Teh_Ninja Geplaatst: 22 februari 2011 Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 Ook niet de dealer waar je hem gekocht hebt? Of heb je hem 2e hands? Reageren
flippie13 Geplaatst: 22 februari 2011 Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 Er zal in België, bij jou in de buurt, ook wel een dealer zitten die hem voor een handelsprijs wil overkopen. Niet echt eigenlijk. Enige die hem wil overkopen doet dat enkel als je daar ook je motor of andere brommer koopt. Hoe bied je hem op teh interwebz aan dan? Als je een simpele advertentie hebt: Mooie Yamaha TZR, weinig kilometers, weinig gebruikt, goed onderhouden', dan wordt die inderdaad minder snel verkocht dan wanneer je er een levensverhaal bijzet (bij wijze van spreken). Zelf knap ik iniedergeval goed af op advertenties waarbij belangrijke factoren (KM stand, KM snelheid, standaard of niet, bouwjaar) ontbreken. Je kan het dan via de mail vragen, maar waarom dat ene mailtje sturen wanneer er andere zijn die het netjes in de advertentie hebben Reageren
moechy Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 Ook niet de dealer waar je hem gekocht hebt? Of heb je hem 2e hands? Die is failliet gedraaid . Er zal in België, bij jou in de buurt, ook wel een dealer zitten die hem voor een handelsprijs wil overkopen. Niet echt eigenlijk. Enige die hem wil overkopen doet dat enkel als je daar ook je motor of andere brommer koopt. Hoe bied je hem op teh interwebz aan dan? Als je een simpele advertentie hebt: Mooie Yamaha TZR, weinig kilometers, weinig gebruikt, goed onderhouden', dan wordt die inderdaad minder snel verkocht dan wanneer je er een levensverhaal bijzet (bij wijze van spreken). Zelf knap ik iniedergeval goed af op advertenties waarbij belangrijke factoren (KM stand, KM snelheid, standaard of niet, bouwjaar) ontbreken. Je kan het dan via de mail vragen, maar waarom dat ene mailtje sturen wanneer er andere zijn die het netjes in de advertentie hebben Alles staat er netjes bij in een overzichtelijk lijstje. Het is gewoon slechte tijd lijkt me . 1 iemand van de ju-jitsu heeft interesse. Nog een andere maat misschien ook en daarstraks een mailtje gehad van iemand die de advertentie gezien had, die misschien ook wel interesse heeft. Reageren
Tebby Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 (bewerkt) Ha, vandaag heerlijk gecrosst, met de Suzuki. 18 mm carb, en een STERKERE vertanding. top is zo'n 50 kmu. Rijd heerlijk, in het land heb je geen hoge top nodig maar acceleratie. Ben 1x op me bek gegaan, filmpje komt nog wel XD De 1e versnelling gaat tot 10 kmu, enzovoorts, allen de 4e versnelling trekt vanaf 30 tot aan 50 km/u. 1 nadeel is wel, je kan nooit lang volgas rijden, dan maakt hij teveel toeren Als je volgas gaat in de 2 gaat hij gewoon achterover is me nog niet gebeurt, wel dat ik volgas wegtrok, en hij steigerde, toen schakelde ik (zonder koppeling) over naar de 2 en toen begon hij weer te steigeren. Ik leunde helemaal over het stuur ! In de 3 doet hij dat gellukig niet, Pics komen ook nog Vreemd, ik zweer je dit is echt mijn kenteken! Gewoon een hobbeltje Bewerkt: 26 februari 2011 door Tebby Reageren
Rullez Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 toen schakelde ik (zonder koppeling) Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 toen schakelde ik (zonder koppeling) Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote Meestal wel, al kun je op bepaalde snelheden met bepaalde toerentallen(zodat de tandwielen dezelfde snelheid hebben) wel veilig schakelen zonder koppeling maar dat is vliegkunst en kan lang niet iedereen. Reageren
Kryziek Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken.. Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD Oja, miss weet 1 van jullie dit: Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is.. Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja. In de zomer heeft hij er veel minder last van.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken.. Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD Oja, miss weet 1 van jullie dit: Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is.. Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja. In de zomer heeft hij er veel minder last van.. Klik Misschien kan je hier wat mee? Reageren
