Tomeken Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 (bewerkt) Ik zou gaan voor de DR. Goede prijs/kwaliteit Bewerkt: 24 augustus 2010 door Tomeken Reageren
moechy Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 (bewerkt) Ik zou gaan voor de DR. Goede prijs/kwaliteit Ok. Ik heb een metrakit RK Replica als uitlaat dus dat moet gaan toch? Vind wel het voordeel dat het een zwarte cilinder is ^^. Zou ik er nog iets bijbestellen? Sproeierkit? Eneuh weet je toevallig welke sproeier er standaard in de carburateur van een tzr zitten? Dus 5 of 6mm? Bewerkt: 24 augustus 2010 door moechy Reageren
Tomeken Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 Ik zou gaan voor de DR. Goede prijs/kwaliteit Ok. Ik heb een metrakit RK Replica als uitlaat dus dat moet gaan toch? Vind wel het voordeel dat het een zwarte cilinder is ^^. Zou ik er nog iets bijbestellen? Sproeierkit? Eneuh weet je toevallig welke sproeier er standaard in de carburateur van een tzr zitten? Dus 5 of 6mm? Probeer hem af te stellen met die cilinder en alles wat er nu opzit. Reageren
moechy Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 Ik zou gaan voor de DR. Goede prijs/kwaliteit Ok. Ik heb een metrakit RK Replica als uitlaat dus dat moet gaan toch? Vind wel het voordeel dat het een zwarte cilinder is ^^. Zou ik er nog iets bijbestellen? Sproeierkit? Eneuh weet je toevallig welke sproeier er standaard in de carburateur van een tzr zitten? Dus 5 of 6mm? Probeer hem af te stellen met die cilinder en alles wat er nu opzit. Sproeiers heb ik ondertussen al gevonden. Maar moet ik er nog iets bijbestellen? Buiten die sproeiers dan. MSs nieuwe bougie ook maar? Reageren
Tomeken Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 Sproeier is niet noodzakelijk, je kan de lucht/brandstof menging ook met de lucht bijregelen. En een nieuwe bougie is ook goed ja. Reageren
moechy Geplaatst: 24 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2010 Sproeier is niet noodzakelijk, je kan de lucht/brandstof menging ook met de lucht bijregelen. En een nieuwe bougie is ook goed ja. Ja dat weet ik maarja zit nu te kleine sproeier in waardoor ik warmlopertje heb gehad. Dus ga gwn een sproeiersetje bestellen zodat ie perfect afgesteld staat. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 25 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2010 (bewerkt) Je kan kijken hoe je bougie eruit ziet.(wit(tig)=gevaarlijk.. zwart/vettig/nat is teveel benzine, bruin is ongeveer goed, om het maar even zo te zeggen) Maar je merkt wel als je aan het rijden bent of ie te arm of te rijk staat afgesteld. Je kan het beste beginnen met afstellen als je brommer een beetje stottert rond de 6/7000 toeren, dan staat ie te rijk. Is wat veiliger dan te arm. Hoe bedoel je trouwens 5 of 6 mm Moechy? Bij mij zit er stationair sproeier 32 in en hoofdsproeier 98? En mijn brommer valt niet meer uit tegewoordig. :O Heb er een eind mee gereden en telkens als ie uitviel wat meer lucht gegeven met luchtschroef. Nu rijd ie ook niet meer 1 op 6. Hij verzoop een tijdje echt maar heb er 5 dagen mee gereden was niet normaal hoeveel ie toen verbruikte. Bewerkt: 25 augustus 2010 door Nick_Kerkwijk Reageren
moechy Geplaatst: 25 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2010 Je kan kijken hoe je bougie eruit ziet.(wit(tig)=gevaarlijk.. zwart/vettig/nat is teveel benzine, bruin is ongeveer goed, om het maar even zo te zeggen) Maar je merkt wel als je aan het rijden bent of ie te arm of te rijk staat afgesteld. Je kan het beste beginnen met afstellen als je brommer een beetje stottert rond de 6/7000 toeren, dan staat ie te rijk. Is wat veiliger dan te arm. Hoe bedoel je trouwens 5 of 6 mm Moechy? Bij mij zit er stationair sproeier 32 in en hoofdsproeier 98? En mijn brommer valt niet meer uit tegewoordig. :O Heb er een eind mee gereden en telkens als ie uitviel wat meer lucht gegeven met luchtschroef. Nu rijd ie ook niet meer 1 op 6. Hij verzoop een tijdje echt maar heb er 5 dagen mee gereden was niet normaal hoeveel ie toen verbruikte. JA je hebt die sproeiermaten dik of dun Dun --> 5mm Dik --> 6mm Dik is dus voor een tzr. Weet het ondertussen al. En dat afstellen wist ik ook al Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 Je kan kijken hoe je bougie eruit ziet.