Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Ja inderdaad, ik ga maar even op internet rondkijken. Hij maakt nu namelijk echt een lelijk geluid en ook heel veel herrie.

Zoek je een hele uitlaat of alleen uitlaat of demper?

Ik zoek n hele uitlaat omdat de uitlaat nu versleten is en er een paar deuken in zitten. Maar ik ga hem eerst even opnieuw monteren want ik denk dat ik toch iets fout heb gedaan want hij maakt nu echt heel veel herrie.

EDIT: Net nog even een rondje gedaan voor het opnieuw monteren, 75km/u zonder iets opgevoerd te hebben. Blok dat eronder hangt is een Minarelli AM6 50CC.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja inderdaad, ik ga maar even op internet rondkijken. Hij maakt nu namelijk echt een lelijk geluid en ook heel veel herrie.

Zoek je een hele uitlaat of alleen uitlaat of demper?

Ik zoek n hele uitlaat omdat de uitlaat nu versleten is en er een paar deuken in zitten. Maar ik ga hem eerst even opnieuw monteren want ik denk dat ik toch iets fout heb gedaan want hij maakt nu echt heel veel herrie.

EDIT: Net nog even een rondje gedaan voor het opnieuw monteren, 75km/u zonder iets opgevoerd te hebben. Blok dat eronder hangt is een Minarelli AM6 50CC.

Wat je kan doen is net als ik een Leovince V6 uitlaat kopen. Kost rond de 150 euro en is niet achterlijk snel. En ziet er nog best goed uit. Maar moet je wel goed uitkijken dat je niet de verkeerde koopt zoals een uitlaat die bovenlangs gaat bijvoorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft een snorfiets niet gewoon een teruggevoerd scooter blok dan?

Dat was fout, nu is het goed.

Ik heb nog nooit een snor brommer 90 zien gaan. :7

Ik wel, gewoon laten testen op snor met een verneukt uitlaatje, en dan gewoon een goede uitlaat eronder beetje opvoeren en dan zit je al gauw op de 90

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Heeft een snorfiets niet gewoon een teruggevoerd scooter blok dan?

Dat was fout, nu is het goed.

Wat voor blok is het dan :? ?

Gewoon ene standaard blok, maar ik heb het niet zo op scooters :puh:

@hieronder:

Dat bedoel ik! :tu:

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik HAAT scooters. :puh:

Ze rijden al vol gas als ze nog maar 10 gaan.. Vies kut geluid.

En vaak ook nog van die opgevoerde die je 5km verder op nog kunt horen...

Idd, maar ze maken meestal meer herrie dan dat ze gaan. Doe mij maar een snelle schakel. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

17,5 is de carburator van een Tzr. ik dacht dat de 13 of 14 mm de grootte was van een carburator van een RS50.

En de tank is overigens 13,8 L.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

17,5 is de carburator van een Tzr. ik dacht dat de 13 of 14 mm de grootte was van een carburator van een RS50.

En de tank is overigens 13,8 L.

Zelf getankt of in het boekje? Naja wat boeit die ene liter eigenlijk. :puh: Persoonlijk vind ik de derbi beter rijden en alles net wat fijner en soepeler dan bij andere brommers, stukkie beter dan mn vorige. Maar dit kun jij of iemand anders natuurlijk weer niet fijn vinden. Ik heb trouwens mn std cilinder een klein beetje laten honen. Hij rijdt nu stukken beter en trekt harder en gaat 10 km harder ongeveer. Ik heb het laten doen omdat ik een vastloper had en krassen in de cilinder zaten. M'n startprobleem is hiermee trouwens ook opgelost. :puh:

En als het goed is heeft de aprilia zelf een 12 mm dacht ik.

Hoe hard loopt jouw tzr eignlijk?

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

17,5 is de carburator van een Tzr. ik dacht dat de 13 of 14 mm de grootte was van een carburator van een RS50.

En de tank is overigens 13,8 L.

Zelf getankt of in het boekje? Naja wat boeit die ene liter eigenlijk. :puh: Persoonlijk vind ik de derbi beter rijden en alles net wat fijner en soepeler dan bij andere brommers, stukkie beter dan mn vorige. Maar dit kun jij of iemand anders natuurlijk weer niet fijn vinden. Ik heb trouwens mn std cilinder een klein beetje laten honen. Hij rijdt nu stukken beter en trekt harder en gaat 10 km harder ongeveer. Ik heb het laten doen omdat ik een vastloper had en krassen in de cilinder zaten. M'n startprobleem is hiermee trouwens ook opgelost. :puh:

En als het goed is heeft de aprilia zelf een 12 mm dacht ik.

Hoe hard loopt jouw tzr eignlijk?

75Km/h op top maar dat haal ik niet meer.

Problemen met de koeling en al warmlopertje gehad.

Dus zal ook moeten laten honen.

Steek ik wss andere sproeier en tandwiel 12 vooraan.

Dan ligt er 12 - 47 op.

Rijdt ie ongeveer 85km/h

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een tzr.

En je moet al een serieus harde knal maken om die kappen echt te breken. ( Jaja ervaring :puh: )

Overige @ Teh_ninja: Wat bedoel je met technisch wat minder?

Een tzr heeft meer voordelen.

- Grotere Tank

- Grotere Carburator

- Comfortabeler om op te zitten vind ik dan.

- etc

Oh? Mijne was standaard 17.5 mm. Tzr was toch 13mm? En de tank lijkt groter maar er kan nog geen liter extra bij hoor, toen ik een keer zonder benzine stond had ik ook 12.5 liter getankt. En dat comfortabeler zitten klopt wel in het begin vond ik, maar ik merk weinig verschil als ik eenmaal rijd. Maar dit is natuurlijk smaak-kwestie. :puh:

17,5 is de carburator van een Tzr. ik dacht dat de 13 of 14 mm de grootte was van een carburator van een RS50.

En de tank is overigens 13,8 L.

Zelf getankt of in het boekje? Naja wat boeit die ene liter eigenlijk. :puh: Persoonlijk vind ik de derbi beter rijden en alles net wat fijner en soepeler dan bij andere brommers, stukkie beter dan mn vorige. Maar dit kun jij of iemand anders natuurlijk weer niet fijn vinden. Ik heb trouwens mn std cilinder een klein beetje laten honen. Hij rijdt nu stukken beter en trekt harder en gaat 10 km harder ongeveer. Ik heb het laten doen omdat ik een vastloper had en krassen in de cilinder zaten. M'n startprobleem is hiermee trouwens ook opgelost. :puh:

En als het goed is heeft de aprilia zelf een 12 mm dacht ik.

Hoe hard loopt jouw tzr eignlijk?

75Km/h op top maar dat haal ik niet meer.

Problemen met de koeling en al warmlopertje gehad.

Dus zal ook moeten laten honen.

Steek ik wss andere sproeier en tandwiel 12 vooraan.

Dan ligt er 12 - 47 op.

Rijdt ie ongeveer 85km/h

Ah oke.Hoe kom je trouwens aan koelproblemen? Wat is het probleem dan? :O Alle slangetjes aangesloten of verstopping in radiateur ofzoiets?

Ik heb std 17.5 carb en licht gehoonde cilinder dat de krassen er net uit zijn zegmaar. Ehm twv is 53-15 maar ik doe er binnekort ff tandwieltje 50 achterop dat ie wat harder loopt. Nu maakt ie lichte overtoeren en dat vind ik kut rijden. Heb liever dat ie er wat minder maakt en harder gaat. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...