versleten joint de culasse (koppakking) kan voor temperatuurproblemen zorgen maar ik denk niet dat dat het probleem is aangezien dat je geen temperatuurprobleem hebt als je onder de 9000 toeren blijft.

Wat ook een probleem kan zijn isdat er te weinig olie op motor zit.

Maar persoonlijk denk ik dat het probleem je rijstijl is. Omdat jij vindt dat 9000 toeren niet veel is :bonk: . Een brommer hou je best onder de 9000 toeren vandaan tijdens het rijden. Je kan wel eens doortrekken tot 10-11000 toeren tijdens het optrekken maar het is niet de bedoeling om een hele tijd aan 11000 toeren te rijden he ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het komt dat die warm loopt.

Ik gok op een te kleine sproeier alhoewel ik dat raar vind.

En anders is men koppakking stuk en zelfs dat vind ik raar.

Moet er maar is een keertje naar kijken.

Probleem is nu dat ik maar max 9000 toeren kan maken omdat ie anders te warm wordt.

Eerst en vooral, met gokken los je geen technische problemen op hoor :engel: .

Je sproeier heeft daar niks mee te maken want die zorgt enkel voor een goede verhouding tussen brandstof en lucht. Als je met een verkeerde verhouding zou rijden zou je het wel voelen tijdens het rijden.

Een versleten joint de culasse (koppakking) kan voor temperatuurproblemen zorgen maar ik denk niet dat dat het probleem is aangezien dat je geen temperatuurprobleem hebt als je onder de 9000 toeren blijft.

Wat ook een probleem kan zijn isdat er te weinig olie op motor zit.

Maar persoonlijk denk ik dat het probleem je rijstijl is. Omdat jij vindt dat 9000 toeren niet veel is :bonk: . Een brommer hou je best onder de 9000 toeren vandaan tijdens het rijden. Je kan wel eens doortrekken tot 10-11000 toeren tijdens het optrekken maar het is niet de bedoeling om een hele tijd aan 11000 toeren te rijden he ;) .

Ga nou alsjeblieft niet op men rijstijl zeuren ik trek alleen door bij het optrekken.

Over het algemeen rijdt ik rond de 8000 - 9000 toeren.

Binnekort beetje zwaarder vertanden, grotere sproeier erin en dan rijdt ik wat sneller tegen minder toeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga nou alsjeblieft niet op men rijstijl zeuren ik trek alleen door bij het optrekken.

Over het algemeen rijdt ik rond de 8000 - 9000 toeren.

Binnekort beetje zwaarder vertanden, grotere sproeier erin en dan rijdt ik wat sneller tegen minder toeren.

Ik zeur helemaal niet over je rijstijl, ik probeer alleen maar enkele mogelijke oplossingen te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga nou alsjeblieft niet op men rijstijl zeuren ik trek alleen door bij het optrekken.

Over het algemeen rijdt ik rond de 8000 - 9000 toeren.

Binnekort beetje zwaarder vertanden, grotere sproeier erin en dan rijdt ik wat sneller tegen minder toeren.

Ik zeur helemaal niet over je rijstijl, ik probeer alleen maar enkele mogelijke oplossingen te geven.

Ja srry bedoelde het niet zo :puh:.

Men pa dacht ook al aan de join de culasse.

Wel een tijdje geleden een warmlopertje gehad.

Leek op een vastloper en hij startte niet meer. Had geen compressie meer.

Ff laten afkoelen en blijven starten en hij ging weer aan dusja...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dan meteen de cilinder er vanonder halen en kijken hoe erg de schade is want als hij eens warm gelopen is zal je waarschijnlijk krassen hebben. En als die nog niet te erg zijn kan je hem mss nog laten honen en enkel de zuiger vernieuwen dat kost nog zoveel niet.

Want als je blijft rijden riskeer je de kans dat de cilinder eens zal vastlopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dan meteen de cilinder er vanonder halen en kijken hoe erg de schade is want als hij eens warm gelopen is zal je waarschijnlijk krassen hebben. En als die nog niet te erg zijn kan je hem mss nog laten honen en enkel de zuiger vernieuwen dat kost nog zoveel niet.

