Nick_Kerkwijk Geplaatst: 3 juli 2010 Rapport Geplaatst: 3 juli 2010 Ikzelf heb een tzr. En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring ) Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder? Een tzr heeft meer voordelen. - Grotere Tank - Grotere Carburator - Comfortabeler om op te zitten vind ik dan. - etc Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. Reageren
flippie13 Geplaatst: 3 juli 2010 Rapport Geplaatst: 3 juli 2010 Ik heb gehoord dat achterop bij een Derbi senda en SX (dat model iig, niet het merk) geen pretje is om te zitten, aangezien je makkelijk weg kan glijden, klopt dit? :O Overigens, wat is een dood punt? Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 4 juli 2010 Rapport Geplaatst: 4 juli 2010 Ik heb gehoord dat achterop bij een Derbi senda en SX (dat model iig, niet het merk) geen pretje is om te zitten, aangezien je makkelijk weg kan glijden, klopt dit? :O Overigens, wat is een dood punt? Bijvoorbeeld bij mijn GPR is het een hel om achterop te zitten. Je kan jezelf alleen aan een kapje beethouden. Maarja ik hoef meestal niet achterop bij mezelf. Hoe bedoel je dood punt? Van je zuiger of powerband? Ik denk dat je bedoeld met een dood punt dat je brommer niet harder gaat dan dat punt? Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 9 juli 2010 Rapport Geplaatst: 9 juli 2010 (bewerkt) ik heb probleem met versnellingsbak van mn Suzuki TSX (hij is opgevoerd van 50CC naar 72CC BTW), hij slipt een beetje te veel tijdens het schakelen en optrekken. Ik heb ook een vraag over de tand wiel verhoudingen, wat zijn de beste verhoudingen voor offroad rijden en voor lange stukken rechte wegen. sorry als dit noob vragen zijn maar dit is pas mn eerste brommer en ben pas 14 :$ . Bewerkt: 9 juli 2010 door onbekendeIV Reageren
Kryziek Geplaatst: 9 juli 2010 Rapport Geplaatst: 9 juli 2010 Als hij slipt kan het zijn dat ze versleten zijn. En de verhouding lijkt mij voor off-road dat je meer kracht nodig hebt. Maar voor lange wegen zou ik voor snelheid gaan, wat natuurlijk niet samen kan. Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 9 juli 2010 Rapport Geplaatst: 9 juli 2010 (bewerkt) Als hij slipt kan het zijn dat ze versleten zijn. En de verhouding lijkt mij voor off-road dat je meer kracht nodig hebt. Maar voor lange wegen zou ik voor snelheid gaan, wat natuurlijk niet samen kan. wat moeten de verhoudingen zijn van de tandwielen dan voor beide standen? achter klein en groot voor of weet ik veel. Bewerkt: 9 juli 2010 door onbekendeIV Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 10 juli 2010 Rapport Geplaatst: 10 juli 2010 Naast mijn Sr heb ik er ook een Derbi GPR bij gekocht. Een schakel vind ik toch vele malen lekkerder rijden. ik moet alleen iets meer op de toeren letten, schakel echt veel te hoog in toeren. Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 10 juli 2010 Rapport Geplaatst: 10 juli 2010 @hierboven@ mooi ding! ziet er uit als een echte kleine motor ! dit is mijn suzuki tsx; is een beetje vies van het crossen, maar daar is ie ook voor! Reageren
Djmaddox Geplaatst: 10 juli 2010 Rapport Geplaatst: 10 juli 2010 (bewerkt) Hier mijn nieuwe aanwinst: Het is een momenteel nog niet werkende Rieju RR Sport Edition, er zijn namelijk wat defecten. De zuiger is nml kapot en de krukaslager ook. Bewerkt: 10 juli 2010 door Djmaddox Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 12 juli 2010 Rapport Geplaatst: 12 juli 2010 Naast mijn Sr heb ik er ook een Derbi GPR bij gekocht. Een schakel vind ik toch vele malen lekkerder rijden. ik moet alleen iets meer op de toeren letten, schakel echt veel te hoog in toeren. Mooi ding . Die achterkant lijkt echt op die van een Cagiva Mito en Ducati 916, hoorden die merken bij elkaar of zo? Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Mijn vriend heeft een Peugeot Vivacity, en die is best fijn. Ikzelf ben al aan het sparen voor rijlessen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Zojuist ff naar een brommerzaak hier geweest en gehoord dat een uitlaat al 300-400 euro kan gaan kosten. Dat is zowat meer dan dat ik voor de brommer zelf betaald heb. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Zojuist ff naar een brommerzaak hier geweest en gehoord dat een uitlaat al 300-400 euro kan gaan kosten. Dat is zowat meer dan dat ik voor de brommer zelf betaald heb. Dat is wel erg duur. Ik weet niet of je persé een originele zoekt, maar er zijn veel goedkopere te vinden. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Zojuist ff naar een brommerzaak hier geweest en gehoord dat een uitlaat al 300-400 euro kan gaan kosten. Dat is zowat meer dan dat ik voor de brommer zelf betaald heb. Dat is wel erg duur. Ik weet niet of je persé een originele zoekt, maar er zijn veel goedkopere te vinden. Ja inderdaad, ik ga maar even op internet rondkijken. Hij maakt nu namelijk echt een lelijk geluid en ook heel veel herrie. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Ja inderdaad, ik ga maar even op internet rondkijken. Hij maakt nu namelijk echt een lelijk geluid en ook heel veel herrie. Zoek je een hele uitlaat of alleen uitlaat of demper? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.