Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb gehoord dat achterop bij een Derbi senda en SX (dat model iig, niet het merk) geen pretje is om te zitten, aangezien je makkelijk weg kan glijden, klopt dit? :O

Overigens, wat is een dood punt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gehoord dat achterop bij een Derbi senda en SX (dat model iig, niet het merk) geen pretje is om te zitten, aangezien je makkelijk weg kan glijden, klopt dit? :O

Overigens, wat is een dood punt?

Bijvoorbeeld bij mijn GPR is het een hel om achterop te zitten. :puh: Je kan jezelf alleen aan een kapje beethouden. :puh: Maarja ik hoef meestal niet achterop bij mezelf. :puh:

Hoe bedoel je dood punt? Van je zuiger of powerband?

Ik denk dat je bedoeld met een dood punt dat je brommer niet harder gaat dan dat punt?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb probleem met versnellingsbak van mn Suzuki TSX (hij is opgevoerd van 50CC naar 72CC BTW), hij slipt een beetje te veel tijdens het schakelen en optrekken.

Ik heb ook een vraag over de tand wiel verhoudingen, wat zijn de beste verhoudingen voor offroad rijden en voor lange stukken rechte wegen.

sorry als dit noob vragen zijn maar dit is pas mn eerste brommer en ben pas 14 :$ .

Bewerkt: door onbekendeIV
Link to comment
Delen op andere websites

Als hij slipt kan het zijn dat ze versleten zijn.

En de verhouding lijkt mij voor off-road dat je meer kracht nodig hebt.

Maar voor lange wegen zou ik voor snelheid gaan, wat natuurlijk niet samen kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Als hij slipt kan het zijn dat ze versleten zijn.

En de verhouding lijkt mij voor off-road dat je meer kracht nodig hebt.

Maar voor lange wegen zou ik voor snelheid gaan, wat natuurlijk niet samen kan.

wat moeten de verhoudingen zijn van de tandwielen dan voor beide standen? achter klein en groot voor of weet ik veel.

Bewerkt: door onbekendeIV
Link to comment
Delen op andere websites

Naast mijn Sr heb ik er ook een Derbi GPR bij gekocht. Een schakel vind ik toch vele malen lekkerder rijden. ik moet alleen iets meer op de toeren letten, schakel echt veel te hoog in toeren. :puh:

post-77128-1278769441,29.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hier mijn nieuwe aanwinst:

1278788745-770.jpg

1278788747-641.jpg

Het is een momenteel nog niet werkende Rieju RR Sport Edition, er zijn namelijk wat defecten. De zuiger is nml kapot en de krukaslager ook.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Naast mijn Sr heb ik er ook een Derbi GPR bij gekocht. Een schakel vind ik toch vele malen lekkerder rijden. ik moet alleen iets meer op de toeren letten, schakel echt veel te hoog in toeren. :puh:

post-77128-1278769441,29.jpg

Mooi ding :tu: . Die achterkant lijkt echt op die van een Cagiva Mito en Ducati 916, hoorden die merken bij elkaar of zo?

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist ff naar een brommerzaak hier geweest en gehoord dat een uitlaat al 300-400 euro kan gaan kosten. duh.gif Dat is zowat meer dan dat ik voor de brommer zelf betaald heb. :(

Dat is wel erg duur. Ik weet niet of je persé een originele zoekt, maar er zijn veel goedkopere te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist ff naar een brommerzaak hier geweest en gehoord dat een uitlaat al 300-400 euro kan gaan kosten. duh.gif Dat is zowat meer dan dat ik voor de brommer zelf betaald heb. boos.gif

Dat is wel erg duur. Ik weet niet of je persé een originele zoekt, maar er zijn veel goedkopere te vinden.

Ja inderdaad, ik ga maar even op internet rondkijken. Hij maakt nu namelijk echt een lelijk geluid en ook heel veel herrie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...