flippie13 Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Netjes, netjes Bij ons op school rijd er ook zo'n een rond, maak hem geen mokka kleur dat is lelijk Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Gewoon de originele stickers houd ik er op . Dus zo iets: Reageren
flippie13 Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Dit is echt mijn droom, prachtig gewoon. Kan er gewoon uren naar staren. Oh, waar zit trouwens de achterrem? XD (bij die link kan je meerdere foto's zien door de allerlaatste '1' te veranderen in '2 t/m 5' ) Reageren
moechy Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Dit is echt mijn droom, prachtig gewoon. Kan er gewoon uren naar staren. Oh, waar zit trouwens de achterrem? XD (bij die link kan je meerdere foto's zien door de allerlaatste '1' te veranderen in '2 t/m 5' ) Achterrem is bij je rechtervoet. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Met het schakelen, je hoort toch aan de motor wanneer het nodig is te schakelen? Dan met je rechterhand koppeling indrukken (gas loslaten n'tuurlijk), bij je tenen iets omlaag duwen, koppeling los, gas, toch? :$ En hoelang doe je erover om het schakelen te leren? In het begin kan je dit nog niet echt xD. Kan je beter op je toerenteller leren schakelen. Koppeling is links. Je schakelpedaal naar beneden is terugschakelen behalve je eerste versnelling die is naar beneden de rest is naar boven. - Gas terug -> Koppeling in nijpen(links, rechts is voorrem) --> Met je voet omhoog schakelen --> Koppeling lossen -> gas geven. Hangt ervan af hoe snel je het door hebt. Op motors is het 1 naar benee de rest omhoog, kan ik weten want mij pa heeft er een, en dat is nogal verwarrend. Volgens mij was het op de meeste brommers alles omlaag, op de FS1, GS50, A50P, in ieder geval wel, (oldtimers) En schakelen is niet moeilijk als je weet hoe het moet kan je het zo automatisch doen, als je een sprintje trekt is perfect schakelen echt nodig! Zonder koppeling is volgens veel slechter maar dat hoeft niet... mijn pa schakelt ook altijd zonder koppeling (bij een sprintje) van de 2 naar de 3 tot z'n 6. Reageren
The360box Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Ik vind die brommer of scooter in motor achtige vorm van Yamaha. Reageren
moechy Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Met het schakelen, je hoort toch aan de motor wanneer het nodig is te schakelen? Dan met je rechterhand koppeling indrukken (gas loslaten n'tuurlijk), bij je tenen iets omlaag duwen, koppeling los, gas, toch? :$ En hoelang doe je erover om het schakelen te leren? In het begin kan je dit nog niet echt xD. Kan je beter op je toerenteller leren schakelen. Koppeling is links. Je schakelpedaal naar beneden is terugschakelen behalve je eerste versnelling die is naar beneden de rest is naar boven. - Gas terug -> Koppeling in nijpen(links, rechts is voorrem) --> Met je voet omhoog schakelen --> Koppeling lossen -> gas geven. Hangt ervan af hoe snel je het door hebt. Op motors is het 1 naar benee de rest omhoog, kan ik weten want mij pa heeft er een, en dat is nogal verwarrend. Volgens mij was het op de meeste brommers alles omlaag, op de FS1, GS50, A50P, in ieder geval wel, (oldtimers) En schakelen is niet moeilijk als je weet hoe het moet kan je het zo automatisch doen, als je een sprintje trekt is perfect schakelen echt nodig! Zonder koppeling is volgens veel slechter maar dat hoeft niet... mijn pa schakelt ook altijd zonder koppeling (bij een sprintje) van de 2 naar de 3 tot z'n 6. Op de myne is het zoals bij een motor. Yamaha tzr 50. Ik vind die brommer of scooter in motor achtige vorm van Yamaha. De Tzr 50 bedoel je wss. Die heb ik. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 31 mei 2010 Rapport Geplaatst: 31 mei 2010 (bewerkt) Bump :$ Ff terug komen op het andersom schakelen... Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet. Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. Bewerkt: 31 mei 2010 door Nick_Kerkwijk Reageren
