Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Met het schakelen, je hoort toch aan de motor wanneer het nodig is te schakelen?

Dan met je rechterhand koppeling indrukken (gas loslaten n'tuurlijk), bij je tenen iets omlaag duwen, koppeling los, gas, toch? :$

En hoelang doe je erover om het schakelen te leren? :D

In het begin kan je dit nog niet echt xD. Kan je beter op je toerenteller leren schakelen.

Koppeling is links. Je schakelpedaal naar beneden is terugschakelen behalve je eerste versnelling die is naar beneden de rest is naar boven.

- Gas terug -> Koppeling in nijpen(links, rechts is voorrem) --> Met je voet omhoog schakelen --> Koppeling lossen -> gas geven.

Hangt ervan af hoe snel je het door hebt.

Op motors is het 1 naar benee de rest omhoog, kan ik weten want mij pa heeft er een, en dat is nogal verwarrend.

Volgens mij was het op de meeste brommers alles omlaag, op de FS1, GS50, A50P, in ieder geval wel, (oldtimers)

En schakelen is niet moeilijk als je weet hoe het moet kan je het zo automatisch doen, als je een sprintje trekt is perfect schakelen echt nodig!

Zonder koppeling is volgens veel slechter maar dat hoeft niet... mijn pa schakelt ook altijd zonder koppeling (bij een sprintje) van de 2 naar de 3 tot z'n 6.

Link to comment
Delen op andere websites

Met het schakelen, je hoort toch aan de motor wanneer het nodig is te schakelen?

Dan met je rechterhand koppeling indrukken (gas loslaten n'tuurlijk), bij je tenen iets omlaag duwen, koppeling los, gas, toch? :$

En hoelang doe je erover om het schakelen te leren? :D

In het begin kan je dit nog niet echt xD. Kan je beter op je toerenteller leren schakelen.

Koppeling is links. Je schakelpedaal naar beneden is terugschakelen behalve je eerste versnelling die is naar beneden de rest is naar boven.

- Gas terug -> Koppeling in nijpen(links, rechts is voorrem) --> Met je voet omhoog schakelen --> Koppeling lossen -> gas geven.

Hangt ervan af hoe snel je het door hebt.

Op motors is het 1 naar benee de rest omhoog, kan ik weten want mij pa heeft er een, en dat is nogal verwarrend.

Volgens mij was het op de meeste brommers alles omlaag, op de FS1, GS50, A50P, in ieder geval wel, (oldtimers)

En schakelen is niet moeilijk als je weet hoe het moet kan je het zo automatisch doen, als je een sprintje trekt is perfect schakelen echt nodig!

Zonder koppeling is volgens veel slechter maar dat hoeft niet... mijn pa schakelt ook altijd zonder koppeling (bij een sprintje) van de 2 naar de 3 tot z'n 6.

Op de myne is het zoals bij een motor. Yamaha tzr 50.

Ik vind die brommer of scooter in motor achtige vorm van Yamaha.

De Tzr 50 bedoel je wss. Die heb ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Bump :$

Ff terug komen op het andersom schakelen...

Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. :puh:

En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet.

Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. :7

Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. :)

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Vriend van mij heeft nieuwe Speedfight 2 gekregen, mooiste van de hele school :D

Snor uitvoering, we zijn het nog niet mee eens of het 2 of 4 takt is, maar hij loopt iniedergeval 60.

Maar het 2 of 4 takt gedeelte, hij kan gewoon met Euro 95 tanken, en heeft een aparte buis voor olie, dat is naar mijn weten 4 takt, maar ik heb er niet bepaald de balle verstand van, iemand? :*D

Oh, Nick, jij Derbi ('L) GPR ('L) is nice, alles van Deri (schakel dan) is eigenlijk prachtig :D

Link to comment
Delen op andere websites

Vriend van mij heeft nieuwe Speedfight 2 gekregen, mooiste van de hele school :D

Snor uitvoering, we zijn het nog niet mee eens of het 2 of 4 takt is, maar hij loopt iniedergeval 60.

Maar het 2 of 4 takt gedeelte, hij kan gewoon met Euro 95 tanken, en heeft een aparte buis voor olie, dat is naar mijn weten 4 takt, maar ik heb er niet bepaald de balle verstand van, iemand? :*D

Oh, Nick, jij Derbi ('L) GPR ('L) is nice, alles van Deri (schakel dan) is eigenlijk prachtig :D

2 Takt is ook gewoon Euro 95 tanken (euro 98 is beter als je je brommer wat meer opfokt :puh: ) en heeft een aparte 'tank' voor olie onder het zadel (meestal). Je kan ook kijken hoe zuinig de brommer is en hoeveel olie die verbruikt (4takt hoeft bijna nooit olie bijgevuld te hebben), als die achterlijk zuinig is dan is het meestal een 4takt. :puh: Je kan het trouwens ook wel horen. 4 Takt is meestal wat lagere toeren (zwaar geluid) maar aangezien het een snor is is het moeilijk te weten op deze manieren. :puh:

Ik heb trouwens deze uitvoering nu. (wel de 50cc versie :puh: , is precies hetzelfde alleen ipv gpr125 is het gpr50 + voetsteuntjes achter eraf en zonder dat achterlijke uitsteeksel bij het nummerbord :puh: )

full.jpg

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Bump :$

Ff terug komen op het andersom schakelen...

Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. :puh:

En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet.

Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. :7

Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. :)

Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Bump :$

Ff terug komen op het andersom schakelen...

Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. :puh:

En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet.

Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. :7

Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. :)

Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor.

Als je de moeite neemt om het maar te lezen zie je dat ik niet alleen zeg hoe je nou moet schakelen hoor. Ik zei ook dat je een omgekeerde versnellingsbak (1 omhoog, rest omlaag) voor zover ik weet alleen inde race voorkomt.....

@Amfetamientje, dat vind ik nou weer niet, oude model heeft alleen beter blok maar vind de nieuwere modellen veel vetter.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Bump :$

Ff terug komen op het andersom schakelen...

Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. :puh:

En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet.

Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. :7

Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. :)

Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor.

Als je de moeite neemt om het maar te lezen zie je dat ik niet alleen zeg hoe je nou moet schakelen hoor. Ik zei ook dat je een omgekeerde versnellingsbak (1 omhoog, rest omlaag) voor zover ik weet alleen inde race voorkomt.....

@Amfetamientje, dat vind ik nou weer niet, oude model heeft alleen beter blok maar vind de nieuwere modellen veel vetter.

Ow srry had dat stukje tekst verkeerd begrepen.

Myn fout. :$

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Vriend van mij heeft nieuwe Speedfight 2 gekregen, mooiste van de hele school :D

Snor uitvoering, we zijn het nog niet mee eens of het 2 of 4 takt is, maar hij loopt iniedergeval 60.

Maar het 2 of 4 takt gedeelte, hij kan gewoon met Euro 95 tanken, en heeft een aparte buis voor olie, dat is naar mijn weten 4 takt, maar ik heb er niet bepaald de balle verstand van, iemand? :*D

Oh, Nick, jij Derbi ('L) GPR ('L) is nice, alles van Deri (schakel dan) is eigenlijk prachtig :D

Als hij kleppen heeft is het een 4-takt, zo niet een 2-takt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...