Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Bump :$

Ff terug komen op het andersom schakelen...

Vroeger weet ik niet precies hoe het was met de versnellingsbak, maar nu gebruiken ze een omgekeerde schakelbak (1 omhoog, rest omlaag) vooral in de race. Dat is omdat als je schuin in de bocht hangt en je moet opschakelen, dat je dan niet je voet nog onder het pedaaltje moet krijgen. Dan heb je kans dat je met je voet het asfalt raakt. :puh:

En met het koppelen. Als je inderdaad het gas loslaat in de versnelling, en in dezelfde seconde nog OPschakelt, is dit opzich geen probleem voor je versnellingsbak. Alleen met terug schakelen kan ik je aanraden altijd de koppeling te gebruiken. En waarom je het gas los MOET laten als je zonder koppeling schakelt komt omdat je zegmaar 2 assen hebt in je versnellingsbak. Die assen moeten ongeveer gelijk blijven als je schakelt. Anders klapt de versnellingsbak echt hard zegmaar als je schakelt. Daarom moet je ook snel schakelen als je zonder koppeling doet.

Sorry voor de o-zo duidelijke uitleg. :7

Ik doe trouwens zelf zo veel mogelijk op mijn schakel (Derbi GPR 50) koppelen met schakelen. Behalve als ik wat sneller wil gaan of iemand in wil halen bijvoorbeeld, zonder koppelen trek je toch iets sneller op. :)

Het is toch duidelijk 1 naar beneden, de rest om hoog hoor.

Als je de moeite neemt om het maar te lezen zie je dat ik niet alleen zeg hoe je nou moet schakelen hoor. Ik zei ook dat je een omgekeerde versnellingsbak (1 omhoog, rest omlaag) voor zover ik weet alleen inde race voorkomt.....

@Amfetamientje, dat vind ik nou weer niet, oude model heeft alleen beter blok maar vind de nieuwere modellen veel vetter.

Ow srry had dat stukje tekst verkeerd begrepen.

Myn fout. :$

Maakt niet uit, ik dacht eerst ook dat je met jouw post een komma na duidelijk had zegmaar. Dat het al duidelijk was hoe het moest.

@Teh Ninja, dan moeten ze het blok uit elkaar halen om dat te zien. :puh: Je kunt het ook zien aan het type blok/cilinder.

En volgens mij is een Speedfight altijd 2 takt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Quote s.v.p. alleen het laatste of de laatste 2 berichten als je ergens op wilt reageren, niet de gehele conversatie die eraan vooraf is gegaan. In het echt herhaal je toch ook niet het hele gesprek als je op een bepaalde uitspraak wilt reageren? Het is een kleine moeite om alle overtollige quotes uit je post te verwijderen en het resultaat is AMAZING, het scheelt een hoop ruimte en overzichtelijkheid. Voor leden die niet van ruimte en overzichtelijkheid houden, je kan voor teveel quotes (de zogenaamde quotepiramide) ook gewoon een warn krijgen. Dus of je nou dik, dun, lang kort, breed, smal, gek, debiel of normaal (haha) bent; GEEN QUOTEPIRAMIDES!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Derbi maakt volgens mij alleen maar goede brommers, kwalitatief een van de betere volgens mij. :)

Derbi is hetzelfde als Aprilia dus is best goede kwaliteit. (eigenlijk zit er op een aprilia (RS dan) meer derbi onderdelen dan aprilia onderdelen)

Maar ik heb dat 2010 GPR model nog nooit in het echt gezien en of die goed rijd weet ik dus ook niet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Derbi maakt volgens mij alleen maar goede brommers, kwalitatief een van de betere volgens mij. :)

Derbi is hetzelfde als Aprilia dus is best goede kwaliteit. (eigenlijk zit er op een aprilia (RS dan) meer derbi onderdelen dan aprilia onderdelen)

Maar ik heb dat 2010 GPR model nog nooit in het echt gezien en of die goed rijd weet ik dus ook niet. :puh:

Het komt uit dezelfde fabriek, maar waarom zijn het dan direct Derbi onderdelen en niet Aprilia onderdelen? Volgens mij heeft Aprilia veel meer aan de ontwikkeling van de RS50 en GPR50 gedaan. Aangezien ze technieken van de 125cc GP machines gebruiken, die door Aprilia zijn ontwikkeld en niet door Derbi. Derbi rijd in het WK 125cc immers met Aprilia motoren net als Gilera.

Link to comment
Delen op andere websites

Derbi maakt volgens mij alleen maar goede brommers, kwalitatief een van de betere volgens mij. :)

Derbi is hetzelfde als Aprilia dus is best goede kwaliteit. (eigenlijk zit er op een aprilia (RS dan) meer derbi onderdelen dan aprilia onderdelen)

Maar ik heb dat 2010 GPR model nog nooit in het echt gezien en of die goed rijd weet ik dus ook niet. :puh:

Het komt uit dezelfde fabriek, maar waarom zijn het dan direct Derbi onderdelen en niet Aprilia onderdelen? Volgens mij heeft Aprilia veel meer aan de ontwikkeling van de RS50 en GPR50 gedaan. Aangezien ze technieken van de 125cc GP machines gebruiken, die door Aprilia zijn ontwikkeld en niet door Derbi. Derbi rijd in het WK 125cc immers met Aprilia motoren net als Gilera.