Tomeken Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 toen schakelde ik (zonder koppeling) Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote Ik ontkoppel ook lang niet altijd als ik met de auto rijdt. De koppeling een beetje sparen hé haha. Reageren
Kryziek Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken.. Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD Oja, miss weet 1 van jullie dit: Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is.. Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja. In de zomer heeft hij er veel minder last van.. Klik Misschien kan je hier wat mee? Daar kan ik zeker wat mee, bedankt. Mijn vermoedens zijn soort van bevestigd. Reageren
Tebby Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) toen schakelde ik (zonder koppeling) Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote Meestal wel, al kun je op bepaalde snelheden met bepaalde toerentallen(zodat de tandwielen dezelfde snelheid hebben) wel veilig schakelen zonder koppeling maar dat is vliegkunst en kan lang niet iedereen. Je moet het aanvoelen, idd Ik doe het heel soms, maar zoals jij het net al zei ze moeten wel dezelfde snelheid hebben. Als je wat te vroeg of te laat zonder koppeling schakelt merk je het wel. (Heb ik al een paar keer gemerkt, dan voel je ECHT dat je overschakelt. Dan stuitert ie helemaal.) Als je het goed doet voel je amper iets. Ik heb gelukkig nog 2 van die blokjes liggen, eentje was met een HPI binnenrotor, 55cc liep alleen bij hele hoge toeren goed. Is nu helemaal kapot. Daar was die "lagerkooi" of zoiets weggesleten en daardoor kwamen de lagers los, die kwamen uiteindelijk tussen de zuiger en cilinderwand. Waardoor het hele zootje vastliep :'( Zat oook geen licht meer bij moest daarom een accuutje op Bewerkt: 26 februari 2011 door Tebby Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 26 februari 2011 Rapport Geplaatst: 26 februari 2011 En dat heb ik weer met mn Suzuki tsx... Mn vader die ff bezig is om de koppakking te vervangen en ff wat schoonmaken en smeren overal waar het nodig is op de brommer. Gaat ie dus een rondje rijden en valt alle compressie weg, blijkt volgens hem de pakking te zijn gescheurd en de ringen (weet niet meer hoe ze heten) op de zuiger kapot, die hebben de hele cilinder ook nog eens beschadigd met diepe krassen en scherpe randjes! Oplossing; Blokrevisie (hele blok stelede opzich stelde niet zoveel voor) of een nieuw blokje van messchien weer 70cc lucht of 80cc water. Ben benieuwd wat et wordt. Reageren
Kryziek Geplaatst: 26 februari 2011 Rapport Geplaatst: 26 februari 2011 Denk je klaar te zijn, kun je uiteindelijk overnieuw beginnen en zelfs nog meer werk. xD En volgens mij heten die ringen zuiger veren. Reageren
Tebby Geplaatst: 26 februari 2011 Rapport Geplaatst: 26 februari 2011 Denk je klaar te zijn, kun je uiteindelijk overnieuw beginnen en zelfs nog meer werk. xD En volgens mij heten die ringen zuiger veren. Zuigerveren ja, die zie je soms wel bij meiden aan de oren hangen Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 februari 2011 Rapport Geplaatst: 26 februari 2011 (bewerkt) En dat heb ik weer met mn Suzuki tsx... Mn vader die ff bezig is om de koppakking te vervangen en ff wat schoonmaken en smeren overal waar het nodig is op de brommer. Gaat ie dus een rondje rijden en valt alle compressie weg, blijkt volgens hem de pakking te zijn gescheurd en de ringen (weet niet meer hoe ze heten) op de zuiger kapot, die hebben de hele cilinder ook nog eens beschadigd met diepe krassen en scherpe randjes! Oplossing; Blokrevisie (hele blok stelede opzich stelde niet zoveel voor) of een nieuw blokje van messchien weer 70cc lucht of 80cc water. Ben benieuwd wat et wordt. Als het blokje al gaar was, is het minder erg. Anders had je ook nog evt. Je cilinder kunnen honen mocht je wand dik genoeg zijn. Bewerkt: 27 februari 2011 door GolfG60 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.