Jump to content

Scooters


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik een 2de hands schakel (A merk ofcourse) wil kopen, wat is dan ongeveer de max. qua kilometer stand bij normaal onderhoud? ik heb namelijk wel eens een paar mooie Derbi's gezien alleen hadden die variërend van 15000 tot 19000 km op de teller :(

Ikzelf zou nu een brommer kopen met max 10000 op de teller. Er zijn er ook soms een paar tussen met net 5000 op de teller in datzelfde budget, maar dat is niet zo vaak. Mijne heeft nu ook al een flinke 17000 gelopen. Nu compleet gereviseerd dus zou er zeker nog 2 jaar tegenaan moeten kunnen. Maar het ligt ook aan of de brommer opgevoerd is en hoe hij behandeld is. En jammer genoeg kan je dat niet zien als je hem koopt. Wie weet was het wel zo iemand die hem met een koude motor vol opentrok en altijd constant in hoge toeren heeft gereden, en hem snel origineel gemaakt heeft voor de verkoop.

Het is en blijft een gok als je een 2de handse koopt van een paar jaartjes oud.

Standaard brommers kunnen er zo 30.000 km lopen zonder veel problemen, mits goed behandeld.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
  • 3 weken later...
  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hupakee.

Gisteren weer een warmlopertje.

Binnekort maar eens een nieuwe cilinder bestellen.

Ja ik weet dat ik hem ook kan uithonen.

Maar ik heb liever een nieuwe cilinder.

Geplaatst:

Had ik een mooie derbi gezien voor een prijs die je bijna niet kon geloven, zat er én geen kenteken op (in beslag genomen door snelheid) en had die al 33.000 km op de teller staan, beetje te veel dus :puh:

Alhoewel het blok bij 32k was gereviseerd, maar dan wel wss in het vorige leven helemaal kapot gereden(kon 100, 49 cc), gewoon laten staan en niet kopen toch?

Geplaatst:

Had ik een mooie derbi gezien voor een prijs die je bijna niet kon geloven, zat er én geen kenteken op (in beslag genomen door snelheid) en had die al 33.000 km op de teller staan, beetje te veel dus :puh:

Alhoewel het blok bij 32k was gereviseerd, maar dan wel wss in het vorige leven helemaal kapot gereden(kon 100, 49 cc), gewoon laten staan en niet kopen toch?

Dus het blok is eigenlijk pas 1000 km oud? Dan is ie gewoon gloednieuw, maarja ik kan ook zeggen dat het bij de mijne was gebeurd terwijl het niet zo is als ik hem verkocht.. Tja, het is geen originele natuurlijk als die 100 gaat, maar mijne loopt ook gewoon over de 100 en niks mee aan de hand (alleen kapotgelopen na 17000 kilometer maar das nog best veel :puh: ). Hij zal wat meer toeren maken dus ook harder slijten, maar ook al gaat je brommer 100, je hoeft niet altijd 100 te rijden toch? Je kan het ook zien dat je met een lagere versnelling ook gewoon 70/80 kan rijden met niet al te veel toeren. Maar wel uitkijken voor politie dan. :7

Geplaatst:

Had ik een mooie derbi gezien voor een prijs die je bijna niet kon geloven, zat er én geen kenteken op (in beslag genomen door snelheid) en had die al 33.000 km op de teller staan, beetje te veel dus :puh:

Alhoewel het blok bij 32k was gereviseerd, maar dan wel wss in het vorige leven helemaal kapot gereden(kon 100, 49 cc), gewoon laten staan en niet kopen toch?

Dus het blok is eigenlijk pas 1000 km oud? Dan is ie gewoon gloednieuw, maarja ik kan ook zeggen dat het bij de mijne was gebeurd terwijl het niet zo is als ik hem verkocht.. Tja, het is geen originele natuurlijk als die 100 gaat, maar mijne loopt ook gewoon over de 100 en niks mee aan de hand (alleen kapotgelopen na 17000 kilometer maar das nog best veel :puh: ). Hij zal wat meer toeren maken dus ook harder slijten, maar ook al gaat je brommer 100, je hoeft niet altijd 100 te rijden toch? Je kan het ook zien dat je met een lagere versnelling ook gewoon 70/80 kan rijden met niet al te veel toeren. Maar wel uitkijken voor politie dan. :7

Of in een hogere versnelling 70/80 rijden tegen minder toeren.

Ook beter voor je blokje.

Overigens ga ik een nieuwe 50cc steken maar ik heb geen flauw idee welke.

Aanraders?

Geplaatst:

Een originele ;)

@ Flippie, wat bedoelen ze met gereviseerd? Hebben ze de versnellingsbak ook gereviseerd?

En trouwens een schakel kan meer dan 50000 kilometers halen, tenminste als je op tijd olie ververst van de versnellingsbak en nu en dan eens de cilinder en krukaslagering vernieuwd isdat perfect mogelijk ;)

Geplaatst:

In het mailtje zei hij dat het motorblok helemaal gereviseerd was bij de 32k, alles vervangen.