Ik denk dat omdat er op bijvoorbeeld de luchtfilterbox en de remblokken keigroot Derbi staat. :puh: En er ligt een DB050 blok onder wat een Derbi blok is.

En aprilia was 'failliet' (gereorganiseerd soort van... (toen dan he, nu niet meer)) in nederland in 2005 of 6(?) dacht ik. Maar dat was alleen met de 50cc versies volgens mij.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat omdat er op bijvoorbeeld de luchtfilterbox en de remblokken keigroot Derbi staat. :puh: En er ligt een DB050 blok onder wat een Derbi blok is.

En aprilia was 'failliet' (gereorganiseerd soort van... (toen dan he, nu niet meer)) in nederland in 2005 of 6(?) dacht ik. Maar dat was alleen met de 50cc versies volgens mij.

Op de remschijven staat inderdaad Derbi, maar niet kei groot, ongeveer 1*0,5 cm. En Aprilia was inderdaad failliet, en is toen net als Derbi opgekocht door Piaggio. Maar omgekeerd zal Derbi waarschijnlijk ook heel veel spul van Aprilia gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat omdat er op bijvoorbeeld de luchtfilterbox en de remblokken keigroot Derbi staat. :puh: En er ligt een DB050 blok onder wat een Derbi blok is.

En aprilia was 'failliet' (gereorganiseerd soort van... (toen dan he, nu niet meer)) in nederland in 2005 of 6(?) dacht ik. Maar dat was alleen met de 50cc versies volgens mij.

Op de remschijven staat inderdaad Derbi, maar niet kei groot, ongeveer 1*0,5 cm. En Aprilia was inderdaad failliet, en is toen net als Derbi opgekocht door Piaggio. Maar omgekeerd zal Derbi waarschijnlijk ook heel veel spul van Aprilia gebruiken.

Ja oke. :puh: (op luchtfilerbox wel wat groter :puh: ) Derbi zal best aprilia onderdelen hebben, maar die heb ik nog nooit gezien op mijne. :puh:

Maar trek maar eens de kappen van een GPR en een RS van de brommer af, en zet ze eens naast elkaar.. Weinig tot geen verschil. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke. :puh: (op luchtfilerbox wel wat groter :puh: ) Derbi zal best aprilia onderdelen hebben, maar die heb ik nog nooit gezien op mijne. :puh:

Maar trek maar eens de kappen van een GPR en een RS van de brommer af, en zet ze eens naast elkaar.. Weinig tot geen verschil. :puh:

Klopt. Maar het frame is door Aprilia ontworpen, net zoals bepaalde andere onderdelen. Maar ik weet niet of niet ook gemaakt worden bij Aprilia, dat zou kunnen verklaren dat er geen Aprilia op staat.

Link to comment
Delen op andere websites

De Derbi en Aprilia zijn inderdaad allebij geweldig. De TZR is ook erg mooi, maar is technisch wat minder. De DT50 vindt ik er erg verouderd uitzien in vergelijking met de SX en Senda.

Link to comment
Delen op andere websites

De Derbi en Aprilia zijn inderdaad allebij geweldig. De TZR is ook erg mooi, maar is technisch wat minder. De DT50 vindt ik er erg verouderd uitzien in vergelijking met de SX en Senda.

Tzr is ook hoge kwaliteit, Motorhispania en Rieju zijn de wat mindere.. Heb zelf een MH Rx gehad maar die is helaas totalloss gegaan. :-( Maar die brommer bleek een B-merk te zijn ivm de laagkwaliteit boutjes,kappen,vering (keerring) en zo. Blok is hetzelfde als de TZR, dus goed.

Best veel vrienden van mij hebben een TZR, die gaan lekker makkelijk rond de 100 en rijden opzich best goed, alleen ik vind ze ietwat te lomp, maar qua uiterlijk zijn ze wel vet. Maar als je bijvoorbeeld naar het schakelen kijkt tussen een Derbi GPR\Aprilia RS vind ik de derbi en aprilia veel beter schakelen. Je hoeft maar lichtjes kracht te zetten om de koppeling te gebruiken en je hoeft het schakelpedaaltje maar net aan te raken om te schakelen wat na een tijdje wennen echt fijn is. Alleen vind ik de afstelling van de koppeling dan wel weer kut van mn derbi. :puh: (veel te lang dood punt)

Tja, en als je onderuit gaat, kun je het beste een TZR hebben denk ik, derbi en aprilia kappen breken namelijk nogal snel. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Link to comment
Delen op andere websites

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc[/color]

Begrijp me niet verkeerd, een TZR is een goede brommer, een A merk en een heel stuk beter dan een Motorhispania of Rieju. Maar het frame van een Aprilia/Derbi is moderner, en voor zover ik gehoord heb stijver. Het blok van Derbi is volgens velen beter, door o.a. een nicasil cilinderwand. Als je voor de TZR gaat staan en onder de kuip heen kijkt kan je alles zien, dat betekent dus ook dat overal vuil kan komen, wat bij een GPR/RS50 beter dichtgemaakt is. Of hij beter zit licht aan je lengte. De RS50 en GPR zijn voor kleine Italiaantjes en Spanjaarden gemaakt. Dus als je (erg) groot bent zit de TZR waarschijnlijk fijner. Maar aangezien ik niet zo groot ben past de RS50 mij perfect.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...