flippie13 Geplaatst: 31 mei 2010 Rapport Geplaatst: 31 mei 2010 Vriend van mij heeft nieuwe Speedfight 2 gekregen, mooiste van de hele school Snor uitvoering, we zijn het nog niet mee eens of het 2 of 4 takt is, maar hij loopt iniedergeval 60. Maar het 2 of 4 takt gedeelte, hij kan gewoon met Euro 95 tanken, en heeft een aparte buis voor olie, dat is naar mijn weten 4 takt, maar ik heb er niet bepaald de balle verstand van, iemand? Oh, Nick, jij Derbi ('L) GPR ('L) is nice, alles van Deri (schakel dan) is eigenlijk prachtig Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 31 mei 2010 Rapport Geplaatst: 31 mei 2010 (bewerkt) Vriend van mij heeft nieuwe Speedfight 2 gekregen, mooiste van de hele school Snor uitvoering, we zijn het nog niet mee eens of het 2 of 4 takt is, maar hij loopt iniedergeval 60. Maar het 2 of 4 takt gedeelte, hij kan gewoon met Euro 95 tanken, en heeft een aparte buis voor olie, dat is naar mijn weten 4 takt, maar ik heb er niet bepaald de balle verstand van, iemand? Oh, Nick, jij Derbi ('L) GPR ('L) is nice, alles van Deri (schakel dan) is eigenlijk prachtig 2 Takt is ook gewoon Euro 95 tanken (euro 98 is beter als je je brommer wat meer opfokt ) en heeft een aparte 'tank' voor olie onder het zadel (meestal). Je kan ook kijken hoe zuinig de brommer is en hoeveel olie die verbruikt (4takt hoeft bijna nooit olie bijgevuld te hebben), als die achterlijk zuinig is dan is het meestal een 4takt. Je kan het trouwens ook wel horen. 4 Takt is meestal wat lagere toeren (zwaar geluid) maar aangezien het een snor is is het moeilijk te weten op deze manieren. Ik heb trouwens deze uitvoering nu. (wel de 50cc versie , is precies hetzelfde alleen ipv gpr125 is het gpr50 + voetsteuntjes achter eraf en zonder dat achterlijke uitsteeksel bij het nummerbord ) Bewerkt: 31 mei 2010 door Nick_Kerkwijk Reageren
moechy Geplaatst: 1 juni 2010 Rapport Geplaatst: 1 juni 2010 Bump :$ Ff terug komen op het andersom schakelen... Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet. Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor. Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 1 juni 2010 Rapport Geplaatst: 1 juni 2010 Gewoon de originele stickers houd ik er op . Dus zo iets: Gadverdamme, dan vond ik dat oude model toch mooier. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 3 juni 2010 Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 (bewerkt) Bump :$ Ff terug komen op het andersom schakelen... Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet. Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor. Als je de moeite neemt om het maar te lezen zie je dat ik niet alleen zeg hoe je nou moet schakelen hoor. Ik zei ook dat je een omgekeerde versnellingsbak (1 omhoog, rest omlaag) voor zover ik weet alleen inde race voorkomt..... @Amfetamientje, dat vind ik nou weer niet, oude model heeft alleen beter blok maar vind de nieuwere modellen veel vetter. Bewerkt: 3 juni 2010 door Nick_Kerkwijk Reageren
moechy Geplaatst: 3 juni 2010 Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 (bewerkt) Bump :$ Ff terug komen op het andersom schakelen... Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet. Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor. Als je de moeite neemt om het maar te lezen zie je dat ik niet alleen zeg hoe je nou moet schakelen hoor. Ik zei ook dat je een omgekeerde versnellingsbak (1 omhoog, rest omlaag) voor zover ik weet alleen inde race voorkomt..... @Amfetamientje, dat vind ik nou weer niet, oude model heeft alleen beter blok maar vind de nieuwere modellen veel vetter. Ow srry had dat stukje tekst verkeerd begrepen. Myn fout. :$ Bewerkt: 3 juni 2010 door moechy Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 3 juni 2010 Rapport Geplaatst: 3 juni 2010 Vriend van mij heeft nieuwe Speedfight 2 gekregen, mooiste van de hele school Snor uitvoering, we zijn het nog niet mee eens of het 2 of 4 takt is, maar hij loopt iniedergeval 60. Maar het 2 of 4 takt gedeelte, hij kan gewoon met Euro 95 tanken, en heeft een aparte buis voor olie, dat is naar mijn weten 4 takt, maar ik heb er niet bepaald de balle verstand van, iemand? Oh, Nick, jij Derbi ('L) GPR ('L) is nice, alles van Deri (schakel dan) is eigenlijk prachtig Als hij kleppen heeft is het een 4-takt, zo niet een 2-takt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.