Of de versnellingbak gereviseerd was weet ik niet, maar mijn vraag aan jullie is, zal ik hem kopen dan? :puh:

Geplaatst:

Dat is moeilijk te zeggen, daarom zouden we hem eens moeten zien en testen.

Rijd er eens mee en voel hoe soepel het schakelen gaat en ook de compressie eens testen.

Geplaatst:

Nja, het moeilijke is dat ik nog 15 ben, de theorie van een schakel wel ken maar de praktijk nog niet aanwezig is geweest (tomos, speedfight, zip en die shit alleen), dus als ik er op ga zitten is dat ding gelijk de hemel in :puh:

Maar ik bel er morgen wel even een dealer over anders, het kenteken is wel in beslag genomen dus dan moet ik hem opnieuw laten keuren bij RDW, kost 60 euro zei de verkoper, en moet wel goed lopen dan.

Nu loopt hij 90, dus dat is even terugvoeren dan XD

Geplaatst:

Een originele ;)

@ Flippie, wat bedoelen ze met gereviseerd? Hebben ze de versnellingsbak ook gereviseerd?

En trouwens een schakel kan meer dan 50000 kilometers halen, tenminste als je op tijd olie ververst van de versnellingsbak en nu en dan eens de cilinder en krukaslagering vernieuwd isdat perfect mogelijk ;)

Ja een originele.

Maar ik bedoelde er zijn zoveel verschillende 50cc's.

Kheb al paar keuzes van een 50cc AM6 blokje.

Maar heb geen idee welke ik het beste zou nemen.

Geplaatst:

Nja, het moeilijke is dat ik nog 15 ben, de theorie van een schakel wel ken maar de praktijk nog niet aanwezig is geweest (tomos, speedfight, zip en die shit alleen), dus als ik er op ga zitten is dat ding gelijk de hemel in :puh:

Maar ik bel er morgen wel even een dealer over anders, het kenteken is wel in beslag genomen dus dan moet ik hem opnieuw laten keuren bij RDW, kost 60 euro zei de verkoper, en moet wel goed lopen dan.

Nu loopt hij 90, dus dat is even terugvoeren dan XD

Kenteken? keuren? Moeten in Nederland alle bromfietsen gekeurd worden mss? En een kenteken hebben?

En neem iemand mee die er wat van vanaf weet als je gaat gaan kijken naar die brommer.

@moechy, koop dezelfde als wat erop gezeten heeft, als je daar tevreden van bent tenminste.

Geplaatst:

Kenteken? keuren? Moeten in Nederland alle bromfietsen gekeurd worden mss? En een kenteken hebben?

En neem iemand mee die er wat van vanaf weet als je gaat gaan kijken naar die brommer.

@moechy, koop dezelfde als wat erop gezeten heeft, als je daar tevreden van bent tenminste.

In Nederland moeten alle brommers inderdaad een kenteken.

@flippie

Gewoon een testritje maken, bij voorkeur ergens afgelegen.

Geplaatst: (bewerkt)

Nja, het moeilijke is dat ik nog 15 ben, de theorie van een schakel wel ken maar de praktijk nog niet aanwezig is geweest (tomos, speedfight, zip en die shit alleen), dus als ik er op ga zitten is dat ding gelijk de hemel in :puh:

Maar ik bel er morgen wel even een dealer over anders, het kenteken is wel in beslag genomen dus dan moet ik hem opnieuw laten keuren bij RDW, kost 60 euro zei de verkoper, en moet wel goed lopen dan.

Nu loopt hij 90, dus dat is even terugvoeren dan XD

Kenteken? keuren? Moeten in Nederland alle bromfietsen gekeurd worden mss? En een kenteken hebben?

En neem iemand mee die er wat van vanaf weet als je gaat gaan kijken naar die brommer.

@moechy, koop dezelfde als wat erop gezeten heeft, als je daar tevreden van bent tenminste.

Was standaard die erop zat.

Niet echt tevreden over.

Deze had ik allemaal al gezien maar ik heb geen flauw idee welke ik zou nemen?

Welke raad jij me zo al aan? Overigens is alles ng standaard behalve uitlaat en vertanding.

Uitlaat : Metrakit Rk Replica

vertanding : 11 - 47 (kan ik 12 - 47 van maken).

Klikhttp://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=7023

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=321

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2578

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6565

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2301

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1408

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6995

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6548

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

Nja, het moeilijke is dat ik nog 15 ben, de theorie van een schakel wel ken maar de praktijk nog niet aanwezig is geweest (tomos, speedfight, zip en die shit alleen), dus als ik er op ga zitten is dat ding gelijk de hemel in :puh:

Maar ik bel er morgen wel even een dealer over anders, het kenteken is wel in beslag genomen dus dan moet ik hem opnieuw laten keuren bij RDW, kost 60 euro zei de verkoper, en moet wel goed lopen dan.

Nu loopt hij 90, dus dat is even terugvoeren dan XD

60 euro? Reken maar op 180. En bovendien word je brommer sneller in beslag genomen dan alleen het kenteken. (brommer word bij 20km harder dan op de papieren in beslag genomen) En als hij een Derbi dan ook heel goedkoop wilt verkopen dan ben ik vrij zeker dat die gestolen is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...