Want als je blijft rijden riskeer je de kans dat de cilinder eens zal vastlopen.

Ik weet het. Dat ga ik binnenkort maar eens doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een leuk probleem. Als ik gewoon met een koude brommer rustig rij dan loopt ie goed. Als ik dan na een paar km een beetje gas opentrek en een stuk rij dan valt mn brommer uit alsof de benzine op is. :? Echt een onbekend probleem omdat er toevallig wel benzine in zit. :puh:

Gister checkte ik mn bougie die bijna wit was.. Dus ben ik van sproeier 92 naar 104 ( :7 ) gegaan alleen verzuipt ie een beetje.

Dalijk ff 100 en 102 enzo halen en dan da ding een keer goed afstellen.

Maar niemand kan me vertellen waarom die af en toe uitvalt. geen vuil in carb, geen vuil in tank, alleeen als die warm is.. :?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een leuk probleem. Als ik gewoon met een koude brommer rustig rij dan loopt ie goed. Als ik dan na een paar km een beetje gas opentrek en een stuk rij dan valt mn brommer uit alsof de benzine op is. :? Echt een onbekend probleem omdat er toevallig wel benzine in zit. :puh:

Gister checkte ik mn bougie die bijna wit was.. Dus ben ik van sproeier 92 naar 104 ( :7 ) gegaan alleen verzuipt ie een beetje.

Dalijk ff 100 en 102 enzo halen en dan da ding een keer goed afstellen.

Maar niemand kan me vertellen waarom die af en toe uitvalt. geen vuil in carb, geen vuil in tank, alleeen als die warm is.. :?

Dat kan wijzen op het gebruik van een verkeerde bougie. In de zomer kan je het best een koude bougie gebruiken. Want een witte kleur wijst op oververhitting. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een leuk probleem. Als ik gewoon met een koude brommer rustig rij dan loopt ie goed. Als ik dan na een paar km een beetje gas opentrek en een stuk rij dan valt mn brommer uit alsof de benzine op is. :? Echt een onbekend probleem omdat er toevallig wel benzine in zit. :puh:

Gister checkte ik mn bougie die bijna wit was.. Dus ben ik van sproeier 92 naar 104 ( :7 ) gegaan alleen verzuipt ie een beetje.

Dalijk ff 100 en 102 enzo halen en dan da ding een keer goed afstellen.

Maar niemand kan me vertellen waarom die af en toe uitvalt. geen vuil in carb, geen vuil in tank, alleeen als die warm is.. :?

Dat kan wijzen op het gebruik van een verkeerde bougie. In de zomer kan je het best een koude bougie gebruiken. Want een witte kleur wijst op oververhitting. ;)

Witte kleur wijst nog altyd op te weinig benzine hoor..

Link to comment
Delen op andere websites

Witte kleur wijst nog altyd op te weinig benzine hoor..

nee hoor, totaal niet. Je brommer kan normaal nooit te weinig benzine krijgen, teveel wel

Maar dat moet je dan regelen met de sproeier en/of luchttoevoer.

Ik zou gewoon een koude bougie steken Nick ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Witte kleur wijst nog altyd op te weinig benzine hoor..

nee hoor, totaal niet. Je brommer kan normaal nooit te weinig benzine krijgen, teveel wel

Maar dat moet je dan regelen met de sproeier en/of luchttoevoer.

Ik zou gewoon een koude bougie steken Nick ;) .

Kan wel met benzine. Je brommer kan te arm staan (te weinig benzine) of te rijk (teveel/verzuipen). Witte bougie is dan ook meestal een grotere sproeier nodig. Maar ik weet nog wel 1e keer dat ie zo raar deed toen het wat warmer werd ja. Kzal eens kijke naar een andere bougie.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een 2de hands schakel (A merk ofcourse) wil kopen, wat is dan ongeveer de max. qua kilometer stand bij normaal onderhoud? ik heb namelijk wel eens een paar mooie Derbi's gezien alleen hadden die variërend van 15000 tot 19000 km op de teller :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...