(wit(tig)=gevaarlijk.. zwart/vettig/nat is teveel benzine, bruin is ongeveer goed, om het maar even zo te zeggen) Maar je merkt wel als je aan het rijden bent of ie te arm of te rijk staat afgesteld. Je kan het beste beginnen met afstellen als je brommer een beetje stottert rond de 6/7000 toeren, dan staat ie te rijk. Is wat veiliger dan te arm. Hoe bedoel je trouwens 5 of 6 mm Moechy? Bij mij zit er stationair sproeier 32 in en hoofdsproeier 98? En mijn brommer valt niet meer uit tegewoordig. :O Heb er een eind mee gereden en telkens als ie uitviel wat meer lucht gegeven met luchtschroef. Nu rijd ie ook niet meer 1 op 6. Hij verzoop een tijdje echt maar heb er 5 dagen mee gereden was niet normaal hoeveel ie toen verbruikte. JA je hebt die sproeiermaten dik of dun Dun --> 5mm Dik --> 6mm Dik is dus voor een tzr. Weet het ondertussen al. En dat afstellen wist ik ook al Sorry hoor, wist niet dat je boos werd. :$ Vandaag mn brommer bestickerd, vind het er best ver uitzien. Die B van Bridgestone op voorspatbord links en rechts, en nog 3 stickers van NGK, MOTUL en Bridgestone in de lijn van hoe de originele stickers zaten. lijkt wel een GP motor nu Jammer dat ie niet zo snel gaat. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 Heb je er n foto van? Ik heb ondertussen ook n goede foto van mijne: Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 Mooi man zo'n crosser. Lijkt me vet, lekker volgas over drempels enzo zal er eens een paar foto's van schieten.. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 Mooi man zo'n crosser. Lijkt me vet, lekker volgas over drempels enzo zal er eens een paar foto's van schieten.. Rijd idd fijn maar dit staat nog op de To Do list: - Oppoetsen - Nieuwe uitlaat - Afstellen( top priority) - Kabels goed laten lopen(koppelingskabel loopt nu recht over mn kilometerteller, dat is denk ik ook niet echt de bedoeling...) - Kap voor op blok(ben even de naam ervan kwijt) - Misschien andere kleur Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 Mooi man zo'n crosser. Lijkt me vet, lekker volgas over drempels enzo zal er eens een paar foto's van schieten.. Rijd idd fijn maar dit staat nog op de To Do list: - Oppoetsen - Nieuwe uitlaat - Afstellen( top priority) - Kabels goed laten lopen(koppelingskabel loopt nu recht over mn kilometerteller, dat is denk ik ook niet echt de bedoeling...) - Kap voor op blok(ben even de naam ervan kwijt) - Misschien andere kleur Mooie lijst, leuk om te doen toch? Hier wat foto's trouwens.. let vooral op de mooie kwaliteit van 3.0 megapixels Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 Aight, ziet er zeker netjes uit! Hoe hard gaat ie? Ik ben er btw nog eentje vergeten op mn lijst, hij gaat nu nml 80KM/u + en dat moet even lager. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 27 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2010 (bewerkt) Aight, ziet er zeker netjes uit! Hoe hard gaat ie? Ik ben er btw nog eentje vergeten op mn lijst, hij gaat nu nml 80KM/u + en dat moet even lager. Danku. Hij loopt nu op zn top 109. Maar heb nog een kleiner achtertandwiel liggen waardoor ie wel 115 loopt denk ik. Maar heb ik nu geen zin in. Is trouwens een licht gehoonde cilinder nadat ik een vastloper heb gehad. Dus net zo ver gehoond dat krassen eruit waren. Wel standaard cilinder.. En je kunt op forums lezen dat het een heel gedonder is om Derbi cilinders goed lopend te krijgen. Ikzelf heb er ook een hele tijd ellende mee gehad, maar nu loopt hij eindelijk goed. (klopt af (A) ) Bewerkt: 27 augustus 2010 door Nick_Kerkwijk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.