Jump to content

Scooters

Recommended Posts

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

248

• flippie13

222

• Djmaddox

176

• Amfetamientje

103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Er zal in België, bij jou in de buurt, ook wel een dealer zitten die hem voor een handelsprijs wil overkopen.

Niet echt eigenlijk. Enige die hem wil overkopen doet dat enkel als je daar ook je motor of andere brommer koopt.

Hoe bied je hem op teh interwebz aan dan? Als je een simpele advertentie hebt: Mooie Yamaha TZR, weinig kilometers, weinig gebruikt, goed onderhouden', dan wordt die inderdaad minder snel verkocht dan wanneer je er een levensverhaal bijzet (bij wijze van spreken). Zelf knap ik iniedergeval goed af op advertenties waarbij belangrijke factoren (KM stand, KM snelheid, standaard of niet, bouwjaar) ontbreken. Je kan het dan via de mail vragen, maar waarom dat ene mailtje sturen wanneer er andere zijn die het netjes in de advertentie hebben :)

Geplaatst:

Ook niet de dealer waar je hem gekocht hebt? Of heb je hem 2e hands?

Die is failliet gedraaid :7.

Er zal in België, bij jou in de buurt, ook wel een dealer zitten die hem voor een handelsprijs wil overkopen.

Niet echt eigenlijk. Enige die hem wil overkopen doet dat enkel als je daar ook je motor of andere brommer koopt.

Hoe bied je hem op teh interwebz aan dan? Als je een simpele advertentie hebt: Mooie Yamaha TZR, weinig kilometers, weinig gebruikt, goed onderhouden', dan wordt die inderdaad minder snel verkocht dan wanneer je er een levensverhaal bijzet (bij wijze van spreken). Zelf knap ik iniedergeval goed af op advertenties waarbij belangrijke factoren (KM stand, KM snelheid, standaard of niet, bouwjaar) ontbreken. Je kan het dan via de mail vragen, maar waarom dat ene mailtje sturen wanneer er andere zijn die het netjes in de advertentie hebben :)

Alles staat er netjes bij in een overzichtelijk lijstje. Het is gewoon slechte tijd lijkt me :7.

1 iemand van de ju-jitsu heeft interesse. Nog een andere maat misschien ook en daarstraks een mailtje gehad van iemand die de advertentie gezien had, die misschien ook wel interesse heeft.

Geplaatst: (bewerkt)

Ha, vandaag heerlijk gecrosst, met de Suzuki.

18 mm carb, en een STERKERE vertanding. top is zo'n 50 kmu.

Rijd heerlijk, in het land heb je geen hoge top nodig maar acceleratie. :puh:

Ben 1x op me bek gegaan, filmpje komt nog wel XD

De 1e versnelling gaat tot 10 kmu, enzovoorts, allen de 4e versnelling trekt vanaf 30 tot aan 50 km/u.

1 nadeel is wel, je kan nooit lang volgas rijden, dan maakt hij teveel toeren :puh:

Als je volgas gaat in de 2 gaat hij gewoon achterover :puh: is me nog niet gebeurt, wel dat ik volgas wegtrok, en hij steigerde, toen schakelde ik (zonder koppeling) over naar de 2 en toen begon hij weer te steigeren. Ik leunde helemaal over het stuur !

In de 3 doet hij dat gellukig niet,

Pics komen ook nog :puh:

Vreemd, ik zweer je dit is echt mijn kenteken!

Gewoon een hobbeltje

Bewerkt: door Tebby
Geplaatst:

toen schakelde ik (zonder koppeling)

Lekker bezig denk doe het nog een paar keer en je bak is naar de klote :puh:

Meestal wel, al kun je op bepaalde snelheden met bepaalde toerentallen(zodat de tandwielen dezelfde snelheid hebben) wel veilig schakelen zonder koppeling maar dat is vliegkunst en kan lang niet iedereen.

Geplaatst:

Dan mag ik mijn Yamaha DT-125LC wel eens nakijken..

Ik kan amper met dat ding een wheelie trekken.. en zo zwaar ben ik niet. xD

Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD

Oja, miss weet 1 van jullie dit:

Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is..

Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja.

In de zomer heeft hij er veel minder last van..

Geplaatst:

Volgens mij is de compressie eruit, koppelingsplaten versleten en wat er nog meer mis mee is weet ik niet. xD

Me moter (bovenstaande) heeft in de winter 1 stom probleem.. de koppeling slipt als het koud is..

Ik kan dan gas geven zonder dat hij harder gaat.. maar als hij warmer word gaat het wel weer maarja.

Klik

Misschien kan je hier wat mee?

Geplaatst:

Ik ontkoppel ook lang niet altijd als ik met de auto rijdt. De koppeling een beetje sparen hé haha. :puh:

Geplaatst:

Klik

Misschien kan je hier wat mee?

Daar kan ik zeker wat mee, bedankt. :D

Mijn vermoedens zijn soort van bevestigd.

Meestal wel, al kun je op bepaalde snelheden met bepaalde toerentallen(zodat de tandwielen dezelfde snelheid hebben) wel veilig schakelen zonder koppeling maar dat is vliegkunst en kan lang niet iedereen.

Je moet het aanvoelen, idd

Ik doe het heel soms, maar zoals jij het net al zei ze moeten wel dezelfde snelheid hebben.

Als je wat te vroeg of te laat zonder koppeling schakelt merk je het wel. (Heb ik al een paar keer gemerkt, dan voel je ECHT dat je overschakelt. Dan stuitert ie helemaal.) Als je het goed doet voel je amper iets.

Ik heb gelukkig nog 2 van die blokjes liggen, eentje was met een HPI binnenrotor, 55cc liep alleen bij hele hoge toeren goed. Is nu helemaal kapot.

Daar was die "lagerkooi" of zoiets weggesleten en daardoor kwamen de lagers los, die kwamen uiteindelijk tussen de zuiger en cilinderwand. Waardoor het hele zootje vastliep :'(

1007824591_5_JqvR.jpeg

Zat oook geen licht meer bij :puh: moest daarom een accuutje op :D

Bewerkt: door Tebby
Geplaatst:

En dat heb ik weer met mn Suzuki tsx...

Mn vader die ff bezig is om de koppakking te vervangen en ff wat schoonmaken en smeren overal waar het nodig is op de brommer.

Gaat ie dus een rondje rijden en valt alle compressie weg, blijkt volgens hem de pakking te zijn gescheurd en de ringen (weet niet meer hoe ze heten) op de zuiger kapot, die hebben de hele cilinder ook nog eens beschadigd met diepe krassen en scherpe randjes!

Oplossing; Blokrevisie (hele blok stelede opzich stelde niet zoveel voor) of een nieuw blokje van messchien weer 70cc lucht of 80cc water.

Ben benieuwd wat et wordt.

Geplaatst:

Denk je klaar te zijn, kun je uiteindelijk overnieuw beginnen en zelfs nog meer werk. xD

En volgens mij heten die ringen zuiger veren.

Geplaatst:

Denk je klaar te zijn, kun je uiteindelijk overnieuw beginnen en zelfs nog meer werk. xD

En volgens mij heten die ringen zuiger veren.

Zuigerveren ja, die zie je soms wel bij meiden aan de oren hangen :*D

En dat heb ik weer met mn Suzuki tsx...

Mn vader die ff bezig is om de koppakking te vervangen en ff wat schoonmaken en smeren overal waar het nodig is op de brommer.

Gaat ie dus een rondje rijden en valt alle compressie weg, blijkt volgens hem de pakking te zijn gescheurd en de ringen (weet niet meer hoe ze heten) op de zuiger kapot, die hebben de hele cilinder ook nog eens beschadigd met diepe krassen en scherpe randjes!

Oplossing; Blokrevisie (hele blok stelede opzich stelde niet zoveel voor) of een nieuw blokje van messchien weer 70cc lucht of 80cc water.

Ben benieuwd wat et wordt.

Als het blokje al gaar was, is het minder erg.

Anders had je ook nog evt. Je cilinder kunnen honen mocht je wand dik genoeg zijn.

Bewerkt: door GolfG60

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...